Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Hahaha har bara kört försiktigt än ;) Inga wheelies heller. Måste man köra in motorn eller :)
Kör heller inte över x tusen varv på motorn första 100 milen. Varvräknare?

Hoppas den inte drar lika mycket olja som min. 4 liter på 800 mil...
 
Kör heller inte över x tusen varv på motorn första 100 milen. Varvräknare?

Hoppas den inte drar lika mycket olja som min. 4 liter på 800 mil...
Ingen varvräknare , ingen tankmätare. Har du monterat dit ngn extern varvräknare ?
Vilken årsmodell av supermoto har du ? Får hålla koll med oljan då.
 
Ingen varvräknare , ingen tankmätare. Har du monterat dit ngn extern varvräknare ?
Vilken årsmodell av supermoto har du ? Får hålla koll med oljan då.
Hade en -16. Körde in den med varierande varvtal på olika underlag. Ingen varvräknare men låg inte på varken topp eller botten långa stunder.

Nu kör jag en 690 -20. Drar så gott som ingen olja alls. Men vis av erfarenheten med 701 håller jag koll och har en dunk olja hemma.

Varvräknare är inget jag saknar, faktiskt. Inte tankmätare heller. Hittills har jag sett den diskreta lampan för soppanivå i tid.
 
När man fyller år och inte får ngn födelsedagspresent. Ja då får man ju fritt fram och köpa sin egen =)

Husqvarna Supermoto 701 -2024
View attachment 515811
Kan ngn hjälpa mig att lösa följande : 1. Har ni ngn url för tail taidy kit för 2024, samt styränds speglar eller andra än original ? Tycker inte hitta ngt när jag googlar.
 
Kan ngn hjälpa mig att lösa följande : 1. Har ni ngn url för tail taidy kit för 2024, samt styränds speglar eller andra än original ? Tycker inte hitta ngt när jag googlar.
1
Ser det ut som på 690/701 jag har och haft så skruvar du bort "undre delen" av bakskärmen och sätter plåten på den lilla snutt som är kvar under bakljuset. Reflex och belysning löser du med universaldelar från typ hojstyling.se

2

Dessa åker på när jag får tid. Fick borra upp från m6 till m8 i hålet där skruven för expandern ska sitta. Sen i med en lång m8 och i övrigt använda originalexpadern. Speglarna sitter då på utsidan av barkbuster/handskydden.

Alternativt https://www.xlmoto.se/product/snell-styrandar-backspeglar-svart-justerbar_pid-SN_BM306-2_Black monterade under styret mot handtag till.
 
Last edited:
Kan ngn hjälpa mig att lösa följande : 1. Har ni ngn url för tail taidy kit för 2024, samt styränds speglar eller andra än original ? Tycker inte hitta ngt när jag googlar.
Jag körde en rund styrändspegel typ den ovan innanför kopplingshandtaget på min 701 enduro. Funkade bättre än man kan tro.
Skyltbelysningen uppe i skärmen bakom baklampan.
917A798A-1862-4C39-B5B3-56280FC8A6F9.jpegD2578BCF-FC29-467E-A7E7-F6C80FF1AA54.jpeg
 
1
Ser det ut som på 690/701 jag har och haft så skruvar du bort "undre delen" av bakskärmen och sätter plåten på den lilla snutt som är kvar under bakljuset. Reflex och belysning löser du med universaldelar från typ hojstyling.se

2

Dessa åker på när jag får tid. Fick borra upp från m6 till m8 i hålet där skruven för expandern ska sitta. Sen i med en lång m8 och i övrigt använda originalexpadern. Speglarna sitter då på utsidan av barkbuster/handskydden.

Alternativt https://www.xlmoto.se/product/snell-styrandar-backspeglar-svart-justerbar_pid-SN_BM306-2_Black monterade under styret mot handtag till.
Fan va nice! Får
Jag kolla på!
 
Körde hem gårdagens impulsköp idag på morgonen. Trots Fredag den 13:e så höll den fransade kopplingswiren ända hem. Ny wire beställd men får stå så länge. Blir nog en liten tvätt idag i alla fall för det skulle vara kul och se vad det är för kulör på fälgarna under all skit. 1000018218.jpg
 
GS:n började kännas otymplig så denna kördes hem igår. Smidigare o lättare, men motorn låter som en plåtsparbössa full med 10-öringar (jodå, det har funnits sådana, 1,2 och 5 öre också), min Tuono 1000 är tyst jämförelse, även Ducatis torrkoppling har skönare sång.
1750942525538.png
 
Får väl bidra med min nya Harley Davidson Nightster Special som jag nyss fick hem från en handlare i Stockholm. Förra årets modell, så jag fick bra pris på den Första hojen, har knappt kört den, håller på att ta kortet.
b123a9673e14e895043e27845f40023d.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
GS:n började kännas otymplig så denna kördes hem igår. Smidigare o lättare, men motorn låter som en plåtsparbössa full med 10-öringar (jodå, det har funnits sådana, 1,2 och 5 öre också), min Tuono 1000 är tyst jämförelse, även Ducatis torrkoppling har skönare sång.
View attachment 517368
En BMW dom låter trasiga redan första gången när man startar dom.
 
GS:n började kännas otymplig så denna kördes hem igår. Smidigare o lättare, men motorn låter som en plåtsparbössa full med 10-öringar (jodå, det har funnits sådana, 1,2 och 5 öre också), min Tuono 1000 är tyst jämförelse, även Ducatis torrkoppling har skönare sång.
View attachment 517368
Vilken årsmodell och miltal på den?
Jag köpte visserligen en helt ny i våras utan plåtsparbössans ljud du verkar ha. Kanske något som sitter löst o vibrerar?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top