Harley Davidson m fl glidarhojar

Hoppar in i denna tråd, hopplöst förtjust i HD som jag är

Nybörjare med en Nightster Special till att börja med. Är dock väldigt sugen på en Heritage eller kanske en Low rider.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Köpte detta billigare ryggstöds-kit på Amazon för $110 + $23 frakt med lite moms osv.

Det är för att min Camilla inte ska ramla av ifall gashandtaget för sig att luta handen lite. Det känns tungt och gediget, hoppas det funkar också. Det ska vara till min 2015 Dyna WG.

IMG_5184.JPG

Nu börjar det närma sig igen. Har semester nu, och jag vill åka utomlands på min Harley, helst till Tjeckien genom Danmark och Tyskland. Men ... det tar stopp liksom. Det nåt hårdkodat i synapserna som gör att jag får handsvett, och när jag kommer berätta om mina planer för Camilla så ... då kommer helvetet på jorden.

Nu vet jag inte om jag är rädd för själva åkturen, eller Camillas reaktion !? Det känns skitkusligt! Kanske måste fly bara, på natten, ut på hojen bara och köra söderut fort som fan innan någon hinner vakna. För när jag kommer till Skåne är det ju för långt att vända tillbaka, och kommer jag bara över plurret så ligger ju Prag runt hörnet.

.. det känns nästan som det gjorde när jag skulle flytta hemifrån! Men jag är ju över 50 nu, vad för slags ynkrygg är jag egentlgein?

Nu börjar det närma sig igen. Har semester nu, och jag vill åka utomlands på min Harley, helst till Tjeckien genom Danmark och Tyskland. Men ... det tar stopp liksom. Det nåt hårdkodat i synapserna som gör att jag får handsvett, och när jag kommer berätta om mina planer för Camilla så ... då kommer helvetet på jorden.

Nu vet jag inte om jag är rädd för själva åkturen, eller Camillas reaktion !? Det känns skitkusligt! Kanske måste fly bara, på natten, ut på hojen bara och köra söderut fort som fan innan någon hinner vakna. För när jag kommer till Skåne är det ju för långt att vända tillbaka, och kommer jag bara över plurret så ligger ju Prag runt hörnet.

.. det känns nästan som det gjorde när jag skulle flytta hemifrån! Men jag är ju över 50 nu, vad för slags ynkrygg är jag egentlgein?
Bara att åka. Det är tufft i början men sen glider det på. Skit i bruden.

Tackar för peppet. Ja, det lutar åt nåt sånt. Som Stenmark sa ".. bara åk".
Åk!
Du passerar nära Berlin. Det kanske kan vara något. Eller satsa på Prag direkt.

Jag gillar färjan från Gdansk till Nynäshamn. Avgår 18 och framme 12. Ett alternativ när du ska hem.

Att åka andra hållet blir lite konstigt när man startar sin resa kl 15. Man ska ju starta runt 7-8 eller så. Å andra sidan är man framme i Gdansk kl 12 vilket känns helt ok.

Jag valde bron till Danmark och Rödby-Puttgarden. Sen valde jag bort autobahn bitvis. Det var lite onödigt.
Mosa motorväg i ditt tempo. Ibland är det målet, inte transportsträckan.

Färjan från Rödby går ungefär hela tiden. Du kan spara lite pengar genom att köpa biljett i förväg, på nätet. Tider att passa stör mig.

Blir det tält eller hotell?

Skicka damen till Mallis :fyllisar

Min gamla jobbarkompis köpte flygbiljetter till Spanien åt frun en höst och satte sig på motorcykeln själv och körde ner, sen spenderade dom någon vecka där, han hyrde in hojen på förvaring och dom flög hem tillsammans.

När våren kom gjorde dom samma sak fast åt andra hållet, båda flög ner, dom spenderade någon vecka där tillsammans sedan körde han hem och hon flög.

Vinterförvaring av motorcykel på MC firma var okänt i Spanien, men han lyckades lösa det på något sätt

Kör!

EDIT: Du måste såklart kommunicera med Camilla. Men hon behöver tåla att du gör egna saker. Jag har varit ute på olika sorters hojäventyr (utan hustrun) närmre sex veckor det senaste året. Det kan du säga till henne. "Alla andra gör så..." :)

Last edited:

Jag tror att det finns fördelar med att informera om planerna innan man drar iväg. Det borde öka möjligheterna till fortsatt samvaro efter resan.
En gammal bekant gick för att köpa tidningen och när han kom hem hade sambon flyttat ut. Hon hade inte uppskattat hans plötsliga infall att tillbringa några dagar på jazzfestival i Finland utan hade fått för sig att han skulle komma hem direkt.

Skulle du köra så hör av dig. Jag kanske hakar på. Jag kan inte planera för skit. Jag får ringa chefen o höra om jag kan ta en vecka sådär bara. Harleyn är redan reggad på bron. Jag har bara inte heller kommit iväg. Kanske ett nytt bakdäck. Men det får vi ta på vägen isåfall. Jag har åkt till Korea på lösare grunder så åka till Tjeckien är ju som att gå till lokalbutiken.

Jag tror att det finns fördelar med att informera om planerna innan man drar iväg. Det borde öka möjligheterna till fortsatt samvaro efter resan.
En gammal bekant gick för att köpa tidningen och när han kom hem hade sambon flyttat ut. Hon hade inte uppskattat hans plötsliga infall att tillbringa några dagar på jazzfestival i Finland utan hade fått för sig att han skulle komma hem direkt.
Då va hon inget att ha heller. Finns massa brudar sist jag kollade. Bara man ALDRIG gifter sig så. Aldrig.

Skulle du köra så hör av dig. Jag kanske hakar på. Jag kan inte planera för skit. Jag får ringa chefen o höra om jag kan ta en vecka sådär bara. Harleyn är redan reggad på bron. Jag har bara inte heller kommit iväg. Kanske ett nytt bakdäck. Men det får vi ta på vägen isåfall. Jag har åkt till Korea på lösare grunder så åka till Tjeckien är ju som att gå till lokalbutiken.
Syd eller Nord?

Tackar boys. Japp.. så är det. Och jag hör av mig till dig Elm, jag har semester till början av augusti så det blir förhoppningsvis inom juli här.

Fastän klockan var nästan midnatt nötte @Plast på med sin mycket fina HD av stor modell.

Man kan köra dessa hojar också.

b602a822a10cf9273a3b5ecfeca49d06.jpg

Med vänlig hälsning,

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...