Sverige idag..

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ändra juridiken från man/kvinna till människa så är saken klar. (D)juridiken för djur gör ingen skillnad på kön.
Det hade ju varit det bästa överlag, och helt göra sig av med särklassen kvinnor som har en hel hög med lagskydd som män inte har. Dessa priviligerade översittare!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Visar hur hopplöst världsfrånvända lagstiftarna är när det gäller den här frågan. Behövs inga nya lagar, allt som krävs är lite IT-support så folk lär sig hur de slår på (och av) filtret som förvandlar dem till vadhelst de vill identifiera sig som.

Nu trollar du också, har vi inte nog med trolleri på detta forum med du vet vilka två jag menar?


Det här är kattfilmen (som alla med ett samhällsintresse sett om och om igen)


 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Nu trollar du också, har vi inte nog med trolleri på detta forum med du vet vilka två jag menar?


Det här är kattfilmen (som alla med ett samhällsintresse sett om och om igen)


Förstår att det kan kännas svårt när du inte får vara ensam om att trolla, men du får lära dig att se skillnad på trolleri och humor 🧌
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Viktiga frågor. Ett sorts artefakt hos en högkultur när dessa frågor är på bordet. Eller?

Måste vi ha juridiska kön är frågan som dyker upp i mitt huvud så jag jag och googlar och sepåtusan, en artikel från idag.
"Varför behövs då ens ett juridiskt kön? Det enkla svaret är för att det är så det fungerar. Rättsliga processer styrs av juridiska regler – inte av en naturvetenskaplig eller annan verklighet."

Så frågan kvartstår. Eller snarare - det behövs inte.
Precis. ett juridiskt kön behövs för det är så det fungerar och hitintills har det juridiska könet varit detsamma som det naturvetenskapliga. Problem ?
Med tanke på alla som ändrar sig efter bytt kön så kanske det enklaste är att inga juridiska kön kan bytas innan 25 års ålder och det görs först efter det naturvetenskapliga könet / kroppen ändrats vilket får göras först efter 25 års ålder.
Och enklast är väl att då är det dags börja betala själv precis
som för större tuttar
större vadmuskler
osv.
Kan inte vänta ?
Kanske söka politisk asyl i Norge ? Eller Somalia ?
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Precis. ett juridiskt kön behövs för det är så det fungerar och hitintills har det juridiska könet varit detsamma som det naturvetenskapliga. Problem ?
Med tanke på alla som ändrar sig efter bytt kön så kanske det enklaste är att inga juridiska kön kan bytas innan 25 års ålder och det görs först efter det naturvetenskapliga könet / kroppen ändrats vilket får göras först efter 25 års ålder.
Och enklast är väl att då är det dags börja betala själv precis
som för större tuttar
större vadmuskler
osv.
Kan inte vänta ?
Kanske söka politisk asyl i Norge ? Eller Somalia ?
Det bästa vore att införa två nya kön, transman och transkvinna, då dessa två inte borde blandas bort i övrig befolkning både juridiskt, medicinskt och statistiskt.
Och eftersom att de inte faktiskt är kvinnor eller män borde de inte kallas det.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Precis. ett juridiskt kön behövs för det är så det fungerar och hitintills har det juridiska könet varit detsamma som det naturvetenskapliga. Problem ?
Nope. Inga problem.

Med tanke på alla som ändrar sig efter bytt kön så kanske det enklaste är att inga juridiska kön kan bytas innan 25 års ålder och det görs först efter det naturvetenskapliga könet / kroppen ändrats vilket får göras först efter 25 års ålder.
Fast de har aldrig bytt kön. De må ha karvat med kniv på sina könsorgan men det är inte så att man byter kön för det, könskromosomerna är desamma. Sen kan de såklart ånga själva ingreppet.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Nej, nu ska ag komma ut själv här.. Jag är alltså egentligen John Rambo. Ni vet den där vietnamveteranen i First Blood. Så sluta kalla mig "Tomas" eller farbror Tom eller annat påhittat som ni tycker jag borde kallas. Så tänk på vad ni kallar mig, akta er så jag inte anmäler er!!
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag vill öppna upp för ytterligare en dimension. Vi vet ju alla att våra personligheter förändras i förhållande till andra människor - vi är helt olika personer i förhållande till arbetsplatsen, föräldrarna, över en öl med polarna. Den kanske största personlighetsförändringen sker i förhållande till andra på det här forumet.

