Ålder på er och vad ni gjort 😁

Överlag var det mer tanter i samhället förr, alltså inte direkt kopplat till ålder, utan mer att de hade alla de där attributen som gör att de identifieras som tant. Rekorderligt fruntimmer som visste var skåpet skulle stå, ibland med barsk framtoning. Oavsett om man gick till posten, godiskiosken eller fick en slev mat i bamba (skolbespisningen) hade man med en tant att göra. Vart har alla tanter tagit vägen?

Full pott! Självklart! :cool: Eftersom man är stor snusare på Ljunglöfs! Så saknar jag ju både utseendet och Priset! Tror jag köpte en dosa för 1,50 kr! på 70-talet :hjarta

1785496826114.webp

Full pott! Självklart! :cool: Eftersom man är stor snusare på Ljunglöfs! Så saknar jag ju både utseendet och Priset! Tror jag köpte en dosa för 1,50 kr! på 70-talet :hjarta

View attachment 531136
Farsan snusade ettan.
Jag fick tag på hans dosa när jag var 3 nånting, tog en prilla och svalde.
Mamma berättade att jag började kräkas nästan omedelbart och behöll den gröna färgen i ansiktet minst tre dagar efter att jag magpumpats på sjukhuset.
Jag har inte tagit någon ny prilla sedan dessa. :rodnar

20/20
Och ett av mina första jobb som städerska på ett ålderdomshem så fick man köa var 14 dag till personalkontoret för att få sitt bruna lönekuvert med sedlar och mynt i samt en handskriven löneslip. Vårt fikarum var mellan tvättmaskinerna och rummet där de döda fick ligga tills nån hämtade dom för begravning. Jag var 15-16 år och tyckte det var sjukt läskigt minns jag. Idag har knappt en 16 åring haft ett riktigt jobb och så undrar vi varför de yngre generationerna är så barnsliga och inte har arbetsmoral. Vi skapade det iom att man idag börjar jobba 5-10 år senare.

Sen ett annat minne: trekantsfestis i bastun på badhuset.
Herregud vad jag läste fel först och tänkte att det kanske var lite mer information än vad som behövdes, tryckte du skrev:
Sen ett annat minne: Trekantsfest i bastun på badhuset.

Minns Televerkets bilar som dock alltid var samma orangea färg som telefonkiosken
View attachment 531127
Hade en Opel Kadett kombi som var en gammal televerksbil, orange såklart med ordet "TELE" på båda framdörrarna.
Dessutom hade den en telefonlur med nummerskiva på ovanpå instrumentpanelen, det var kul att låtsasprata i den vid rödlysena.

Herregud vad jag läste fel först och tänkte att det kanske var lite mer information än vad som behövdes, tryckte du skrev:
Sen ett annat minne: Trekantsfest i bastun på badhuset.
Misstänkte några skulle läsa fel redan när jag skrev, men tänkte kolla vilka som fortfarande hänger med 🤣😎 vi är ju ändå på sporthoj com och vi som hängt här ett tag har ju en egen ordbok dessutom. Det var tider det....

Farsan snusade ettan.
Jag fick tag på hans dosa när jag var 3 nånting, tog en prilla och svalde.
Mamma berättade att jag började kräkas nästan omedelbart och behöll den gröna färgen i ansiktet minst tre dagar efter att jag magpumpats på sjukhuset.
Jag har inte tagit någon ny prilla sedan dessa. :rodnar
Min lillebror brukade leta reda på fars grov lössnus och mumsa i sig som parvel. Han blev aldrig sjuk av det däremot, men så är han lite speciell med.

496b3ce41f36b74decce9f5e9656f463.jpg

Kul när de fortfarande brukskörs.

Kör snyggt!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...