Finns gula piller!En ödmjuk undran är om fönstret för attraktion ändå har passerat?
Funderar eftersom jag ändå är 50+ och det inte ”kittlar”.
Men jag kanske inte är representativ för målgruppen?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Finns gula piller!En ödmjuk undran är om fönstret för attraktion ändå har passerat?
En ödmjuk undran är om fönstret för attraktion ändå har passerat?
Vet faktiskt inte, någon berättade om det när jag låg på Ackis vintern -06/-07.Han som halkade i stentrappan, heter han Patrik? Körde lite rally innan det hände. Sitter i rullstol idag.
Har inte kört någon Buell själv men har hört av kompisar att de är riktigt trevliga, en bra kombo om man nu gillar ljudet av en HD och väghållningen i en sporthoj. Jag vill ha en.Finns det någonting bra med en sån här hoj?
Den verkar i alla fall ha Biltemalysen i originalutförandet
Och bromsskivan fram?
Om det vore en bra konstruktion borde väl fler ha det?
Och varför slänger men in en motor från HD i det chassiet?
Eller....varför slänger man in en HD motor i någonting överhuvudtaget....förutom en ljusbågsugn?
![]()
Buell XB9S XB9R säljes i Luleå | Blocket
40000 kr - Sport - Luleå - Säljer denna fantastiska hoj, pga. nyköp. Den är besiktigad tom. 2026 och gått 2290mil. Kan enbart köra en hoj åt gången. Låter f...www.blocket.se
View attachment 513036
Då har du chansen idag.Jag vill ha en.
Haha, tack för erbjudandet men har precis bränt mina pengar på en Super Seven replika så det får nog vänta ett tag... Överhängande risk att frugan slår ihjäl mig annars...Då har du chansen idag.
Jag ska till Luleå i eftermiddag, och kåpsläpet är kopplat.
Hojta till om jag ska knipa den åt dig!
Burnoutmaster?
Lustigt att vi kan ha så olika problemBakdäcket är som nytt! På sidorna.
Aha, okVet faktiskt inte, någon berättade om det när jag låg på Ackis vintern -06/-07.
Fick för mig att det var nån äldre det gällde.
Vill ha en också! Så det så!Finns det någonting bra med en sån här hoj?
Den verkar i alla fall ha Biltemalysen i originalutförandet
Och bromsskivan fram?
Om det vore en bra konstruktion borde väl fler ha det?
Och varför slänger men in en motor från HD i det chassiet?
Eller....varför slänger man in en HD motor i någonting överhuvudtaget....förutom en ljusbågsugn?
![]()
Buell XB9S XB9R säljes i Luleå | Blocket
40000 kr - Sport - Luleå - Säljer denna fantastiska hoj, pga. nyköp. Den är besiktigad tom. 2026 och gått 2290mil. Kan enbart köra en hoj åt gången. Låter f...www.blocket.se
View attachment 513036
Burnoutmaster?
Straight edge-are.
Fördelen är att ju längre man bara kör rakt fram desto enklare blir det. Efter några hundra mil rakt fram börjar det bli ett projekt att få skiten att svänga alls.
Jag tog över en hoj som jag var säker på behövde minst nya styrlager. Den var så bynglig i långsamma svängar och rent obehaglig när det gick fort.
Rätt vad det är reser jag mig upp i sadeln och hänger över styret för att se om något hänger löst.
Framdäcket!
Framdäcket är plattslitet! Hojen går som en kryssningsmissil över vatten - spikrakt rakt fram, och tacklar kurvor vansinnigt illa och bara efter brutal övertalning.
Mindre än en tumsbredd av däcket är lika plant som horisonten, och jag undrar:
Dark side, hur avtrubbad måste man vara för att stå ut med det?
Visserligen en moppe men slitet är det.Straight edge-are.
Fördelen är att ju längre man bara kör rakt fram desto enklare blir det. Efter några hundra mil rakt fram börjar det bli ett projekt att få skiten att svänga alls.
Jag tog över en hoj som jag var säker på behövde minst nya styrlager. Den var så bynglig i långsamma svängar och rent obehaglig när det gick fort.
Rätt vad det är reser jag mig upp i sadeln och hänger över styret för att se om något hänger löst.
Framdäcket!
Framdäcket är plattslitet! Hojen går som en kryssningsmissil över vatten - spikrakt rakt fram, och tacklar kurvor vansinnigt illa och bara efter brutal övertalning.
Mindre än en tumsbredd av däcket är lika plant som horisonten, och jag undrar:
Dark side, hur avtrubbad måste man vara för att stå ut med det?
Jösses!!!!Vill ha en också! Så det så!Och så många frågor och inga svar...
Äh håll dig till dina Yamahan..
![]()
Zoomern är ball! Den och Sachs Madass är två av mina moderna mopedfavoriter.Jösses!!!!
Ja, vi är alla olika, och det är väl en bra sak.
När det går tungt på jobbet, och vintern kommer tillbaka (10cm snö idag), då kommer mina missbruks-tendenser fram i dager.
Det yttrar sig i att jag krokar på kåpsläpet, och rattsurfar på Blocket.
Eftersom @Bushido inte ville fylla det med sina drömmar, då fick jag lösa det själv.
Hålla sig till Yamaha??? - Nej, jag är inte religiöst inskränkt, utan kunde faktiskt tänka mig någonting annat med japansk ursprungsmärkning.
View attachment 513078
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |