Hur många mil körde du i dag?

Blev 4-5mil provkörning av CF MOTO 450MT
Positivt överraskad, kommer inte på mycket negativt förutom det uppenbara att det saknas lite effekt när man kommer ut på asfalten, men inga problem att ligga på 120 utan större vibrationer

IMG_4748.jpegIMG_4746.jpeg

Positivt överraskad, kommer inte på mycket negativt förutom det uppenbara att det saknas lite effekt när man kommer ut på asfalten, men inga problem att ligga på 120 utan större vibrationer

View attachment 516590View attachment 516591
Kan aldrig bli nått!
En äventyrshoj måste var två meterhög och ha en
styrbredd så man måste öppna dubbeldörrar på garaget.
Var rörställningen som alla seriösa åkare har lindat runt hojen:va

View attachment 516590View attachment 516591

Ja det där är sannolikt en av de mest prisvärda och användbara hojarna de senaste decennierna. Har flera instruktörskollegor som skaffat en och de är mycket nöjda. En kamrat som annars byter hojar 3-7 gånger/säsong har haft sin nu i snart två år och är extremt nöjd. Han var med till Norge både ifjol och i år; i år dessutom med frugan bakpå.

Det enda felet han haft på sina hittills dryga 500 mil är att främre bromsskivan slagit sig, något den gjorde typ direkt han tog ut den.

Bra ljud, rapp upp till 100, bra och fullt inställbar fjädring, urkopplingsbar ABS på bakhjulet eller helt och hållet och dessutom användbar TC. Däcken är väl inte hejsan på bana, men fullt användbara kinesiska STR-kopior.

Något kugg större framdrev hjälper mot surrighet på motorvägen och motorn har faktiskt tillräckligt klipp i låga farter och dessutom bra karaktär i övrigt.

Fynd!

Med vänlig hälsning,

Ja det där är sannolikt en av de mest prisvärda och användbara hojarna de senaste decennierna. Har flera instruktörskollegor som skaffat en och de är mycket nöjda. En kamrat som annars byter hojar 3-7 gånger/säsong har haft sin nu i snart två år och är extremt nöjd. Han var med till Norge både ifjol och i år; i år dessutom med frugan bakpå.

Det enda felet han haft på sina hittills dryga 500 mil är att främre bromsskivan slagit sig, något den gjorde typ direkt han tog ut den.

Bra ljud, rapp upp till 100, bra och fullt inställbar fjädring, urkopplingsbar ABS på bakhjulet eller helt och hållet och dessutom användbar TC. Däcken är väl inte hejsan på bana, men fullt användbara kinesiska STR-kopior.

Något kugg större framdrev hjälper mot surrighet på motorvägen och motorn har faktiskt tillräckligt klipp i låga farter och dessutom bra karaktär i övrigt.

Fynd!

Med vänlig hälsning,
Ja verkligen , jag gillar ju mina Yamaha och andra japanska hojar , men blev väldigt positivt överraskad av denna kines.
Den turbulens som jag upplevde runt hjälmen på min T7a fick jag inte på denna och motorn hade som du säger fullt tillräckligt klipp i botten för denna typ av maskin och låter riktigt trevligt.
Denna hade 13 kuggars framdrev och gick i varvstoppen lite väl tidigt när jag låg och drog ur den i kurvorna på 3an 4an på 70-väg , samt 1an var väldigt kort, fick snabbt peta i 2an , men han sa i butiken att många hade satt 15kuggars drev och det gjorde rätt stor skillnad

Ja verkligen , jag gillar ju mina Yamaha och andra japanska hojar , men blev väldigt positivt överraskad av denna kines.
Den turbulens som jag upplevde runt hjälmen på min T7a fick jag inte på denna och motorn hade som du säger fullt tillräckligt klipp i botten för denna typ av maskin och låter riktigt trevligt.
Denna hade 13 kuggars framdrev och gick i varvstoppen lite väl tidigt när jag låg och drog ur den i kurvorna på 3an 4an på 70-väg , samt 1an var väldigt kort, fick snabbt peta i 2an , men han sa i butiken att många hade satt 15kuggars drev och det gjorde rätt stor skillnad
Och - slanglös däckskonstruktion! :tummenupp

Gnestadagen i lördags i kombination med rondellbygget måste ju skapat kaos. KAOS säger jag

Beror på vad som menas med kaos, mycket folk och flera sa hej när våra blickar möttes så det kändes inte som i Tokholma! Och ingen större irritation vad jag kunde se i de korta köerna som var. :hej

El är miljövänligt har vi lärt oss men vad den där bullrande rökmaskinen gjorde bland alla elektriskt drivna åkattraktioner förstod jag inte. :crash
1749662415349.png

29 mil.
Tunneln mot Stryn var ju stängd så jag tänkte svänga ner till Geiranger medan jag väntar. 1-4 timmar trodde en norsk hojåkare. Någon hade ringt antar jag. Dalsnibba ligger ju före. Jag skippande den 175-kronorssvängen senast jag var där. Idag blev det av istället. Passade perfekt. Dessutom var tunneln öppen och kön borta när jag kom tillbaka.
Tunneln var ju flera såklart.

Efter tunnlar och hårnålskurvor såg det ut såhär.
IMG_1845.jpegIMG_1856.pngIMG_1846.jpeg
Inte illa. Helt i min smak.

IMG_1850.jpeg
En annan vanlig vy. Rastplats.

IMG_1852.jpeg
Å en rastplats till. Fika bör man.

Fantastiska 29 mil idag.
Det är inte alltid läge att stanna och fota. Det finns finare vyer men mitt mål är att köra inte fota.

Ligger på en camping i Målöy nu. Sparar Vestkapp till imorgon.

Jävla jävla Norge! ❤️

Vardagspusslet har begränsat körningarna en hel del.
Men tog hojen till jobb denna morgon.
Fantastiskt skönt väder! Första morgonen med riktig sommarvärme 🙂
Hemfärden blev som alltid några mil längre… 🤪

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...