"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Köpt för jättelänge sedan (kickstarter) men dök upp idag:
20260731_154846.jpg20260731_154901.jpg20260731_154913.jpg
20260731_160620.jpg

Hacksmith Industries Smith Blade Pro, fickkniv/multiverktyg med 21 olika verktyg/funktioner tillverkad i titan med knivblad av m390-stål. Knivbladet är fjäderassisterat och fälls ut med ett lätt tryck på manöverspaken:

För mer info hänvisar jag till Hacksmiths egen demofilm:

Första intrycket är att den känns väldigt gedigen, välbyggd och väl genomtänkt, själva kniven är en stadig pjäs med rejäl rygg (till skillnad från många andra fällknivar) och de tillgängliga funktionerna känns välprioriterade för det lätta formatet. Lite synd att man inte kan ha den som "everyday carry" här i Sverige på grund av kniven, hade man bara fått hade jag lätt haft den i fickan över tiden. Saknar väl möjligtvis en tång, men har svårt att se att det hade gått att inkludera utan att göra den bra mycket tyngre och otympligare så det får man väl helt enkelt leva med att den saknar. Kul pryl hur som helst :tummenupp

Köpt för jättelänge sedan (kickstarter) men dök upp idag:

Om någon någonsin börjar utveckla ett doomsday weapon som kan utplåna hela jorden, då ska jag backa det på kickstarter.

Det är bästa sättet att garantera att det inte blir något

Om någon någonsin börjar utveckla ett doomsday weapon som kan utplåna hela jorden, då ska jag backa det på kickstarter.

Det är bästa sättet att garantera att det inte blir något
I detta fallet så blev det ju dock nånting av det så jag vet inte riktigt hur ditt inlägg bör tolkas... :va

Näe, jag tror att det är strickt bundet till vad JAG backar, att andra får det dom backar vet jag ju.

Rosa mjölk som ska ha smak av jordgubb, smaksucce ?........ja om man gillar smaklösa spanska jordgubbar.
Denna produkt kommer jag aldrig att köpa igen, trodde det skulle vara som den jordgubbsobojen man drack som liten grabb på 70-talet.

Batteri till gammelhojen då dennes batteri helt plötsligt inte ville längre. Kan vara original sen 2008 så det är helt ok. Och i fredags levererade PostNord en sats kylarskydd till en ny hoj som jag får hem v33. Men vad det är tar vi i en annan tråd då. IMG_3254.jpeg

LED Blinkerslampor till Busan. Med reserver. Kom idag med City Mail. Lyckades först beställa vita istället för amber så det blev 8 användbara och 8 med Vitt ljus jag inte behöver.
Handlar före jag tänker ibland. :rodnar
1786972446435.png

Vita "21W" lampor finns det väl alltid avsättning för
Till vad då använda dom Vita ?
Har i testa de gulröda LEDn för Blinkers i ett Original bakljus till Hayabusan, mer än 70 % mer ljus än Original Glödlampan. Så LEDn ger mer ljus än Glödlampan. Bland annat på grund av det klena kablaget på GSX1300R. Halvljuslampan fram har 12,7 Volt på lampstiften med motorn igång och framblinkers har samma jordsladd som halvljus, helljus, parkeringsljus ....

Last edited:
Till vad då använda dom Vita ?
Har i testa de gulröda LEDn för Blinkers i ett Original bakljus till Hayabusan, mer än 70 % mer ljus än Original Glödlampan. Så LEDn ger mer ljus än Glödlampan. Bland annat på grund av det klena kablaget på GSX1300R. Halvljuslampan fram har 12,7 Volt på lampstiften med motorn igång och framblinkers har samma jordsladd som halvljus, helljus, parkeringsljus ....

Bil? Husvagn? Släpvagn? annan motorcykel?

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis