Ska man vara orolig för Ryssland?

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Och nu har även två Ropucha-klass landstigningsfartyg ur svartahavsflottan gått med i u-båtsflottan. Kan inte vara mycket kvar snart
Slår vad om att de kommer lyckas köra på sina egna minor med ett eller två av skeppen innan de får slut på dem med. Bara för att väga upp rökningen ombord.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är det inte ganska symptomatiskt för en som ljuger? Det blir ofta så att det ljuga även är det inte är nödvändigt. Man hade ju tidigt gått på ”Ukraina” linjen. Sen behöver den vidhållas för att man har ju inte fel och rättar sig.
Ja kanske, eller så har Ukraina hjälpt dem, vem vet. Bryr mig inte så mycket heller, detta är ren och skär islam och det är poängen.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Gällande attacken i fredags..... Verkar vara uppe i över 140 döda nu och minst lika många skadade. Ryska polisen fångade förövarna levande (förutom en möjligtvis som dog). Den filmade blödande snubben verkar inte ha fått örat avskuret. Men han blöder. Och man hör honom säga till poliserna att han är hungrig. Det har troligtvis använts och vridits till att polisen har knölat in hans eget öra i truten på honom. Men det verkar inte finnas några bevis på det. Det finns åtminstone inte på film av vad jag förstått. Det kan vara ett rent påhitt.....

Deras bil hade troligtvis skyltar på som var från innan -93 ca då det inte verkar vara någon nationalmärkning på skyltarna. Åtminstone kan inte jag se någon nationsmärkning på regskylten. Troligtvis stulen, ommålad och sen skruvat på äldre skyltar.

Terroristerna drog raka vägen från Moskva rätt söderut. Dom hann över 40 mil innan dom stoppades och vägen ytterligare söderut från Brjansk leder raka vägen till Ukrainska gränsen. Det är ett rent faktum. Ryska polisen jobbar efter tesen att terroristerna antingen är från Ryska Frivilligkåren som hänger i Ukraina och samarbetar med ukrainska försvaret, Azov, Högra Sektorn etc. Alternativt att det är IS-folk men dom har DEFINITIVT fått betalt för uppdraget. Och vem som betalat dom vet man inte än. Eller så är det IS i sambarbete med Ryska Frivilligkoren. En av dom kom till Ryssland från Turkiet. Åtminstone en av dom hade tajikistanskt pass på sig. Om det är för att förvilla vet man inte än. Nu ägnar ju inte jag mig åt terrorism men det SISTA jag skulle ta med på den här typen av uppdrag vore nog mitt eget pass faktiskt. Jag hade åtminstone planerat så pass att jag i så fall gömt det under en sten i skogen nära den gräns som jag senare tänker mig att passera. Vilket i det här fallet verkar vara ukrainska gränsen vid Troebortnoe-övergången. Den har jag själv passerat ett par gånger.

Det konstiga här...... Både USA, Danmark och Sverige varnade sina medborgare som bor i Moskva om en möjlig terrorattack den 8:e Mars och varnade för folksamlingar. Exakt på pricken två veckor senare inträffade attacken. USA redan när attacken pågick gick ut och sa att Ukraina inte var inblandade. Hur i helvete kunde dom veta det? USA, Danmark och Sverige visste definitivt att något var på gång. Det är konstigt. Både Danmark och Sverige har varit rejält aktiva vad det kommer till att dölja allt runt sprängningarna av NorthStream-ledningarna. USA skyllde den skiten på Ukraina. Seymour Hersh skyllde det på USA och Norge. Jag tror mest på Hersh personligen. Men hur USA, Danmark och Sverige kunde gå ut och varna sina egna medborgare är VÄLDIGT besynnerligt......

Dom som blivit arresterade har oavsett erkänt att dom fått betalt för uppdraget. När man lyckas haffa dom skyldiga får man vanligtvis reda på hela sanningen efter ett tag.

