jag hade så på min nuvarande när jag köpte den ny, och även r6:an som var ny när jag köpte den, de ställde ner ljuset på 100-mila på bägge...det är väl nån felinställning från fabrik eller nåt..
Där satte du pricken över i:et kan man säga :) Exakt så var det menat med min annons som ni diskuterat idag, fast iofs, skulle nån få för sig att byta sin Ferrari mot min R1a så vore jag väl riktigt dum i huvet om jag tackade nej...
Jo jag behöver färgkoden till silver R1 05. Har kollat color-rite men den finns inte där. Och Yamaha vill inte lämna ut sånt till vanligt folk av nån anledning så där skiter det sig..så om nån vänlig själv vet, skriv det gärna här då :)
Aha okej :) men annars tycker jag att det var ett ganska bra tips, hade varit ännu bättre om jag haft känsla för det hela bara:)
Iaf, jag hämtade pinnbultarna idag, och de stämde inte riktigt...de var lika långa som de gamla, men på de nya var gängorna i princip lika långa på bägge sidor...
Ja..rörtångstestet har jag försökt med redan, fast utan uppvärmning eftersom jag inte visste att pinnbulten sitter med loctite. Det vet jag nu:) Ska testa med uppvärmning så får jag se hur det går. Tack för hjälpen alla, jag ska dra med lite mindre kraft nästa gång :)
Förresten, bör jag kleta...
Men eftersom jag aldrig har bytt drivpaket på en hoj förut så har jag heller ingen känsla...men klart är iaf att jag drog för hårt, och att, som herr andersson skrev, yamaha angett fel...dom har säkert angett det för att sälja mer reservdelar...:gnissla De andra bultarna ser fina ut dock, det...
Ah! Pinnbult heter det ju...ja det är pinnbultar och det var en sån som gick paj, och muttern då antar jag eftersom jag kunde dra den hur många varv som helst.
Jag fattar inget bättre bara för att hela sverige läser...
Okej, vad är unc då ? Jag har bara tillgång till en momentnyckel och den har två skalor, antingen "metric" eller lbs ft, och som jag fattat det så är det lättar att använda metric ? Nu gjorde jag ett tappert försök att få bort den gängade ehh...tappen (?) som man drar fast drevet på, men den...
Så, tar upp tråden lite. Jag var precis ut till garaget och skulle dra fast bultarna till bakdrevet. Det står 100N i servicemanualen och jag drog 100 N, och det blev gängpaj på en av dom, så jag vete fan om Yamaha tror att deras bultar är världens bästa eller om jag köpte ett måndagsexemplar den...
ja jag misstog mig lite där, det e väl ca 10 kg...
Ja jag ska se fall jag kan fräsa till en på jobbet, det borde inte va nåra svårigheter. Ang kedjan så är det nitat, men jag lär få skaffa fram ett nytt lås för jag pajade det som följde med i paketet...o denna gången lånar jag en ordentlig...
Förutsatt att det inte händer nåt allvarligt med hojen, har du servat själv då kan du säga hej då till garantin, samt ett jävligt stort hej då till den billiga omkostnaden.
Jag ringde...men glömde fråga...:huvet men iaf så kollade jag också i servicemanualen och det stod faktiskt 100Nm, men eftersom min fars momentnyckel hade fel tappdimension fick jag dra för hand...men jag tror knappast det lossnar iaf :)