Jag föreslår därför att vi helt enkelt ersätter den statiska juridiska identitet som tar sitt uttryck i pass osv. med en dynamisk identitet som automatiskt förändras (även juridiskt) i olika sammanhang. Ungefär som en tabell där man får slå upp vilken identitet man skall vara, beroende på i förhållande till vem. När man är på sporthoj.com tittar man helt enkelt i ruta 42D för att välja rätt identitet i förhållande till sammanhanget. Sen ringer chefen och då kollar man istället i ruta 18P. Vill man göra det mer komplicerat kan man ha ytterligare undervarianter som förändras beroende på vem på forumet man interagerar med.

Tror faktiskt att alla skulle bli nöjda med en sådan lösning, ser inga som helst nackdelar.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Göteborg och för all del Hela Sverige enligt C-Partiet. Så gillar du tillverka, åka eller köra Bil. Dags sluta rösta på C-partiet. (C) är emot dina intressen !​

Citat: ”Vi har förstört våra städer”​

1712303628185.png
Västlänken är Göteborgspolitikernas ide att försöka bygga tunnelbana i lera. Ett Projekt som för oss Göteborgare gör att Hallandsåstunneln framstår som ett ytterst seriöst genomfört projekt, omgivna som vi Göteborgare är av stora diken i leran. Det går inget vidare, pengarna slut och Regionen vill inte betala mer så det står still .......
 
Last edited:

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S

Göteborg och för all del Hela Sverige enligt C-Partiet. Så gillar du tillverka, åka eller köra Bil. Dags sluta rösta på C-partiet. (C) är emot dina intressen !​

Citat: ”Vi har förstört våra städer”​

View attachment 496950
Västlänken är Göteborgspolitikernas ide att försöka bygga tunnelbana i lera. Ett Projekt som för oss Göteborgare gör att Hallandsåstunneln framstår som ett ytterst seriöst genomfört projekt, omgivna som vi Göteborgare är av stora diken i leran. Det går inget vidare, pengarna slut och Regionen vill inte betala mer så det står still .......
Visst - Göteborg är fullständigt kass att cykla i. Cykelbanor som upphör, cykelbanor som diagonalar över spårvagnsspår, cykelbanor som skall samsas med telefonpratande feta tvillingmammor med barnvagn.
Staden är också kass för motorcyklar o bilister, men det är knappast bilarnas fel. Enda förlåtande är att det finns ett fåtal gratisparkeringar för 0,001% av alla motorcyklar (och andra registrerade tvåhjulingar).
Att inte rösta på centern är självklart, men inte f-n kommer trafikmiljön bli bättre för det.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jisses, ska vi verkligen börja med den där skiten?
Transpersoner är en extremt liten minoritet, och att göra om hela samhället för att föda en psykisk sjukdom är inte sunt. Låt dem självstympa och hålla på, men att låta en grupp kosta samhället så extremt mycket är inte vettigt.
Ta USA som skrämmande exempel, där kvinnor börjat hoppa av idrott för att de måste tävla mot män. Eller där transkvinnor våldtar kvinnor på toaletterna på skolor, och skolorna mörkar att det hänt för att det är politiskt giftigt.
Håll skiten borta, vi har nog med problem för att inte behöva skapa ännu mer på eget bevåg.

Vill transfolket hålls med idrott kan de starta egna serier, och så kan transmän använda männens omklädningsrum och transkvinnorna kvinnornas, eftersom att de är de enda där. Fast det blir ju inga lagsporter då, eftersom att de är för få för att få till ett fullt lag, än mindre två.

Revolt i (m) ?​

1712307739461.png
från Expressen för några minuter sedan.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top