En rysk polare var på Crocus kvällen innan attentatet. Klassisk konsert. Ingen jag känner av vad jag vet vart på plats under attacken. Vi lär nog få veta vad som hänt och vilka som är skyldiga framöver. Nu är det mest spekulationer förutom det som är helt och totalt självklart. Och en av dom sakerna är att dom faktiskt verkar ha varit på väg mot Ukrainska gränsen..... Sen behöver det kanske inte betyda någonting men om det är så lär dom nog definitivt behövt hjälp för att ta sig över gränsen snabbt.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Gällande attacken i fredags..... Verkar vara uppe i över 140 döda nu och minst lika många skadade. Ryska polisen fångade förövarna levande (förutom en möjligtvis som dog). Den filmade blödande snubben verkar inte ha fått örat avskuret. Men han blöder. Och man hör honom säga till poliserna att han är hungrig. Det har troligtvis använts och vridits till att polisen har knölat in hans eget öra i truten på honom. Men det verkar inte finnas några bevis på det. Det finns åtminstone inte på film av vad jag förstått. Det kan vara ett rent påhitt.....

Deras bil hade troligtvis skyltar på som var från innan -93 ca då det inte verkar vara någon nationalmärkning på skyltarna. Åtminstone kan inte jag se någon nationsmärkning på regskylten. Troligtvis stulen, ommålad och sen skruvat på äldre skyltar.

Terroristerna drog raka vägen från Moskva rätt söderut. Dom hann över 40 mil innan dom stoppades och vägen ytterligare söderut från Brjansk leder raka vägen till Ukrainska gränsen. Det är ett rent faktum. Ryska polisen jobbar efter tesen att terroristerna antingen är från Ryska Frivilligkåren som hänger i Ukraina och samarbetar med ukrainska försvaret, Azov, Högra Sektorn etc. Alternativt att det är IS-folk men dom har DEFINITIVT fått betalt för uppdraget. Och vem som betalat dom vet man inte än. Eller så är det IS i sambarbete med Ryska Frivilligkoren. En av dom kom till Ryssland från Turkiet. Åtminstone en av dom hade tajikistanskt pass på sig. Om det är för att förvilla vet man inte än. Nu ägnar ju inte jag mig åt terrorism men det SISTA jag skulle ta med på den här typen av uppdrag vore nog mitt eget pass faktiskt. Jag hade åtminstone planerat så pass att jag i så fall gömt det under en sten i skogen nära den gräns som jag senare tänker mig att passera. Vilket i det här fallet verkar vara ukrainska gränsen vid Troebortnoe-övergången. Den har jag själv passerat ett par gånger.

Det konstiga här...... Både USA, Danmark och Sverige varnade sina medborgare som bor i Moskva om en möjlig terrorattack den 8:e Mars och varnade för folksamlingar. Exakt på pricken två veckor senare inträffade attacken. USA redan när attacken pågick gick ut och sa att Ukraina inte var inblandade. Hur i helvete kunde dom veta det? USA, Danmark och Sverige visste definitivt att något var på gång. Det är konstigt. Både Danmark och Sverige har varit rejält aktiva vad det kommer till att dölja allt runt sprängningarna av NorthStream-ledningarna. USA skyllde den skiten på Ukraina. Seymour Hersh skyllde det på USA och Norge. Jag tror mest på Hersh personligen. Men hur USA, Danmark och Sverige kunde gå ut och varna sina egna medborgare är VÄLDIGT besynnerligt......

Dom som blivit arresterade har oavsett erkänt att dom fått betalt för uppdraget. När man lyckas haffa dom skyldiga får man vanligtvis reda på hela sanningen efter ett tag.

En rysk polare var på Crocus kvällen innan attentatet. Klassisk konsert. Ingen jag känner av vad jag vet vart på plats under attacken. Vi lär nog få veta vad som hänt och vilka som är skyldiga framöver. Nu är det mest spekulationer förutom det som är helt och totalt självklart. Och en av dom sakerna är att dom faktiskt verkar ha varit på väg mot Ukrainska gränsen..... Sen behöver det kanske inte betyda någonting men om det är så lär dom nog definitivt behövt hjälp för att ta sig över gränsen snabbt.
Filmen finns. Du kan få länken. Men du är väl inte intresserad.

