Dagens Blocket! (mc-relaterat)

En ödmjuk undran är om fönstret för attraktion ändå har passerat?
Funderar eftersom jag ändå är 50+ och det inte ”kittlar”.
Men jag kanske inte är representativ för målgruppen?
Finns gula piller! :hjarta
 
En ödmjuk undran är om fönstret för attraktion ändå har passerat?
Funderar eftersom jag ändå är 50+ och det inte ”kittlar”.
Men jag kanske inte är representativ för målgruppen?

Ja, jag vill inte ha den.
En cool hoj, absolut - men jag tror man behöver visa upp den i UK för att det skall säga ka-ching på allvar.

Det som kan vara lite extra utöver det vanliga är om den "stått över" de första 20 åren, körts mindre än 10 och sedan stått i 40 år till - utan att plockas isär, hamna i grushuset eller byggas bobber av. Märkligt öde.

Damen har en Bullmerca 219 efter sin make också. Dom är heta nu.
 
Han som halkade i stentrappan, heter han Patrik? Körde lite rally innan det hände. Sitter i rullstol idag.
Vet faktiskt inte, någon berättade om det när jag låg på Ackis vintern -06/-07.
Fick för mig att det var nån äldre det gällde.
 
Finns det någonting bra med en sån här hoj?
Den verkar i alla fall ha Biltemalysen i originalutförandet :va

Och bromsskivan fram?
Om det vore en bra konstruktion borde väl fler ha det?

Och varför slänger men in en motor från HD i det chassiet?
Eller....varför slänger man in en HD motor i någonting överhuvudtaget....förutom en ljusbågsugn?


Buell.png
 
Finns det någonting bra med en sån här hoj?
Den verkar i alla fall ha Biltemalysen i originalutförandet :va

Och bromsskivan fram?
Om det vore en bra konstruktion borde väl fler ha det?

Och varför slänger men in en motor från HD i det chassiet?
Eller....varför slänger man in en HD motor i någonting överhuvudtaget....förutom en ljusbågsugn?


View attachment 513036
Har inte kört någon Buell själv men har hört av kompisar att de är riktigt trevliga, en bra kombo om man nu gillar ljudet av en HD och väghållningen i en sporthoj. Jag vill ha en.

Angående bromsen så lär det finnas vissa fördelar, högre utväxling=mer bromskraft, större yta=bättre värmeavledning, mindre värme som kan ledas in i hjullagret samt att fälgens ekrar kan göras tunnare då de tack vare utväxlingen inte behöver ta upp lika mycket vridande krafter vid inbromsning vilket leder till lägre roterande massa och därmed mer respons i styrningen.

Teoretiskt sett då, har ingen aning om det gör någon större skillnad i praktiken men av vad jag har hört så stannar de väldigt bra. Att fler tillverkare valt att haka på konceptet kan ju både ha att göra med att fördelarna inte är såpass övervägande att det är värt det, att det finns nackdelar som gör det ovärt (har bland annat hört att skivorna har en tendens att slå sig och är dyra att byta ut) eller att Buell helt enkelt har patent på lösningen.
 
Då har du chansen idag.
Jag ska till Luleå i eftermiddag, och kåpsläpet är kopplat.
Hojta till om jag ska knipa den åt dig!
Haha, tack för erbjudandet men har precis bränt mina pengar på en Super Seven replika så det får nog vänta ett tag... Överhängande risk att frugan slår ihjäl mig annars... :gnissla :näsblod :hihi
 
Finns det någonting bra med en sån här hoj?
Den verkar i alla fall ha Biltemalysen i originalutförandet :va

Och bromsskivan fram?
Om det vore en bra konstruktion borde väl fler ha det?

Och varför slänger men in en motor från HD i det chassiet?
Eller....varför slänger man in en HD motor i någonting överhuvudtaget....förutom en ljusbågsugn?


View attachment 513036
Vill ha en också! Så det så! :) Och så många frågor och inga svar...:va Äh håll dig till dina Yamahan..:krama
 

Straight edge-are.

Fördelen är att ju längre man bara kör rakt fram desto enklare blir det. Efter några hundra mil rakt fram börjar det bli ett projekt att få skiten att svänga alls.

