Drz tillbaka i Europa

Stötte nyss på Ricardo från Portugal, som bor i Köpenhamn, på sin DRZ. Han gillade den starkt. Överallt utom på motorvägen.

Stötte nyss på Ricardo från Portugal, som bor i Köpenhamn, på sin DRZ. Han gillade den starkt. Överallt utom på motorvägen.
Ja där är alla stånkor tråkiga 😂jobbpendlat med xt600 och ktm 690 14-15 mil om dagen -det var surrigt och vibrationer även med dom 🤪
Den är faktiskt en trevlig hoj även om man har svårt att förlika sig med priset hojar har idag

Last edited:
Ricardo hade smällt på lite extra grejer. Typ plast"plåt" under och lägre sadel. Den såg jävligt bra ut skitig ute i skogen. Men han slår inte killen som glad förbi för någon dag sedan på gul DRZ med gula kläder. 😆👍

Hämta ut min i april, klämt 650 mil sen dess. Väldigt nöjd med cykeln, kommer från T7’an innan bl.a.
Modifierat efter mina behov, 15L tank, hasplåt och kylarskydd, något större och lägre fotpinnar, handtagsskydd, pakethållare, gps-fäste.

Snurrat runt på enkla endurospår till motorväg, för mig finns inget idag som passar bättre i hojväg.
Inte sett några andra på vägen än.
Jag tänkte
Hämta ut min i april, klämt 650 mil sen dess. Väldigt nöjd med cykeln, kommer från T7’an innan bl.a.
Modifierat efter mina behov, 15L tank, hasplåt och kylarskydd, något större och lägre fotpinnar, handtagsskydd, pakethållare, gps-fäste.

Snurrat runt på enkla endurospår till motorväg, för mig finns inget idag som passar bättre i hojväg.
Inte sett några andra på vägen än.
var köpte du tank och kylarskydd? Jag kommer modda min nästan lika. Bark busters redan inhandlade.

Jag tänkte

var köpte du tank och kylarskydd? Jag kommer modda min nästan lika. Bark busters redan inhandlade.
Tank från Acerbis och kylarskydd från AXP, kan rekommendera deras hasplåt på 8mm också.

Ang. handtagsskydden. Jag köpte cycra, barkbuster kanske kommer med olika/rätt dimension, men fick sätta i en gängad bussning i styret så skruven skulle passa. Kommer inte ihåg vad det var nu, om det kan ha vart från m12 till m8

Tank från Acerbis och kylarskydd från AXP, kan rekommendera deras hasplåt på 8mm också.

Ang. handtagsskydden. Jag köpte cycra, barkbuster kanske kommer med olika/rätt dimension, men fick sätta i en gängad bussning i styret så skruven skulle passa. Kommer inte ihåg vad det var nu, om det kan ha vart från m12 till m8
Var och kollade på Hard enduro VM i Orsa nyss. proffsen hade också Hasplåt i plast, så då kan väl jag också ha det 😄

Acerbis-tanken får det bli sen också.

Plast är bättre. Tystare definitivt. Bör väl räta ut sig hyfsat med efter en smäll. Väger mindre?

Testkörde drz4 idag. Trevlig. Lagom. Bra vrid. Lättkörd. Blev nästan sugen. Men köra motorväg är nog inget man gör längre stunder. Bra abs och Gravel mode var ju finfin. Ingen ide kladda eller stänga av något tyckte jag. Fattar inte hur det fungerar med vajerstyrd gas. Trodde alla nya hojar var mer eller mindre tvungna ha ride by wire. Styret kändes billigt. Likaså handtagen var väldigt simpelt allting. Backspeglarna var HÄR UPPE I DITT FEJS!! Men det är väl en vanesak

IMG_20260829_120346738_HDR.jpg
IMG_20260829_120336873.jpg

Eftersom jag är spekulant och försäljare alltid snackar skit. Vad är serviceintervallet och vad kostar det ungefär? Ni som köpt

Och vad är den stora plastlådan framför cylindern för bensinångor? Brorsan har handen på den IMG_20260829_123334950.jpg

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg