Finska polisen prejar (Fiddy/cross/moppe..?)

Hade det varit Adnan som satt på din stulna motorcykel så skulle du inte bara ha stött prejningen, utan du skulle ha krävt att polisen pissade på honom i diket också

Jag skulle inte tveka att själv preja Adnan av vägen men mer troligt skulle jag för min egen säkerhet ge honom en t-bone i lämplig kurva.

Men nu är jag inte anställd som polis med plikt att ha moral.

Vansinne av Idiotsnutarna. Jag säger som de i tidigare inlägg.
OK, Om det varit en känd våldbrottsling på flykt. Men en slyngel på moped? Idioter!

Lite som en amerikansk kvinnlig Polis jag såg som närmade sig en stor trafikerad korsning med blåljus på.

Istället för att bromsa när bilarna kom bankade kärringen (polis-kvinnan) på tutan!
Inget bälte hade hon heller.

Det smällde såklart, hon hamnade i baksätet hyfsat oskadd. Den hon krockade med dog.

Last edited:
Mitt förtroende för Polismyndigheten försvann totalt nu när det äntligen kom en lag att det inte skulle delta på Pride i uniform, utan att de skulle vara en neutral myndighet.

Vad händer då? Jo, fanatikerna trycker upp egna tröjor där det framgår att individerna är Poliser.

Då drar de ju hela myndigheten i smutsen iallafall. Meningen med lagen var ju att inte förknippas. Olydiga maktmissbrukande individer som borde sparkas.

Mitt förtroende för Polismyndigheten försvann totalt nu när det äntligen kom en lag att det inte skulle delta på Pride i uniform, utan att de skulle vara en neutral myndighet.

Vad händer då? Jo, fanatikerna trycker upp egna tröjor där det framgår att individerna är Poliser.

Då drar de ju hela myndigheten i smutsen iallafall. Meningen med lagen var ju att inte förknippas. Olydiga maktmissbrukande individer som borde sparkas.

Nej, det kom ett besked att uniformen inte skulle användas av poliser som inte är i tjänst vilket jag tycker är bra, om någon behöver en polis så ska dom klart se vilka som är i tjänst och vilka som är där för att roa sig.

Det var inte alls en lag om att polisen inte skulle "förknippas" med någon "smuts"

Poliser får som alla andra yrkesgrupper vara bögar/flator hur mycket dom vill

Jag skulle inte tveka att själv preja Adnan av vägen men mer troligt skulle jag för min egen säkerhet ge honom en t-bone i lämplig kurva.

Men nu är jag inte anställd som polis med plikt att ha moral.

Är det någon som vet vad Adnan gör nu, gick studierna till hjärnkirurg bra?
Har han bildat familj? Äter dom tacos på fredagar och ser allsång på skansen?

Vår sporthojskändis får ju inte bli helt bortglömd

Nej, det kom ett besked att uniformen inte skulle användas av poliser som inte är i tjänst vilket jag tycker är bra, om någon behöver en polis så ska dom klart se vilka som är i tjänst och vilka som är där för att roa sig.

Det var inte alls en lag om att polisen inte skulle "förknippas" med någon "smuts"

Poliser får som alla andra yrkesgrupper vara bögar/flator hur mycket dom vill
Smutsigt att INTE vara en neutral myndighet menade jag.

Men sådana liberaler som du läser vad Ni vill läsa.

Jag har inte sagt någonting om att de inte får vara vad de är. Men jag behöver inte veta VAD de är.

Alternativ för Sverige 2026!
Nu vart det trollning och off topic.

Last edited:
Smutsigt att INTE vara en neutral myndighet menade jag.

Men sådana liberaler som du läser vad Ni vill läsa.

Jag har inte sagt någonting om att de inte får vara vad de är. Men jag behöver inte veta vad de är.

Alternativ för Sverige 2026!
Nu vart det trollning och off topic.

Myndigheten är neutral, poliserna i tjänst är förhoppningvis netrala dom med, poliserna som är lediga och går i pride tåg är bara glittriga och fabulösa....

Om du inte vill veta vem som är bög eller inte behöver du ju inte titta på pridetåget?

Myndigheten är neutral, poliserna i tjänst är förhoppningvis netrala dom med, poliserna som är lediga och går i pride tåg är bara glittriga och fabulösa....

Om du inte vill veta vem som är bög eller inte behöver du ju inte titta på pridetåget?
Sluta låtsas som att du inte vet vad jag menar.

Jag behöver inte låtsas, jag har inte en aning om vad du menar.

Du kanske kan jobba lite på hur du uttrycker dig?
Vem f-n av oss använde skällsorden? #51

Jag tänkte inte på sexualitet överhuvudtaget.
Där deltar även Heterosexuella, (åtminstone som lever så) men Pride är en vänsterliberal smörja och utan tvekan ett politiskt ställningstagande.

Menar du att du inte förstår det??

Det var väl ingen överraskning att polisen ville att han skulle stanna. Han hade väl smällt förr eller senare. Kanske tagit någon med sig i olycka. Total idiot. Han på hojen alltså. Preja aset okay med mig.

Hur f*n gled ni in på Pride här i tråden? :3freak
Det finns en Pridetråd här på SH om ni vill: 😉

Här är förresten den norska polisens mopedjakt på besökarna från Sverige:

Här är det lite andra förutsättningar då de två personerna på mopeden/skotern har precis rånat en butik.
Polisen kommunicerar ut lite mera klart vad som gäller när de väl är på marken
1786422671595.png

.
Det är sällsynt som någon försöker köra ifrån polisen för ett brott som inte har fängelse på straffskalan. ”Vanliga” förare stannar på polismans tecken.

Det är ännu långt mer sällsynt att polisen prejar någon på det här sättet för ett trafikbrott.

Det är ju tänkbart att den som prejades tänkte skjuta någon i ryggen och polisen visste det.
En 15åring har synnerligen underutvecklat konsekvenstänk och risk/reward-analysen blir därför duktigt haltande. Nå förvisso kan ju inte polisen ”veta” att det är just en yngling men varför chansa? Vad var orsaken till stoppet? Var det en skjutning, eller en fortkörning? Här är ju snarare polisens konsekvenstänk som är under den förväntade/rekommenderade nivån.

Du menar att det är omöjligt att preja dig av vägen? Kör du goldwing?
Börja med att hitta motiv för ditt Envars ingripande, lycka till. Är det Inlägg på SH ?
Polisen motiverade med hastighet 100 km/h på en moped utan registreringsskylt, stulen ?

För länge sedan.
En kamrat fick jagen in i Farsta centrum.
Polisen vald att med bil köra på honom med följd en elak vurpa.
Klara sig från benbrott men med kraftiga blåmärken och sår som blödde.
På den tiden använde man aldrig hjälm på mopen.
Redan då tyckte vid det var för mycket.

Last edited:
Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN