Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet fortfarande inte om jag vågar, men nu är det gjort. Och det blir en sammanfattning senare. Men hur farligt kan det vara? Det är ju bara en typ av motorcykel, ja, lite grövre och tyngre, och lite högljudd. Men fortfarande gas, broms, koppling och växlar. Blinkersarna sitter dock aningens konstigt, på var sin sida om styret. Man trycker en gång så blinkar det, sen trycker man igen så slutar den blinka.Du gjorde det jag inte vågar...
Sittställningen påminner om min gamla Yamaha Dragstar och då vill jag ju höra vad du tycker efter 25-30 mil utan att kliva av.
Nej, inte än..Har du köpt chaps med fransar och pott-hjälm till?
Och vad har du i väskan där fram?
Yes, Vans & Heins avgassystem. Dom har 'öppnat motorn' vad jag förstår, ingen katalysator. Jag får med originalrören också, kanske ska sätta på dom så att jag inte blir skjuten kl 5 på morgonen när jag tar hojen till jobbet? Jag vet inte om den är "mappad", måste kolla papprena i foldern. Gubben innan verkar ha tagit bra hand om den...och stoppa in dB killersarna i rören, för det där är väl Vansinnes Hines Long shots staggered?
Tackar. Nja, kontakter är inga problem. Jag har nog världens största samling svagströmskontakter, och knappar för den delen. Skulle nån kontakt eller ledare krångla har jag flera olika klämverktyg och stift, och fina japanska kontakthus.Kontakten i fotbromsen tror jag det är ger upp och då får man märkliga fel på bakljuset.
.. inte ens en liten tatuering? Nånstans??Har inget som helst behov att klä mig i dödskallar eller skinnbyxor eller köra i stora grupper.
Nej, inte än.., jag tror jag får köra med mina snickarbyxor så länge.
I väskan har jag inte kollat. Den ser lite platt ut. Jag ska nog lägga nåt papper och verktyg där i fall det blir mek på vägen, hylsnyckel och torxbits kanske. Ifall det blir nån skruv lös av allt vibrerande. Motorn skakar ju som en gammal centrifug.
Yes, Vans & Heins avgassystem. Dom har 'öppnat motorn' vad jag förstår, ingen katalysator. Jag får med originalrören också, kanske ska sätta på dom så att jag inte blir skjuten kl 5 på morgonen när jag tar hojen till jobbet? Jag vet inte om den är "mappad", måste kolla papprena i foldern. Gubben innan verkar ha tagit bra hand om den.
Men blir det inte tunga däckjärn och konka på då? Och hur ska jag hantera en 300 kg tung hoj med att skruva av ett hjul på den? Min rygg stack precis och gömde sig ..verktyg att ha med sig så säger jag punka-kit
Men blir det inte tunga däckjärn och konka på då? Och hur ska jag hantera en 300 kg tung hoj med att skruva av ett hjul på den? Min rygg stack precis och gömde sig ..
Lite roligt ljud här i klippet när jag startar maskinen
Ursäkta ljudstörningarna, jag kommer åt micken med handen hela tiden på min ajfån.
.. inte ens en liten tatuering? Nånstans??Nej, jag är väl som du då, jag kommer köra i jeans och öppen hjälm, och min gröna rambo-jacka. Jag är glad att hojen inte har "ap-häng" utan riktigt styre, så jag sitter ganska skönt på den i avslappnad ställning.
Kan ju fan inte laga punka på en sån utmed vägen. Ring bärgare.Om du ska ha kvar väskan där tycker jag du ska ta loss och vårda den lite, kanske med ett något mörkfärgande medel för att få bot på flammigheten som alltid blir på läder som utsätts olika mycket för regn och sol
Ja jag känner en som plockade bort sina V&H Longshots för att han inte kunde starta hojen utan att väcka hela kvarteret, och han har just fått barn själv så nu har han helt plötsligt börjat tänka på sånt![]()
Vad det gäller verktyg att ha med sig så säger jag punka-kit, i övrigt är dom inte så opålitliga
Framhjulpunka går ok att köra med dom där, jag körde hem från Västerås 10 mil med platt framhjul en gång på Shovelhead.Kan ju fan inte laga punka på en sån utmed vägen. Ring bärgare.
Klockan fem går väl hederligt folk upp för fan? Bara tjänstemän och annat odugligt som går upp senare än så. Att få vakna till en Twin Cam smäller igång på runt 120db är få förunnat och dom ska ta mig fan känna sig lyckliga.
Laholmsbukten?Kom precis hem från ett par timmars körande.
Satt på pushback risers. När jag blir rik ska jag låta montera aphäng. 16" tror jag blir lagom.
View attachment 516400
Glöm inte att anmäla dig till GGN.Boys, många fina poäng. Och tackar för all nyttig info. Det fanns så många hojar där att jag blev helt yr. Så min strategi var enkel; gå till en hoj jag kan tänka mig sitta och köra på, och bekanta mig mer med den.
