Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det??Lite över 20 mil igår och så hittade jag anledningen till det lilla missljud jag hört ett tag.
Så ikväll blev det en provtur efter jobbet. Passade på att handla också.
View attachment 516485
Jag har bytt några tidigare men inte med svingen på plats...
View attachment 516486
Gnestadagen i lördags i kombination med rondellbygget måste ju skapat kaos. KAOS säger jag15 trevliga mil utan raksträckor.
Norrtälje hade varit intressant men många raka, tråkiga mil fram och tillbaka gjorde att jag valde kurvigt.
Många bilar över Sjunda beroende på arbetet med en ny rondell norr om Gnesta som skapar långa köer.
Då knappar de på sin GPS utan att veta vad de väljer för väg!![]()
Det är ju varje dag!
Avis. Dock inte på regnmilen…Idag noll mil.
Torsdag-söndag blev det väl kanske 150 mil eller nåt?
![]()
Med vänlig hälsning,
Avis. Dock inte på regnmilen…
Ok, hushåller med avundsjukan tills det finns fog. Har inte gear för såna strapatser och har blivit vek.Nä det var väl ca 110 av de 150 som gick i regn… satan så kallt det var över Stekenjokk.
Jobb? Det är ju sommar!
Kan aldrig bli nått!Blev 4-5mil provkörning av CF MOTO 450MT
Positivt överraskad, kommer inte på mycket negativt förutom det uppenbara att det saknas lite effekt när man kommer ut på asfalten, men inga problem att ligga på 120 utan större vibrationer
View attachment 516590View attachment 516591

Blev 4-5mil provkörning av CF MOTO 450MT
Positivt överraskad, kommer inte på mycket negativt förutom det uppenbara att det saknas lite effekt när man kommer ut på asfalten, men inga problem att ligga på 120 utan större vibrationer
View attachment 516590View attachment 516591
Ja verkligen , jag gillar ju mina Yamaha och andra japanska hojar , men blev väldigt positivt överraskad av denna kines.Ja det där är sannolikt en av de mest prisvärda och användbara hojarna de senaste decennierna. Har flera instruktörskollegor som skaffat en och de är mycket nöjda. En kamrat som annars byter hojar 3-7 gånger/säsong har haft sin nu i snart två år och är extremt nöjd. Han var med till Norge både ifjol och i år; i år dessutom med frugan bakpå.
Det enda felet han haft på sina hittills dryga 500 mil är att främre bromsskivan slagit sig, något den gjorde typ direkt han tog ut den.
Bra ljud, rapp upp till 100, bra och fullt inställbar fjädring, urkopplingsbar ABS på bakhjulet eller helt och hållet och dessutom användbar TC. Däcken är väl inte hejsan på bana, men fullt användbara kinesiska STR-kopior.
Något kugg större framdrev hjälper mot surrighet på motorvägen och motorn har faktiskt tillräckligt klipp i låga farter och dessutom bra karaktär i övrigt.
Fynd!
Med vänlig hälsning,
Och - slanglös däckskonstruktion!Ja verkligen , jag gillar ju mina Yamaha och andra japanska hojar , men blev väldigt positivt överraskad av denna kines.
Den turbulens som jag upplevde runt hjälmen på min T7a fick jag inte på denna och motorn hade som du säger fullt tillräckligt klipp i botten för denna typ av maskin och låter riktigt trevligt.
Denna hade 13 kuggars framdrev och gick i varvstoppen lite väl tidigt när jag låg och drog ur den i kurvorna på 3an 4an på 70-väg , samt 1an var väldigt kort, fick snabbt peta i 2an , men han sa i butiken att många hade satt 15kuggars drev och det gjorde rätt stor skillnad
Gnestadagen i lördags i kombination med rondellbygget måste ju skapat kaos. KAOS säger jag

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |