Gamla enstånkor

Marknaden för enstånkor är stenhård just nu. Jag har försökt köpa denna i en vecka nu, men gubben som äger den prutar inte en krona. En udda 250cc som gått 4000mil, kostar 12000kr. Jag har mejlat ett par gånger, han behåller den hellre än säljer under begärt pris. Hårda bud i år...
125cc och enstånkor är årets trend.

Försökte köpa en SR250 tidigare i år, samma sak. Säljaren prutade inte en krona, trots att den låg kvar osåld på Blocket i flera veckor. Folk ställer undan dem i garaget om de inte får begärt pris.

 
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: BMW 650 cs Scarver https://www.blocket.se/annons/sodermanland/bmw_650_cs_scarver/100623517

Ovanlig hoj och bara 2000 mil. Får se hur länge den blir kvar.


Mångsidig cykel.
Platsar i flera trådar.


 
Marknaden för enstånkor är stenhård just nu. Jag har försökt köpa denna i en vecka nu, men gubben som äger den prutar inte en krona. En udda 250cc som gått 4000mil, kostar 12000kr. Jag har mejlat ett par gånger, han behåller den hellre än säljer under begärt pris. Hårda bud i år...
125cc och enstånkor är årets trend.

Försökte köpa en SR250 tidigare i år, samma sak. Säljaren prutade inte en krona, trots att den låg kvar osåld på Blocket i flera veckor. Folk ställer undan dem i garaget om de inte får begärt pris.

Ja, men….pruta på ett utgångspris som är nästan inga pengar alls.
Har viss förståelse för säljaren, då är det ju bättre att ställa den på majbrasan.
Det ger i alla fall ett visst visuellt nöje.
 
Ja, men….pruta på ett utgångspris som är nästan inga pengar alls.
Har viss förståelse för säljaren, då är det ju bättre att ställa den på majbrasan.
Det ger i alla fall ett visst visuellt nöje.


Håller med dig varför hålla på att pruta om småpengar om man verkligen vill ha en billig mc. Det är därför folk låter billiga saker stå kvar längst in i förrådet för man orkar inte hålla på med "sista pris kompis"
 
Ja, men….pruta på ett utgångspris som är nästan inga pengar alls.
Har viss förståelse för säljaren, då är det ju bättre att ställa den på majbrasan.
Det ger i alla fall ett visst visuellt nöje.

Jag blir nyfiken på vad som är ett korrekt pris enligt Tammer.
Erbjuder du 11' eller är det typ 6'?
 
Jag blir nyfiken på vad som är ett korrekt pris enligt Tammer.
Erbjuder du 11' eller är det typ 6'?
Jag blir själv bara förbannad på skambud, varför bjuda typ 5' på nåt som säljs för typ 15'?. Det gör bara folk irriterade. Nej, jag bjöd 8000kr för denna 250cc, det är mer än de flesta här på forumet skulle anse den vara värd. En udda gammal 250 CC med 4' mil på mätaren. Som ett utgångsbud, jag räknade med motbud på 10'. Då hade saken varit klar.
 
Ja, men….pruta på ett utgångspris som är nästan inga pengar alls.
Har viss förståelse för säljaren, då är det ju bättre att ställa den på majbrasan.
Det ger i alla fall ett visst visuellt nöje.
Andra här verkar tycka att det är viktigare att bli av med hojen och få mer plats i garaget, än att klämma ut varenda krona man kan få för den.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top