steffe
"Mannen som talar med whisky"
Prylarna kan ju vara lite heta.............Ja den var ute förra året också för samma pris - trevliga prylar på men ….
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Prylarna kan ju vara lite heta.............Ja den var ute förra året också för samma pris - trevliga prylar på men ….
![]()
God vän som byggt (vi som byggde BMW- Scramblern för 13 år sedan).
Kort sagt så skall det vara så, klassiskt kåsa-stuk.
För 10 år sedan eller så så byggde han om en Freewind till Hva-stil. Snygg och användbar hoj.
Hojen är klok, går bra och i mina ögon för lågt prissatt. Nytt framdäck ingår dessutom.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Som vanligt när någon byggt om alltså.Byggaren har byggt enligt sin plan.Jag skulle just lägga upp denna själv. Dödstuff!Nu djävlar....
Det har dykt upp en äkta hårdkokt PajalaBagger på marknaden.
De är unika och en del av den norrländska kulturarvet
Eller som Wikipedia säger:
"PajalaBagger
Legenden säger att Pajalabaggern föddes någon gång under 1950-60 talet under en oändligt lång vinter i Pajala, när ett gäng envisa hojbyggare tröttnade på att de amerikanska baggrarna inte var byggda för 30 minusgrader, älgar och 40 mil till närmaste fik.
Med hjälp av svets, hembränt och en högst tveksam mängd kaffe skapade de en motorcykel som kunde tugga mil efter mil på norrländska vägar. Under de mörka vinternätterna skruvades det i garage upplysta av en ensam lysrörsarmatur, och när midnattssolen kom fram testkördes skapelserna dygnet runt eftersom ingen ändå gick och lade sig. Resultatet blev Pajalabaggern – lika lång som en amerikansk landsvägskryssare, men med hjärtat djupt förankrat i Tornedalen, där frihet mäts i mil, myggor och mängden reservdelar man lyckas få plats med i packväskorna."
View attachment 529083
View attachment 529084
View attachment 529085
![]()
Säljes: BMW R513 - 1954 | BLOCKET
En väl använd motorcykel. Ursprungligen en 500cc, men fått en R605 motor någon gång under 70-talet. Mycket ändrad, bl.a. stor glasfiber tank, stor kåpa, fram...www.blocket.se
Jag skulle just lägga upp denna själv. Dödstuff!
Varför kommer jag osökt att tänka på Snabelgalfen? (IYKYK)
Men det är väl en Hoske-tank? Rymmer väl 42L.Nu djävlar....
Det har dykt upp en äkta hårdkokt PajalaBagger på marknaden.
De är unika och en del av den norrländska kulturarvet
Eller som Wikipedia säger:
"PajalaBagger
Legenden säger att Pajalabaggern föddes någon gång under 1950-60 talet under en oändligt lång vinter i Pajala, när ett gäng envisa hojbyggare tröttnade på att de amerikanska baggrarna inte var byggda för 30 minusgrader, älgar och 40 mil till närmaste fik.
Med hjälp av svets, hembränt och en högst tveksam mängd kaffe skapade de en motorcykel som kunde tugga mil efter mil på norrländska vägar. Under de mörka vinternätterna skruvades det i garage upplysta av en ensam lysrörsarmatur, och när midnattssolen kom fram testkördes skapelserna dygnet runt eftersom ingen ändå gick och lade sig. Resultatet blev Pajalabaggern – lika lång som en amerikansk landsvägskryssare, men med hjärtat djupt förankrat i Tornedalen, där frihet mäts i mil, myggor och mängden reservdelar man lyckas få plats med i packväskorna."
View attachment 529083
View attachment 529084
View attachment 529085
![]()
Säljes: BMW R513 - 1954 | BLOCKET
En väl använd motorcykel. Ursprungligen en 500cc, men fått en R605 motor någon gång under 70-talet. Mycket ändrad, bl.a. stor glasfiber tank, stor kåpa, fram...www.blocket.se
Det fattas lite på slutet.Den här hade ett trevligt stuk!
![]()
Säljes: Yamaha YAMAHA XJR1300 - 2015 | BLOCKET
Yamaha XJR 1300 – 2015, sista generationens XJR1251cc luftoljkyld radfyraBränsleinsprutning (EFI)Finansiering går att lösa via butikOmbyggd med Yamaha:s orig...www.blocket.se
Vad tänker du på?Det fattas lite på slutet.
Att bakhjulet sticker ut bakom resten av cykeln.Vad tänker du på?
Den här hade ett trevligt stuk!
![]()
Säljes: Yamaha YAMAHA XJR1300 - 2015 | BLOCKET
Yamaha XJR 1300 – 2015, sista generationens XJR1251cc luftoljkyld radfyraBränsleinsprutning (EFI)Finansiering går att lösa via butikOmbyggd med Yamaha:s orig...www.blocket.se

Det är väl för att höja värdet kan man ju tänkaEn R1:a med RF900R kåpor (åtminstone klistermärke)...
![]()
Säljes: Yamaha R1 - 2001 | BLOCKET
Säljer min R1a för bana då det inte riktigt passade mig. Vet inte så mycket om den men tror det är en 01a. Går bra i motor och låda. Står på slicks i bra ski...www.blocket.se
View attachment 529210

... eller att sänka premien.Det är väl för att höja värdet kan man ju tänka![]()
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |
|
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”