Hur många mil körde du i dag?

Det blev 8 mil för Fika (Creme choko) med kanelbulle och hem igen.
1749760550509.png
Kollade däcken när den stod vid Källarbacken bakom papperskorgen och den lilla Pilen. Gul hoj. Framdäcket var precis nere på en slitagemarkering. Lika bra byta väl hemma. När däcket är av och fälgen rentorkad kollar jag var den tyngsta punkten på fälgen är. Av erfarenhet kan den ligga upp till upp till 90 grader off från ventilen. Så fälgen upp på balansanordningen.
1749760963508.png
Tyngsta punkten på fälgen hade flyttat sig några cm till bort från ventilen. Jämfört med gamla märkningen.
1749761134637.png
På med däcket, röda pricken på däcket vid tyngsta punkten på fälgen några cm från ventilen.
En 5 grammare räckte för lättaste punkten skulle bli tyngsta punkten, duger för mig.
1749761291930.png
Nu återstår att ta sönder , rengöra och sätta ihop bromsoken fram och byta bromsvätska fram.
Men det får bli imorgon.
PS. För 2:a gången lyckades jag vid däckbyte sätta på det nya däcket i fel riktning. Nåja övning ger färdighet så till slut var däcket på plats i rätt riktning och hjulet på plats i gaffeln. Pust. DS

Last edited:
Kul en gång men om du alltid har 2,5 mil till hojen så skall du ha en eloge för entusiasmen… :)

Med vänlig hälsning,
Tack.
Det är alltid 2,5 mil till hojen, men just nu strular bilen lite så vill jag köra så är det bara att bita ihop till den 24/6 när bilen ska lagas.
Energin finns, jag är bara 59 :)

Cyklade 2,5 mil till hojen och körde sedan en härlig runda på 25 mil i Blekinge, därefter upp på cykeln igen och nya 2,5 mil för att komma hem.
Jag tyckte 20 min promenad var i mesta laget men stället var outstanding. Skönt också att regnumret inte blir en vägvisare till var den förvaras.
Har du ett fantastiskt garage/verkstad där den står eller vad är anledningen? Något närmre borde väl gå att ordna om det handlar om förvaring, iaf under säsong.
Det är ju fusk (nej) att använda transporten som träning. Skilda saker.

Jag tyckte 20 min promenad var i mesta laget men stället var outstanding. Skönt också att regnumret inte blir en vägvisare till var den förvaras.
Har du ett fantastiskt garage/verkstad där den står eller vad är anledningen? Något närmre borde väl gå att ordna om det handlar om förvaring, iaf under säsong.
Mitt ställe är också riktigt bra, rent och mycket välskött plus en överkomlig hyra.

Jag tycker det är bra att försöka göra två saker. Cyklade några år 2+2mil varje dag TR jobbet (Växjö-Ingelstad). Kollegor tog bilen TR och efter jobbet träningscykel på gymmet. Välj själv.

37 mil. Det känns inte. Så jäkla roligt.
Åkte ut till Vestkapp eller Kråknes fyr eller så nära man kan komma. Palla att gå ut.

Hur som så var det asfina vägar och vyer. Att stanna och fota förtar lite av körupplevelsen. Å sen är jag ju ingen turist heller. Eller? 🙂

IMG_1857.jpeg
IMG_1858.jpeg
Jag vet, foton gör inte vyn rättvisa.

IMG_1859.jpeg
IMG_1863.jpeg
Vi bodde på samma camping och skulle till samma plats. Fast dom knallade upp till fyren.
Vi höll samma tempo de på en HD och en touringHonda. Jag på en gammal offroad-crossover med landsvägsdäck. Hm. Touringtempo. Flukta på omgivningarna eller brottas med hojen. Vi var väl nästan jämngamla.

IMG_1873.jpeg
Det stilla havet. Ganska stilla.

IMG_1879.jpeg
Badet i Refvik.

Jag åkte färja efter Geiranger. Hade glömt den. Undviker helst färja och ferrypay.no.
Nu läste de skylten och jag hann aldrig langa fram kortet. Det var fem tyskar på hoj också.
Stannade kvar tills alla åkt av och personalen blev synlig igen. Han tog bort den betalningen och jag betalade med kort. Inga problem.
Ej registrerad betalar som för bil när fakturan kommer. 100 kr. Att betala med kort kostar 39. Snål och bekväm.

Att Trollstigen är avstängd gör inget. Det var mysigt att åka runt. Det är ju ändå skitfint överallt här.
Idag har jag tankat 98 tre gånger. Inga problem. 0,41 liter milen i norskt touringtempo.

En broschyrbild
IMG_1886.jpeg
Trollstigen i bakgrunden, bakom björken.
Jag har kört Trollstigen tre gånger tidigare så det är ok att den är avstängd.

Mjelva camping. Andra gången! Fantasilöst? Det räcker med intryck för idag.

Norge va’? ✌️😎

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey