Stora Mellanösterntråden

Vad hoppas du på för utfall?
Jag räknar med att ett antal Republikaner i både Representanthuset och Senaten kommer ersättas av Demokrater. Den här krigspolitiken som Trump lurats med på av Netanyahu saknar stöd bland många Make America Great Again.
För just att inte dra igång krig runt om i världen var ju en ide han hade i Valkampanjen.
Lägg ner uppgiften som världspolis, spar pengar.
Halva Representant huset och ca 1/3-del av Senaten väljs ju vid Mellanårsvalet.
Sedan gissar jag att många reagerat mot dom senaste besluten, lägga sig i utformningen av hangarfartyg, hota bomba Oman och så vidare.
Trump verkar inte längre ha alla hästar hemma i stallet. Tycker jag.

Jag räknar med att ett antal Republikaner i både Representanthuset och Senaten kommer ersättas av Demokrater. Den här krigspolitiken som Trump lurats med på av Netanyahu saknar stöd bland många Make America Great Again.
För just att inte dra igång krig runt om i världen var ju en ide han hade i Valkampanjen.
Lägg ner uppgiften som världspolis, spar pengar.
Halva Representant huset och ca 1/3-del av Senaten väljs ju vid Mellanårsvalet.
Sedan gissar jag att många reagerat mot dom senaste besluten, lägga sig i utformningen av hangarfartyg, hota bomba Oman och så vidare.
Trump verkar inte längre ha alla hästar hemma i stallet. Tycker jag.
Han är uppenbarligen mer koko än vanligt men vet inte vad man ska hoppas på eller varför för den delen.

Last edited:
Han är uppenbarligen mer koko än vanligt men vet inte vad man ska hoppas på eller varför för den delen.
Jag hoppas på dom amerikanska väljarna den 3:e November 2026. Gissar många Republikaner stannar hemma på grund av missnöje med den förda politiken och många förbannade Demokrater beslutar sig för att gå och rösta på Demokrater.

Jag hoppas på dom amerikanska väljarna den 3:e November 2026. Gissar många Republikaner stannar hemma på grund av missnöje med den förda politiken och många förbannade Demokrater beslutar sig för att gå och rösta på Demokrater.
Jag förstår, och det kan säkert vara rätt, men vilka representanter tror du då kommer in och varför är de bra och vilka frågor kommer de driva/stoppa?

Jag hoppas verkligen alla demokrater och Independents går och röstar.
Världen behöver få ett slut på galenskaperna.
Så grundlig som den nuvarande administrationen fuqqat upp världen saknar motstycke.
Cirkus Scott tillsammans med bröderna Marx hade gjort ett bättre jobb.

Förmodligen, bäst att upplysa världen att detta är accepterat i mellanöstern och att Israel rättar in sig i ledet med lokala traditioner.
Ja man kanske ska se det som en eftergift eller ett lyckat integrationsprojekt bara.

Skämt åsido så är det ju en intressant aspekt, varför har vi så höga förväntningar på [INSERT VALFRI CIVILISERAD NATIONALITET] och så låga på motsatsen?

De låga förväntningarnas rasism är verkligen fortfarande närvarande.

1787321732993.png
Södra Hormuzsundet tillhör en av de två enklaver Oman har i Förenade Arabemiraten.
1787322220457.png
Och Trump tycker väl det går för långsamt för fartygstrafiken på Omans vatten.
1787322405620.png

1787411867073.png
Verkar Trump inte gillar siffrorna i Opinionsundersökningarna ! Låter bra tycker jag !

Last edited:
View attachment 532051
Verkar Trump inte gillar siffrorna i Opinionsundersökningarna ! Låter bra tycker jag !
Tycker jag också! 👍
Men nu har han fixat ekonomin genom att införa ytterligare 50% tullar på ett antal varor från Kanada!
Alla vet ju hur illa Kanada behandlat usa genom tiderna. 🙄
Vad är oddsen på att dom nya tullarna försvinner några timmar innan börsen öppnar? 🤔

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år