Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

View attachment 514372
Idag var jag och hämtade en Gsx-8r.
Riktigt trevlig hoj som jag ser fram emot att testa både på bana och väg i sommar.
Och ja en ny skylthållare är beställd!
Grattis! Efter vad jag har läst/hört så är det en hoj som är betydligt bättre och roligare än vad specifikationerna låter påskina.

Grattis! Efter vad jag har läst/hört så är det en hoj som är betydligt bättre och roligare än vad specifikationerna låter påskina.
Ja det är vad jag också hade hört.
Så här långt kan jag bara hålla med, väldigt smidig och rolig att köra.
Ser fram emot att prova den på Gtr-motorpark nästa helg.

Ja just det, jag har ju köpt en ny hoj! Blev ju så mycket upp/nersnack på nätet och kring korvkiosken så jag tänkte skaffa mig en egen åsikt. Det blev en Yamaha R9. Trots att hela internet säger att den har för lite effekt och inte varvar tillräckligt så slog jag till. Nu ska jag bilda mig en egen uppfattning.20250521_160731~2.jpg

Ja just det, jag har ju köpt en ny hoj! Blev ju så mycket upp/nersnack på nätet och kring korvkiosken så jag tänkte skaffa mig en egen åsikt. Det blev en Yamaha R9. Trots att hela internet säger att den har för lite effekt och inte varvar tillräckligt så slog jag till. Nu ska jag bilda mig en egen uppfattning.View attachment 515637
De är riktigt fina tycker jag.

Köper inte ett dugg om att den har för lite effekt. Visst, är man van vid 150+ hk så känns det så kanske men samma människor kan inte ens maxa en 400 ändå.

Ja just det, jag har ju köpt en ny hoj! Blev ju så mycket upp/nersnack på nätet och kring korvkiosken så jag tänkte skaffa mig en egen åsikt. Det blev en Yamaha R9. Trots att hela internet säger att den har för lite effekt och inte varvar tillräckligt så slog jag till. Nu ska jag bilda mig en egen uppfattning.View attachment 515637
Vad kommer du från för hoj?

IMG_1238.jpegFick körkort för två veckor sedan och köpte en begagnad Kawasaki Versys 650 för en vecka sedan. Hade svårt att bestämma mig för vad jag ville ha, har tittat på allt från Vespa till VFR1200, men till slut köpte jag något mittemellan annars kanske säsongen hade tagit slut innan jag bestämt mig😆
Tror att denna passar mig som nybörjare ganska bra🙂

View attachment 515649Fick körkort för två veckor sedan och köpte en begagnad Kawasaki Versys 650 för en vecka sedan. Hade svårt att bestämma mig för vad jag ville ha, har tittat på allt från Vespa till VFR1200, men till slut köpte jag något mittemellan annars kanske säsongen hade tagit slut innan jag bestämt mig😆
Grattis till lappen och nya hojen!

Fick körkort för två veckor sedan och köpte en begagnad Kawasaki Versys 650 för en vecka sedan. Hade svårt att bestämma mig för vad jag ville ha, har tittat på allt från Vespa till VFR1200, men till slut köpte jag något mittemellan annars kanske säsongen hade tagit slut innan jag bestämt mig😆
Bra val för nybörjare. Och för icke-nybörjare som vill ha en smidig allroundhoj för diverse turer. Köpte själv en gammal (2007) Versys 650 förra året när jag behövde något ekonomiskt för korta och långa turer. Min går främst på långfärder. Bland annat två turer till mellaneuropa och en sväng till norska fjällen sedan köpet våren 2024.

Den är inte snabbast, men tillräckligt snabb för säkra omkörningar om man växlar ned ett hack eller två. Mycket lättkörd/lättstyrd på smala kringelvägar. Funkar toppen i bergstrakter.

Ganska (för) låg utväxling för snabba vägar och därmed surrig på motorväg. Men det funkar, jag gjorde 40+ mil på autobahn med min häromdagen. Funkade bra, trots liten och halvklen motor så länge man inte gick ut i vänsterfilen och jagade Porschar och värsting-Mercedesar.

View attachment 515649Fick körkort för två veckor sedan och köpte en begagnad Kawasaki Versys 650 för en vecka sedan. Hade svårt att bestämma mig för vad jag ville ha, har tittat på allt från Vespa till VFR1200, men till slut köpte jag något mittemellan annars kanske säsongen hade tagit slut innan jag bestämt mig😆
Grattis till kort och fin hoj! Blir nog bra den där 👍

Bra val för nybörjare. Och för icke-nybörjare som vill ha en smidig allroundhoj för diverse turer. Köpte själv en gammal (2007) Versys 650 förra året när jag behövde något ekonomiskt för korta och långa turer. Min går främst på långfärder. Bland annat två turer till mellaneuropa och en sväng till norska fjällen sedan köpet våren 2024.

Den är inte snabbast, men tillräckligt snabb för säkra omkörningar om man växlar ned ett hack eller två. Mycket lättkörd/lättstyrd på smala kringelvägar. Funkar toppen i bergstrakter.

Ganska (för) låg utväxling för snabba vägar och därmed surrig på motorväg. Men det funkar, jag gjorde 40+ mil på autobahn med min häromdagen. Funkade bra, trots liten och halvklen motor så länge man inte gick ut i vänsterfilen och jagade Porschar och värsting-Mercedesar.
Håller med, lite låg utväxling på motorvägen och så upplever jag den kanske lite topptung. Men jag har bara kört Yamaha MT07 tidigare och det är ju såkkart en annan sorts motorcykel.

Håller med, lite låg utväxling på motorvägen och så upplever jag den kanske lite topptung. Men jag har bara kört Yamaha MT07 tidigare och det är ju såkkart en annan sorts motorcykel.
Ja, topptung är den. Inte bra för mig som har korta ben…

Grattis! Fick du hem den på en gång? En vän som lade beställning i november får sin i Juli (estimerat)

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back