i övrigt: statsbarden har slängt ihop en välregisserad musikvideo samt komponerat en låt på 48timmar. Det är såklart inget märkligt..om vi nu pratar om konstigt genom att veta saker i förtid.. men det är bara om ryskt som det är naturligt att ha koll..
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det konstiga här...... Både USA, Danmark och Sverige varnade sina medborgare som bor i Moskva om en möjlig terrorattack den 8:e Mars och varnade för folksamlingar. Exakt på pricken två veckor senare inträffade attacken. USA redan när attacken pågick gick ut och sa att Ukraina inte var inblandade. Hur i helvete kunde dom veta det? USA, Danmark och Sverige visste definitivt att något var på gång. Det är konstigt. Både Danmark och Sverige har varit rejält aktiva vad det kommer till att dölja allt runt sprängningarna av NorthStream-ledningarna. USA skyllde den skiten på Ukraina. Seymour Hersh skyllde det på USA och Norge. Jag tror mest på Hersh personligen. Men hur USA, Danmark och Sverige kunde gå ut och varna sina egna medborgare är VÄLDIGT besynnerligt......

Det är väl inget konstigt överhuvudtaget, vad är konstigt? De varnade även Ryssland, det är inte heller konstigt.

Det enda konstiga är att Ryssland inte agerade på en varning.

Mycket konstigt. Märkligt. Besynnerligt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Filmen finns. Du kan få länken. Men du är väl inte intresserad.

i övrigt: statsbarden har slängt ihop en välregisserad musikvideo samt komponerat en låt på 48timmar. Det är såklart inget märkligt..om vi nu pratar om konstigt genom att veta saker i förtid.. men det är bara om ryskt som det är naturligt att ha koll..
Jag vill gärna ha länken och jag tycker det är bra med poliser som agerar så. Föredömligt.
Men har du länken?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag vill gärna ha länken och jag tycker det är bra med poliser som agerar så. Föredömligt.
Men har du länken?
Ja. Men vad är syftet? Du misstror inte agerandet.
Därtill lär Putin ge ut immunitet för deras ”arbete” så lär nog bekräftas iom det.
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Den filmade blödande snubben verkar inte ha fått örat avskuret. Men han blöder. Och man hör honom säga till poliserna att han är hungrig. Det har troligtvis använts och vridits till att polisen har knölat in hans eget öra i truten på honom. Men det verkar inte finnas några bevis på det. Det finns åtminstone inte på film av vad jag förstått. Det kan vara ett rent påhitt.....
Det finns film på nätet. Jag har sett den. De matar honom med hans eget öra efter att de skurit av det.
Även om jag tycker att terrorister bör skjutas så gör man inte så mot folk som ännu inte har funnits skyldiga. Sen att t.ex. svenska polisen lyckades skjuta Arklöv i ryggen efter att han väl gripits kanske vi inte skall prata om 🙄

Ryska polisen jobbar efter tesen att terroristerna antingen är från Ryska Frivilligkåren som hänger i Ukraina och samarbetar med ukrainska försvaret, Azov, Högra Sektorn etc. Alternativt att det är IS-folk men dom har DEFINITIVT fått betalt för uppdraget.
Enligt vem?
IS själva säger ju att de gjort det ensamma och har publicerat videos på attacken.

Och vem som betalat dom vet man inte än. Eller så är det IS i sambarbete med Ryska Frivilligkoren. En av dom kom till Ryssland från Turkiet. Åtminstone en av dom hade tajikistanskt pass på sig. Om det är för att förvilla vet man inte än. Nu ägnar ju inte jag mig åt terrorism men det SISTA jag skulle ta med på den här typen av uppdrag vore nog mitt eget pass faktiskt. Jag hade åtminstone planerat så pass att jag i så fall gömt det under en sten i skogen nära den gräns som jag senare tänker mig att passera. Vilket i det här fallet verkar vara ukrainska gränsen vid Troebortnoe-övergången. Den har jag själv passerat ett par gånger.

Det konstiga här...... Både USA, Danmark och Sverige varnade sina medborgare som bor i Moskva om en möjlig terrorattack den 8:e Mars och varnade för folksamlingar.
USA varnade även Ryssland och Putin, men hans lakejer fortsatte istället att jaga HBTQ folk istället för terrorister.