Jag tog över en hoj som jag var säker på behövde minst nya styrlager. Den var så bynglig i långsamma svängar och rent obehaglig när det gick fort.

Rätt vad det är reser jag mig upp i sadeln och hänger över styret för att se om något hänger löst.
Framdäcket!

Framdäcket är plattslitet! Hojen går som en kryssningsmissil över vatten - spikrakt rakt fram, och tacklar kurvor vansinnigt illa och bara efter brutal övertalning.

Mindre än en tumsbredd av däcket är lika plant som horisonten, och jag undrar:
Dark side, hur avtrubbad måste man vara för att stå ut med det?
 
Straight edge-are.

Fördelen är att ju längre man bara kör rakt fram desto enklare blir det. Efter några hundra mil rakt fram börjar det bli ett projekt att få skiten att svänga alls.

Jag tog över en hoj som jag var säker på behövde minst nya styrlager. Den var så bynglig i långsamma svängar och rent obehaglig när det gick fort.

Rätt vad det är reser jag mig upp i sadeln och hänger över styret för att se om något hänger löst.
Framdäcket!

Framdäcket är plattslitet! Hojen går som en kryssningsmissil över vatten - spikrakt rakt fram, och tacklar kurvor vansinnigt illa och bara efter brutal övertalning.

Mindre än en tumsbredd av däcket är lika plant som horisonten, och jag undrar:
Dark side, hur avtrubbad måste man vara för att stå ut med det?

Man vänjer sig.

 
Straight edge-are.

Fördelen är att ju längre man bara kör rakt fram desto enklare blir det. Efter några hundra mil rakt fram börjar det bli ett projekt att få skiten att svänga alls.

Jag tog över en hoj som jag var säker på behövde minst nya styrlager. Den var så bynglig i långsamma svängar och rent obehaglig när det gick fort.

Rätt vad det är reser jag mig upp i sadeln och hänger över styret för att se om något hänger löst.
Framdäcket!

Framdäcket är plattslitet! Hojen går som en kryssningsmissil över vatten - spikrakt rakt fram, och tacklar kurvor vansinnigt illa och bara efter brutal övertalning.

Mindre än en tumsbredd av däcket är lika plant som horisonten, och jag undrar:
Dark side, hur avtrubbad måste man vara för att stå ut med det?
Visserligen en moppe men slitet är det.
IMG_1543.png
 
Vill ha en också! Så det så! :) Och så många frågor och inga svar...:va Äh håll dig till dina Yamahan..:krama
Jösses!!!!
Ja, vi är alla olika, och det är väl en bra sak.
När det går tungt på jobbet, och vintern kommer tillbaka (10cm snö idag), då kommer mina missbruks-tendenser fram i dager.
Det yttrar sig i att jag krokar på kåpsläpet, och rattsurfar på Blocket.
Eftersom @Bushido inte ville fylla det med sina drömmar, då fick jag lösa det själv.
Hålla sig till Yamaha??? - Nej, jag är inte religiöst inskränkt, utan kunde faktiskt tänka mig någonting annat med japansk ursprungsmärkning.

Zoomer_1.jpg
 
Jösses!!!!
Ja, vi är alla olika, och det är väl en bra sak.
När det går tungt på jobbet, och vintern kommer tillbaka (10cm snö idag), då kommer mina missbruks-tendenser fram i dager.
Det yttrar sig i att jag krokar på kåpsläpet, och rattsurfar på Blocket.
Eftersom @Bushido inte ville fylla det med sina drömmar, då fick jag lösa det själv.
Hålla sig till Yamaha??? - Nej, jag är inte religiöst inskränkt, utan kunde faktiskt tänka mig någonting annat med japansk ursprungsmärkning.

View attachment 513078
Zoomern är ball! Den och Sachs Madass är två av mina moderna mopedfavoriter.
 
Räntekampanj!!!

HD_3.png

Intressant även att man verkar behöva infoga en liten utbildningsnotis.
Så...om ni inte visste nedanstående, då bjuder jag på den - gratis ekonomisk rådgivning!

Anm_1.png
 
Jag har sett de där lånevarningarna lite överallt på blocket den senaste tiden. Vet inte om den känner av min låga återbetalningsmöjlighet eller om det bara är en slump...
 
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top