"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Nu ska storhojen få lite TLC.
Frågan är bara om motorn kommer desintegrera med tanken på mitt oljeval...?
:unsure:
aaa.png

International S1954 med DT466. Nu ska det vattnas!

af1642d8045cfeeee32665d2277a8ed8.jpg

Najs! Är det bensin-V8:n i den?
Ajjemen, tyvärr den minsta (304:an) så den är hyfsat trött... :gnissla Dessutom manuell låda så jag skulle egentligen vilja byta hela drivlinan till något med lite mer pulver och körkomfort, men det får bli ett projekt för framtiden :) En kul grej (egentligen huvudskälet till att jag köpte den) är att tidigare ägaren byggt om den så att den har ett skjut/tippbart flak:
Skärmbild 2025-05-17 223033.png
Med andra ord en helt klockren biltransport, och i och med att det är en veteranare så är den både skattefri och besiktningsbefriad :tummenupp

Ajjemen, tyvärr den minsta (304:an) så den är hyfsat trött... :gnissla Dessutom manuell låda så jag skulle egentligen vilja byta hela drivlinan till något med lite mer pulver och körkomfort, men det får bli ett projekt för framtiden :) En kul grej (egentligen huvudskälet till att jag köpte den) är att tidigare ägaren byggt om den så att den har ett skjut/tippbart flak:
View attachment 532592
Med andra ord en helt klockren biltransport, och i och med att det är en veteranare så är den både skattefri och besiktningsbefriad :tummenupp

Praktiska maskiner! Och härligt mekaniska
Lite avis är jag allt - letar efter en bärgare emellanåt, men de försvinner fort.

Sprang på denna när jag var ute och skruvade på en annan vattenbil. Rak turbo-sexa, mekanisk diesel, 4-växlad automat, elektrisk hög/låg i bakaxeln, luftbromsar, och bra pris.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg