Alla boxar verkar ladda ungefär lika snabbt, hur lastbalanseringen funkar har jag ingen aning om, och fejkade jordfelsbrytare var det väl bara den där norska boxen som hade?
Jag pratade med en något Hippie aktig man som just pluggade in sin elbil på IKEA//Willys när jag passerade, han gjorde så att han åt middag en dag i veckan på IKEA (dom har en dag då det är billigare), gratisladdade under tiden, och antingen storhandlade han på willys samma dag eller gjorde det en annan dag och laddade under tiden han gjorde det också, för han hade ingen möjlighet att ladda hemma eller på jobbet, och det räckte oftast för honom.
Jag tror att det är samma ladd hastighet som hemmaboxarna har, och vad kan det bli, tre timmar med mat och handling (förmodligen elbilsbajsar han också för att maximera laddtiden) han får gratis bränsle till sin bil 20-30kW i veckan och det klarade han sig på
Resten (undantagsfall) laddade han på snabbladdare där han betalar ~5kr/kW
Så med den enklaste laddboxen, med nerställd laddhastighet för att den inte klarar lastbalansering så har du tankat mycket mer medans du sover än han gjorde.
Jag tror helt enkelt inte att du kan köpa "fel" laddbox längre, annat än kvalitetsmässigt.