Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oj va mycket mynt man har hittat under den plattan.
Telefonen i en kur ska ju (har varit) grön, annars gills det inte!
Dessutom skall telefonen ha nummerskiva - inte knappsats som den på bilden (moderna skitsakerTelefonen i en kur ska ju (har varit) grön, annars gills det inte!
(moderna skitsaker)
Farsan snusade ettan.Full pott! Självklart!Eftersom man är stor snusare på Ljunglöfs! Så saknar jag ju både utseendet och Priset! Tror jag köpte en dosa för 1,50 kr! på 70-talet
View attachment 531136

Herregud vad jag läste fel först och tänkte att det kanske var lite mer information än vad som behövdes, tryckte du skrev:20/20
Och ett av mina första jobb som städerska på ett ålderdomshem så fick man köa var 14 dag till personalkontoret för att få sitt bruna lönekuvert med sedlar och mynt i samt en handskriven löneslip. Vårt fikarum var mellan tvättmaskinerna och rummet där de döda fick ligga tills nån hämtade dom för begravning. Jag var 15-16 år och tyckte det var sjukt läskigt minns jag. Idag har knappt en 16 åring haft ett riktigt jobb och så undrar vi varför de yngre generationerna är så barnsliga och inte har arbetsmoral. Vi skapade det iom att man idag börjar jobba 5-10 år senare.
Sen ett annat minne: trekantsfestis i bastun på badhuset.
Haha läste det också så...tordes inte säga nåt. Vill ju inte framstå som nån Gubb sick person!Herregud vad jag läste fel först och tänkte att det kanske var lite mer information än vad som behövdes, tryckte du skrev:
Sen ett annat minne: Trekantsfest i bastun på badhuset.

Eriksdalsbadet herrbastun mao!Herregud vad jag läste fel först och tänkte att det kanske var lite mer information än vad som behövdes, tryckte du skrev:
Hade en Opel Kadett kombi som var en gammal televerksbil, orange såklart med ordet "TELE" på båda framdörrarna.Minns Televerkets bilar som dock alltid var samma orangea färg som telefonkiosken
View attachment 531127
Misstänkte några skulle läsa fel redan när jag skrev, men tänkte kolla vilka som fortfarande hänger medHerregud vad jag läste fel först och tänkte att det kanske var lite mer information än vad som behövdes, tryckte du skrev:
Min lillebror brukade leta reda på fars grov lössnus och mumsa i sig som parvel. Han blev aldrig sjuk av det däremot, men så är han lite speciell med.Farsan snusade ettan.
Jag fick tag på hans dosa när jag var 3 nånting, tog en prilla och svalde.
Mamma berättade att jag började kräkas nästan omedelbart och behöll den gröna färgen i ansiktet minst tre dagar efter att jag magpumpats på sjukhuset.
Jag har inte tagit någon ny prilla sedan dessa.![]()
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |