2026 Grand Prix of Hungary

Otroligt trist bana. Startkrashen var inte helt oväntad. Ride-height tillför inget vad gäller underhållningsvärdet eller det sportsliga. Tvärtom.

Pecco var långsammare i mål än Diggia från passering efter första varvet.

Ogura blev lite kompenserad för haveriet på COTA.

Gillar Acosta mer och mer.

Hoppas det går bra för David Munoz.

Ja, Acosta har verkligen gjort sig förtjänt av en vinst. 👍
Jag har svårt att se att KTM ska kunna vinna på någon bana om Ducati och Aprilia är kvar där ute...
Hoppas jag har fel! 😊
Det går nog och förenkla det till:
Jag har svårt att se att Pedro ska kunna vinna på någon bana om Ducati och Aprilia är kvar
Pedro på KTM har dragit in 132 Poäng hittils,
Övriga KTM: Enea 48, Brad Binder 48, Vinales 6 = Summa 102 .
Ja det skulle vara om det börjar regna och BB lyckas nå mållinjen före alla som bytt till regndäck.

Det går nog och förenkla det till:
Jag har svårt att se att Pedro ska kunna vinna på någon bana om Ducati och Aprilia är kvar
Pedro på KTM har dragit in 132 Poäng hittils,
Övriga KTM: Enea 48, Brad Binder 48, Vinales 6 = Summa 102 .
Ja det skulle vara om det börjar regna och BB lyckas nå mållinjen före alla som bytt till regndäck.
Ja, typ något sådant skulle nog behövas. 😁

View attachment 529312

Tack för den JM😬😬😬🤣🤣🤣🤣

Tydligen så fick han uppsöka sjukstugan, hoppas inte det är nåt allvarligt
Även Massimo Rivola (alltså Aprilias teamchef) var också kritisk till Jorge: ”it looks stupid” och att världsmästare inte borde göra såna fel.

Undrar om det är realistiskt att förbjuda omkörning i första kurvan? När förarna väl är uppe i fart och ”inne på banan” blir konsekvenserna av en missad inbromsning av enskild förare förmodligen inte lika allvarlig för övriga plus inte samma omvända dragspelseffekt?

Det var roligare att gilla aprilia förra veckan...

Nåväl, racing är racing och det rundade till ställningen i mästerskapet så för spänningen skull får man väl se det positiva i det negativa.

Hursomhelst, några reflektioner;

Jorge Martin, kommentar överflödig.
M Marquez, makalös människa.
Acosta, längtar efter en konkurrenskraftig hoj.
Moreira, världsmästare 2028?
Miller, kommer jag sakna 2027.
Marini, var hade han varit om han fortsatt i VR46-teamet för två år sedan?
Lecuona, imponerande.
Var Yamaha, bortsett från Miller med den här helgen?
Förvånad att racet inte rödflaggades efter startcrachen.

Även Massimo Rivola (alltså Aprilias teamchef) var också kritisk till Jorge: ”it looks stupid” och att världsmästare inte borde göra såna fel.

Undrar om det är realistiskt att förbjuda omkörning i första kurvan? När förarna väl är uppe i fart och ”inne på banan” blir konsekvenserna av en missad inbromsning av enskild förare förmodligen inte lika allvarlig för övriga plus inte samma omvända dragspelseffekt?

Starter är alltid det med mest risk hur man än vrider och vänder på det. Dock en sån pissig banlayout som inte bjuder på nåt speciellt bra ställe för omkörning gör att blir det extra risktagande tror jag in i första sväng.

När inte ens Moto3 kan bjuda på så många omkörningar som de brukar säger väldigt mycket om banan.

Dubbel longlap för JM blev bestraffningen.

Måste vara skönt att slippa honom nästa år och slippa vara diplomatisk. En av historiens sämsta värvningar.FB_IMG_1780871768953.jpgFB_IMG_1780872968266.jpg

Last edited:
Nyheter
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Back