Hur många mil körde du i dag?

7 mil på veteran Yamaha.
Först besiktning för sista gången,om nu inte Eu ändrar på detta.
Yttreligar en besikning där han som besiktigade inte verkar veta vad som skall kontrolleras.
Efteråt blev det en liten tur på småvägar.

36 mil idag, på en tank. Är i Frankrike, ute på landet, glest med mackar. Häromdagen körde jag 40 mil på en tank. Tanklampan lyste i över 3 mil innan jag äntligen hittade en mack. Pust! :)

View attachment 515215
Lugn, många mc har 4 liter i reserven och det har förmodligen din också.
Imponerande bränsleförbrukning.
Ha nu en fortsatt skön semester.

Lugn, många mc har 4 liter i reserven och det har förmodligen din också.
Imponerande bränsleförbrukning.
Ha nu en fortsatt skön semester.
Det var drygt 2 liter kvar, fyllde nära 17 liter (19 liter officiellt med proppfull tank).
2 liter räcker flera mil, ju. :)

Men det är liiite för små marginaler för min smak när man är ute i obygden och kör som jag gör nu i några dagar.

Det var drygt 2 liter kvar, fyllde nära 17 liter (19 liter officiellt med proppfull tank).
2 liter räcker flera mil, ju. :)

Men det är liiite för små marginaler för min smak när man är ute i obygden och kör som jag gör nu i några dagar.
Av någon lustig anledning så kan jag inte sluta titta på tank lampan när den börjar lysa/blinka. Som om det skulle hjälpa...

Det blev 12 mil idag. Lyckades smita undan rännsnaran "Göteborgsvarvet" lagt runt Majorna och ta mig ner till Fjärås och vidare mot Öxared, Sätila för fika i Hällingsjö och sedan vägen förbi Hällesåkers, Lindome, Kållered och hem igen. Många MC ute i det fina vädret ! :)
1747495392714.png

Jag plockade kortet i veckan så nu får jag köra på egen hand!!! 😍
Så idag blev första turen, tog en sväng in till stan och kollade utsikten :)
/edit: just det, hur många mil, ca 2.

View attachment 515243
Hur har du kunnat avstå att köra med färskt körkort? Två mil är ett varv runt kvarteret för mig.

Väg 22/220 är fin! (bitvis jättefin, bitvis "bara" fin)

Prova 21:an en annan gång. Den går visserligen inte till Lilleström, om det var dit du skulle. Men man kan göra en runda med väg 21 norrut från Halden, svänga nordväst i på 170 mot Björkelangen och sedan 115 mot sydväst. 115 ansluter efter ett tag till 22/220 mot Halden igen.

Alternativt kan du fortsätta 115 sydvästligt och därefter 114 till Sarpsborg. Också fina mc-vägar! Hemåt igen från Sarpsborg har jag däremot inte hittat riktigt lika rätt. 118 är ok jämfört med E6. Men inte mer än så.

Väg 599 från "söder om Sarpsborg" mot Rokke och sedan ansluta till 22/220 är dock rätt trevlig.

Även 598 efter Skjeberg riktning Lilleby och sedan 596 mot Rognemyr ser jättefin ut på kartan. Den ansluter sedan till 599 och till 22/220. Måste nog testa den i sommar! :)
Ca 28 mil. Jobbade till 14 idag men behövde komma ut en sväng, så blev snabbpackning och minimini weekend med sambo till Norge och 17 maj fest. Passade på att prova delvis ditt tips om väg 21 men utav den sträckan vi körde så håller jag 22 som bättre. Italiensk restaurang i Lillestrøm , trevligt och gott men kommer aldrig förlika mig med dom norska priserna, nu vila på hotell för att ta 22 hem imorgon. Perfekt hojväder idag och ser lovande ut imorgon med. 😎

Bifogat

• 20250517_154836.jpg
    20250517_154836.jpg
    3.3 MB · Visningar: 13
  • 20250517_154201.jpg
    20250517_154201.jpg
    3.4 MB · Visningar: 13
  • Screenshot_20250518_001202_Tread.jpg
    Screenshot_20250518_001202_Tread.jpg
    161.4 KB · Visningar: 14
Last edited:
Nyheter