Exakt på pricken två veckor senare inträffade attacken. USA redan när attacken pågick gick ut och sa att Ukraina inte var inblandade. Hur i helvete kunde dom veta det?
För att de hade underrättelser på att IS skulle slå till mot Ryssland. Det var ju därför de varnade Ryssland för just att IS skulle slå till.

USA, Danmark och Sverige visste definitivt att något var på gång. Det är konstigt. Både Danmark och Sverige har varit rejält aktiva vad det kommer till att dölja allt runt sprängningarna av NorthStream-ledningarna. USA skyllde den skiten på Ukraina. Seymour Hersh skyllde det på USA och Norge. Jag tror mest på Hersh personligen. Men hur USA, Danmark och Sverige kunde gå ut och varna sina egna medborgare är VÄLDIGT besynnerligt......

Dom som blivit arresterade har oavsett erkänt att dom fått betalt för uppdraget. När man lyckas haffa dom skyldiga får man vanligtvis reda på hela sanningen efter ett tag.

En rysk polare var på Crocus kvällen innan attentatet. Klassisk konsert. Ingen jag känner av vad jag vet vart på plats under attacken. Vi lär nog få veta vad som hänt och vilka som är skyldiga framöver. Nu är det mest spekulationer förutom det som är helt och totalt självklart. Och en av dom sakerna är att dom faktiskt verkar ha varit på väg mot Ukrainska gränsen..... Sen behöver det kanske inte betyda någonting men om det är så lär dom nog definitivt behövt hjälp för att ta sig över gränsen snabbt
.

Terroristerna skulle troligtvis slå till den 7 mars redan. Då hade ju Shamanen en stor konsert på stället. Men varningen från USA gjorde att de sköt på attentatet till ett senare datum.

Edit: Det finns även bilder på när rysk polis torterar den ene av de misstänkta med elektricitet mot hans könsdelar.
Att så uppenbart visa upp tortyr av misstänkta visar hur djupt ryska samhället har sjunkit. sista två åren.
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Påminner om när USA varnade Ukraina för att Ryssland tänkte anfalla dem. Ryssland ljög och sköt då fram anfallet några veckor…

En slutsats är att USA har goda underrättelser. En annan att Ryssland alltid ljuger.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Ja. Men vad är syftet? Du misstror inte agerandet.
Därtill lär Putin ge ut immunitet för deras ”arbete” så lär nog bekräftas iom det.

Du fattar att dom haft ihjäl 140 + pers va?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Rysslands säkerhetstjänst övervakade just den specifika terrorgruppen som begick terrorattentatet. Bara dagar före attacken så förvarnades ryska säkerhetsrådet om att tadzjikiska medborgare skulle kunna begå ett attentat på ryskt territorium.

Redan den 7 mars tipsade amerikanska myndigheter sina ryska motsvarighet om ett förestående hot från just denna grupp. Putin avfärdade några dagar innan detta som en amerikansk provokation för att destabilisera Ryssland.

19 mars skedde attacken.
Konserthuset ligger mindre än 3 km från högvarteret för kravallpolisen i Moskva. Det tog polisen mera än 1 h att ta sig dit från det att första skotten avlossats.
Moskva är fylld till bredden med övervakningskameror, men ändå kunde angriparna lungt köra ut ur staden. Man stängde aldrig av in/utfarterna till staden. Att detta går att göra vet vi sen Prigozhin rullade mot staden. Då stängdes allt.
Belarus ambassadör i Ryssland har sagt att deras säkerhetsstyrkor hjälpte till att förhindra att terroristerna lyckades fly över deras gemensamma gräns. Han syftar på Rysslands och Belarus gemensamma gräns.

Ryska staten publicerar glatt bilder på när de stympar och torterar de misstänkta. Nog för att man alltid torterat folk, men man har aldrig varit så glad i att visa upp det. Det visar hur djupt kriget i Ukraina har påverkat samhället.
Putin har inte nämnt den islamistiska delen i attentatet. Han har bara nämnt Ukraina.

Varför gjordes inget innan och under attacken?
Troligtvis för att det fattades fel beslut högre upp och att resurser som finns tillgängliga i Moskva är gravt undermåliga. Dessutom så är de officiella beslutskedjorna i Ryssland en stor begränsande faktor. Ingen vill fatta beslut, då man får skit för det när man gör det.


 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top