Jag inser att tråden är gammal men tänkte ändå prova och se om jag har tur: Var fick du tag i slip-on dämparna? Jävligt fläskigt med cocktail shakers...
Tacksam för svar.
//Henke
Tjena,
Jag har numera inte någon sporthoj utan har byggt en bobber av en Kawasaki VN 800 som jag har bytt blinkers på.
Detta har hänt:
Jag bytte bakblinkers till LED-blinkers (har kvar original icke-LED fram) och köpte även med det motstånd som behövdes enligt lirarna på MC-varuhuset. Jag...
Tjena,
1. Hur vet man om ställningen är felinställd (vad är typiska symtom)?
2. Hur ställer man tändningen på Kawa VN 800 (v-twin, en förgasare)?
Tacksam för svar gällande detta...
//Tarzan
Jag har själv byggt en bobber på en Kawa VN 800 Classic som är rätt bra att bygga på då den har några schyssta features för bobber i form av soft tail (ser stelbent ut men fjädrar), "lagom" storlek på cykeln överlag (bobbers är generellt rätt små maskiner) plus att fram- och bakhjul är lika...
Tjena,
jag är sugen på att lacka om hojen i en annan färg än den som står specad i reg. beviset. Någon som vet om detta blir problem vid besiktningen eller så?
Tjena,
Min hoj måste in till en verkstad som har bromsbänk och nu undrar jag vilka alternativ som finns i Storstockholmsområdet? Jag vet att MC-varuhuset och Supertwin har bänk men vilka fler finns det?
Tacksam för svar,
//Tarzan
Nu så,
Jag har provat med att trycka i de gamla (jag har nya också men ville prova först med de gamla). Jag körde frysen (vilket fan inte gjorde någon skillnad alls) lite fint våtslippapper och sen körde jag med en hylsa som passade ytterringen på lagret - sen var det till att ta fram hammaren...
Jaha, imorse provade jag att stoppa i lagren efter en natt i frysen - det kändes som att jag kunde gett fan i att köra frysbehandlingen för det gjorde ingen skillnad alls. Det känns inte som att de ens är i närheten av att hamna på plats utan ganska mycket våld. Jävla skit.
Jag antar att om...
Tusen tack för all hjälp, jag börjar med att kyla lagren så får vi se. Jag vill helst inte köra värmepicka då jag är rädd att lacken runt fälgcentrum blir skadad då. Vi får se hur det går.
Var hittar man en verkstad med press då? Ibland får jag en känsla av att alla som är på det här forumet...
Lagerbanorna var inte maskerade vid blästringen. Jag tyckte också att detta var lite märkligt men nu är skadan alltså skedd som det verkar. Vad gör jag nu då, smärgelduk eller?
Jag ska förlänga kablar som ska gå inne i styret och det är väldigt tight med plats vilket innebär att jag måste ha precis rätt dimension för att det ska lira eftersom skarvarna bygger...
Tackar!