Aprilia Tuono V4

När hojen kom upp på depåstödet idag efter en tur över Sättra, Svensboda och Furusund så upptäckte jag att bakhjulet hade fått sig en smäll. Inga märken utan bara en böjning innåt ungefär 5 mm som om bakhjulet slagit ned i en grop. Har alldrig varit med om detta tidigare på min fina Tuono snyft. Paradoxalt så körde jag väldigt försiktigt då det var årets första längre tur med lurande grus här och där. Har inte ens minne av att jag varit nere i någon grop. Har kört över massor av knölar och svackor tidigare utan något som helst problem. Inga märken i däcket eller på sidan av fälgen. Hur är detta möjligt?
Potthål från förra året som du inte upptäckt?

När hojen kom upp på depåstödet idag efter en tur över Sättra, Svensboda och Furusund så upptäckte jag att bakhjulet hade fått sig en smäll. Inga märken utan bara en böjning innåt ungefär 5 mm som om bakhjulet slagit ned i en grop. Har alldrig varit med om detta tidigare på min fina Tuono snyft. Paradoxalt så körde jag väldigt försiktigt då det var årets första längre tur med lurande grus här och där. Har inte ens minne av att jag varit nere i någon grop. Har kört över massor av knölar och svackor tidigare utan något som helst problem. Inga märken i däcket eller på sidan av fälgen. Hur är detta möjligt?
Däcktryck? Borde inte ett potthål som bucklar fälgen kännas rejält??

Har alltid kört på 2.8 bak vilket inte ska vara något problem men måste checka av trycket igen för det skulle ju kunna vara en orsak?

Ingen som behöver ett nytt lithiumbatteri?

Trodde mitt var paj, så beställde ett nytt men fick sedan igång det gamla.

Finns en annons uppe

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!