Ska inom kort serva min Yamaha xt660r, 1000 mila-service.
Vad jag förstått är att servicen innefattar nån slags ventilkontroll. Det är väl just den delen av servicen som man inte kan göra själv.
Var i kontakt med en verkstad som sa att de typ lyssnade på ventilljudet med något slags...
Originalbatteriet kostar ju nästan trippla mot tex biltema (ibland är biltema bra). Skadar ju inte att testa ett sånt. Håller det i några år duger det ju lika bra som originalet som uppenbarligen höll i 4-5 år.
Kanske är så? Vissa sektioner var ju varmare än andra. Men som jag skrev så startar ju hojen med batteriet, så är det så akut med byte? Tycker inte att ett batteri på 4-5 år är så gammalt.
IR mätaren brukar visa rätt, men visst man vet aldrig.
Ja det var ju 70c på vissa ytor längs sidan av batteriet. Väldigt varmt när jag höll en stund. Batteriet är ju original från 2012 och säkert lite slitet. Men det funkar ju att starta hojen med fortfarande. Vad är det värsta som kan hända...
Laddade mitt mc batteri (Yamaha xt660) eftersom den säkert har börjat tappa effekt pga garagering.
Laddaren har stått på sen igår och det verkade fortfarande inte fullt. Märkte dessutom att batteriet var väldigt varmt på olika ställen. Mätte med ir termometer och det var ca 70c på några...
I tider då man byter ut glödljus till led i tex hem så borde man ju även göra det på hojen.
Har en Yamaha xt -12 med vanligt halogen i strålkastaren. Tror att det är en h4 sockel. Är det bara att hitta en led med samma sockel och byta? Eller blir det knas med ström/motstånd etc? Finns ju h4led...
Hittade detta kit https://www.xlmoto.se/olja-helsyntetisk-4t-motul-300v-4l--oljefilter-snell/yamaha-xt-660-r-2012#?p
Borde bli perfekt va? Tydligen ett snell oljefilter som ingår, men det duger väl?
Såg även detta kit...