Fortsatt med bakpartiet, här tog det några timmar att få rent. Små detaljer som ny nummerplåt och hållare bidrar alltid till helhetsintrycket.
Tanken och bakpartiet har polerats i tre steg och sedan fått ett keramiskt lackskydd från Tershine.
Då är det dags att köra igång. Först en grundlig tvätt.
Kommer ta lite tid att bli av med 26 års smuts, men jag kämpar på...😅
Provade lite polering för att se hur lacken svarade och det blev stor skillnad. Har bara polerat ett steg av tre ännu men det blev skillnad på djup i lacken...
Har tyvärr inte kommit igång ordentligt ännu, HDn jag köpte samtidigt har fått mer av min uppmärksamhet.
Men några småsaker har påbörjats, är inte så förtjust i påklistrat "kolfiber" så detta skall bort.
Kommer behöva snygga till lite under, mer om det senare.
Man skäms ju lite för att åka runt när det inte är lite rent iaf så jag körde en liten snabbpolering. Den rullar dagligen så jag får fixa det ordentligt senare.. 😅
Tack, jag tror det är en Super Glide där framgaffelkronorna bytts till bredare. Lampan är visst bytt också till en mindre. Någon "100 års version", vet inte om det är något speciellt förutom att den har (i min mening) ett fulare tankemblem.. 😝
Fick ett "litet återfall" och köpte en HD i helgen. Har tidigare ägt en Road King Special M8 och måste (lite motvilligt...) erkänna att jag saknar den. Men efter en tid med div. nyare hojar har mitt intresse tyvärr falnat något, jag har insett att det är inte lika kul att äga nyare hojar som...
Tack, skall bli spännande, hämtar den i morgon. 🙂
Fick en positiv nyhet idag - de räknas tydligen som veteranhojar nu så försäkringen var billig, ca 1400:-/år helförsäkrad.
Presentation av mitt nya projekt: Det är en Honda CBR11000XX Blackbird från år 2000. Blackbird var min första drömhoj när jag var ung. Fick åka med på en vid tillfälle men det blev aldrig något köp (hårt motarbetad av familjen så MC-kortet kom långt senare..) . 21 hojar har passerat i min ägo...