Enkel och praktisk som jag är så blev den en 2015 Dyna wide-glide med lite roliga men diskreta uppgraderingar.
Här ..
View attachment 516363
View attachment 516367
View attachment 516362
View attachment 516364
View attachment 516365
View attachment 516366
130 kkr inkl ett nytt bakdäck, nytt batteri samt färsk service. Har jag blivit blåst?
Tankade fullt och provkörde väl nån timme på både motorväg och slingerbultar norr om stan, och hojen känns stabil i allt från 10-120 kmh. Tänkte testa det där "death wobblet" men det händet ingetAllt verkar vara bra justerat och avstämt. Papprena ser bra ut, besiktningar och servicar i bra ordning. Det viktiga är att motorn låter bra och växlarna klonkar smidigt och lätt. Det tog väl en kvart innan jag hann vänja mig vid manövreringen.
.. sen tänker jag sätta ett par bra crossdäck på och prova köra lite enduro.
Cafe Utsikten?Laholmsbukten?
Om du nu gillar din motorcykel så räcker väl det?Okej, som har 2,3liters motor. Nja det är inte riktigt samma som att jämföra en luftkyld v twin. En Harley från nuvarande 20 tal, går grymt bra med tanke på att den har en kamaxel, luftkylning och teknik från förra seklet typ.
Sen svarar m8 motorn grymt bra på trim. Såg på mectecs fb här om dagen att dem bänkat en hd med m8 motorn som fått 135cui kit. Den gav 160hk och över 200nm på bakhjulet.
En kam och mappning och så kallat luft och buller så ger en m8 typ 100hk på bakhjulet. Nåja ni kommer ju ändå tycka hd är skit så.
Fridens!
Hoppas du blir nöjd!Boys, många fina poäng. Och tackar för all nyttig info. Det fanns så många hojar där att jag blev helt yr. Så min strategi var enkel; gå till en hoj jag kan tänka mig sitta och köra på, och bekanta mig mer med den.
Enkel och praktisk som jag är så blev den en 2015 Dyna wide-glide med lite roliga men diskreta uppgraderingar.
Här ..
View attachment 516363
View attachment 516367
View attachment 516362
View attachment 516364
View attachment 516365
View attachment 516366
130 kkr inkl ett nytt bakdäck, nytt batteri samt färsk service. Har jag blivit blåst?
Tankade fullt och provkörde väl nån timme på både motorväg och slingerbultar norr om stan, och hojen känns stabil i allt från 10-120 kmh. Tänkte testa det där "death wobblet" men det händet ingetAllt verkar vara bra justerat och avstämt. Papprena ser bra ut, besiktningar och servicar i bra ordning. Det viktiga är att motorn låter bra och växlarna klonkar smidigt och lätt. Det tog väl en kvart innan jag hann vänja mig vid manövreringen.
.. sen tänker jag sätta ett par bra crossdäck på och prova köra lite enduro.
När jag började köra motorcykel körde man motorcykel. Vi körde och träffades tillsammans oavsett vad vi körde.Det känns som en del kommer ut ur garderoben.
I denna tråd på sporthoj.com![]()
HK vs Nm!!Fast vrid är ju egentligen ganska ointressant?
Det är lika mycket drag i en Shiver som i en M1800R, trots halva vridmomentet. 81nm vs 160nm.
Jodå, KLX230 åkte iväg till Skåne igår.Har du sålt någon? Annars så börjar det bli en hyfsad samling nu
Ok, en 'plugg'. Jag tror dessa däck är slang-däck. Det är hur som helst ekerfälgar så jag tror inte det funkar laga med plugg bara.Jag tänkte mera ett kit med kletigt snöre
Det är möjligt. Det blir väl skönt om sommaren när det är riktigt varm och man vill ha luft under armarna?"ap-häng", det är precis vad jag har på min Street bob/Wide Glide hybrid. Är betydligt skönare än vad det ser ut
Blir jag enda glidarhojen på banan då, kanske?Glöm inte att anmäla dig till GGN.
Najs där Elm. Vilken modell är det där? Ser ut som samma motor som på min. Du har även satt på framrutan ser jag, är det mot insekterna? Jag har funderat på det också då man kommer upp i hög fart väldigt lätt på dessa hojar.Satt på pushback risers.
Det kan du ge dig fasen på. Har en passagerare som brukar komma hem med 300 selfies och en del vackert användbart efter en dag i sadeln.Ser fram emot många fina bilder från dina kommande långresor!
Undvik det stället, dom hatar motorcyklister. Men dom gillar pengar så man blir insläppt.Ovanför Cafe Utsikten, Båstad. Fint. Aldrig varit förbi där innan. Men nu när man är över femtio måste man ju kolla in var man ska fika sen när man blir pensionär.
Du har nog rätt för det var stängt.Undvik det stället, dom hatar motorcyklister. Men dom gillar pengar så man blir insläppt.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |