Värt att laga skinnställ?

amaktor

svettig
Gick med
15 May 2006
Hoj
Zx9-r -20
Hej!
Jag gjorde en lowsider på banan härom månaden, gled ganska långt från sisådär 120 knyck. Har ett trodde jag väldigt bra ställ, Alpinestars gp-tech v4, köpt beggat men nypris ligger runt 18k. Det tråkiga är att det öppnade sig som en övermogen banan. Jag fick bara ett mindre skrubbsår på röven men alla sömmar som varit i kontakt med asfalten gick sönder, och den stora sprickan där har det spruckit upp bredvid sömmen så själva skinnet har gett sig.
Jag har lagt mig förut men i lägre farter och bara fått lite skrapmärken på stället, det här känns för mig helt absurt.
Frågorna till er är, är skadorna normala vid en sådan här vurpa? Och är det värt att laga stället? Jag är inte så lite besviken på hur dåligt det höll, och tänker att jag kanske haft otur med köpet och fått ett måndagsexemplar som förvarats i en bastu eller nåt.
Tacksam för input 🙂

Bifogat

• IMG_9008.jpeg
    IMG_9008.jpeg
    2.4 MB · Visningar: 55
  • IMG_9004.jpeg
    IMG_9004.jpeg
    4 MB · Visningar: 54
  • IMG_9001.jpeg
    IMG_9001.jpeg
    3.6 MB · Visningar: 51
  • IMG_9006.jpeg
    IMG_9006.jpeg
    4.3 MB · Visningar: 53
Last edited:
Jag gick omkull med ett daineseställ i 120 och nötte hål på armbåge och de sömmar som kanade mot asfalten var borta, plus att stora ytor på lår och röv var nötta men hade hållit.
Jag tycker nog att ditt ställ gjorde sitt jobb, om du inte tror mig kan du alltid fråga blåljuspersonal vilka skador man får om man kanar på asfalt i 120 utan skydd.
Visst kan du byta ut allt skadat läder och sömma om, men jag personligen hade nog kastat det där stället och skaffat nytt.

Jag gick omkull med ett daineseställ i 120 och nötte hål på armbåge och de sömmar som kanade mot asfalten var borta, plus att stora ytor på lår och röv var nötta men hade hållit.
Jag tycker nog att ditt ställ gjorde sitt jobb, om du inte tror mig kan du alltid fråga blåljuspersonal vilka skador man får om man kanar på asfalt i 120 utan skydd.
Visst kan du byta ut allt skadat läder och sömma om, men jag personligen hade nog kastat det där stället och skaffat nytt.
Tack för svar! Då får jag väl anse stället förbrukat, och jag klarade mig bevisligen väldigt bra. Jag kan istället realisera min dröm att klippa om det till en futuristisk kortärmad gladiatorväst med ryggpuckel 🤪

Nu är man väl kanske lite skadad här, men de där stället hade jag ju sytt/limmat ihop inför nästa race, utan någon större tanke kring det. De finns många bra skräddare som lappar ihop det där kvickt för ett par hundralappar. https://tonyzprlook.com/ är väl en av de kändare, men han befinner sig på västkusten. Hade jag varit dig, hade jag tagit det till en skräddare i Norrköping och bett dom fixa det. Har fixat betydligt mer ledsnare ställ än de där genom åren.

Last edited:
Nu är man väl kanske lite skadad här, men de där stället hade jag ju sytt/limmat ihop inför nästa race, utan någon större tanke kring det. De finns många bra skräddare som lappar ihop det där kvickt för ett par hundra lappar. https://tonyzprlook.com/ är väl en av de kändare, men han befinner sig på västkusten. Hade jag varit dig, hade jag tagit det till en skräddare i Norrköping och bett dom fixa det. Har fixat betydligt mer ledsnare ställ än så där genom åren.
Tack! Frugan avslöjade nu att hon önskar att jag absolut inte kör i det stället igen, vi har ett väldigt väl fungerande samarbete så så får det bli. Men jag kan ju skänka bort det istället för att klippa sönder.

Last edited:
Varför inte göra en chic väska av den?

Med chic menas här MC-creddig.

Kör snyggt!

En gladiatorväst med matchande väska alltså, jag gillar det jag tänker. Jättekul tips med väska, det ska fnulas på!

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN