Frågor man vågar ställa

Å då försvann ens egna tid för att hjälpa till.
Japp.
Min sambo började härom dagen prata om att hon skulle måla om väggarna i ett par rum under sin semester. Jag påpekade då lite försiktigt att jag redan hade saker på min to do-lista under semestern, men hon ville inte riktigt förstå hur det var relevant eftersom hon sa att målandet var något hon skulle göra. Dagen efter hade hon dock tänkt igenom det ett varv till och insett att hon förmodligen inte kommer kunna fixa det på egen hand, så det hamnade på min lista det också.

Utöver detta så impulsköpte vi ny parkett till hela huset härom dagen, så det finns jobb att ta av, om man säger så.

Nåja, med lite tur får jag vila när jag ligger i graven.

Japp.
Min sambo började härom dagen prata om att hon skulle måla om väggarna i ett par rum under sin semester. Jag påpekade då lite försiktigt att jag redan hade saker på min to do-lista under semestern, men hon ville inte riktigt förstå hur det var relevant eftersom hon sa att målandet var något hon skulle göra. Dagen efter hade hon dock tänkt igenom det ett varv till och insett att hon förmodligen inte kommer kunna fixa det på egen hand, så det hamnade på min lista det också.

Utöver detta så impulsköpte vi ny parkett till hela huset härom dagen, så det finns jobb att ta av, om man säger så.

Nåja, med lite tur får jag vila när jag ligger i graven.
Ju mer jag tänker på det ju mer inser jag att vi enbart blir utnyttjade....

Kan ju fan snart ställa sej på torget med byxorna nere o vaselinburken i handen....fuckade blir vi hur man än vänder det...

(Solo numera= min tid- mitt ansvar- mitt liv.....trött på att bli utnyttjad o vandra genom livet med en anal prolaps)

Delvis, men jag har min egen att göra lista, jag ser bara till att inte fylla den med skit.
Jag har till exempel aldrig känt behovet av att bygga en pergola, eller anlägga en rabatt.
Jag möblerar inte heller om i gästrummet för att möblerna har stått på samma plats i ett år.

Har jag bokat in att åka iväg på en middag en kväll och det blir inställt pga av att värdfamiljen blir sjuk så är det ju tid jag inte har avsatt till min att göra lista heller, alltså kan jag göra absolut ingenting utan att min att göra lista drabbas, och det värderar jag.

Nu sitter jag ju inte och tittar på väggen heller även om jag skrev det som exempel, utan jag kanske läser en bok, pysslar med en hobby eller gör något annat som inte är ett måste på en lista, och sådan tid värderar jag högt.
Saker som behövs rasar fortare än jag hinner fixa dem, så sätter jag 6 "bonustimmar" på att göra listan när jag inte planerat det, så växer listan bara med 94 timmar den eftermiddagen, istället för 100.
Skulle man lyckas ordna det för sig att man kunde ha en väldans hög inkomst utan att förvärvsarbeta så kunde man eventuellt komma till det att man ligger på +/-0, det vill säga att listan inte växer. Men det verkar inte vilja gå vägen.

Dygnet är helt klart alldeles, alldeles för kort.

Ju mer jag tänker på det ju mer inser jag att vi enbart blir utnyttjade....

Kan ju fan snart ställa sej på torget med byxorna nere o vaselinburken i handen....fuckade blir vi hur man än vänder det...

(Solo numera= min tid- mitt ansvar- mitt liv.....trött på att bli utnyttjad o vandra genom livet med en anal prolaps)
Min sambo brukar vara ganska lugn på den fronten, men nu har vi lite hantverkare hemma som håller på med ett annat projekt och då verkar renoveringsnerven ha vaknat till liv. Till detta hör att hon har ganska stora fysiska problem och har varit sjukskriven i många år, så även om det skulle vara skönt att kunna delegera mer så är det inte riktigt värt kostnaden om det innebär att hon blir sängliggande i två år.

Vi har bott i huset i snart 8 år och nytt golv har stått på listan i stort sett sedan vi flyttade in, så det var väl kanske dags nu. Själva golvläggandet är dessutom ganska kul, men det är allt annat som man vill göra "när man ändå håller på" som tar tid och är tråkigt.

Apropå tid så har jag funderat på det där med folk som säger att de tränar för att leva längre. Räknar de av alla timmar de spenderat på träning från sin totala livslängd sen? Tränar man fyra dagar i veckan är det minst 6 timmar som går åt till det. Det är 300 timmar om året som man då ligger back från själva levandet.
Jag undrar om det går ihop i slutänden...

Tränar du 3-4 timmar i veckan regelbundet så kan du räkna med att du sover 3-4 timmar mindre per vecka och dessutom är piggare och effektivare större delen av de vakna timmarna.

Last edited:
Tränar du 3-4 timmar i veckan regelbundet så kan du räkna med att du sover 3-4 timmar mindre per dygn och dessutom är piggare och effektivare större delen av de vakna timmarna.
Det där skulle jag vilja se belägg på. Det är ganska få som klarar sig med 2-3 timmars sömn per dygn.
Effektivare? Vad är det som ska göras mer effektivt? Jag har inget behov av att producera utanför arbetstid. Då vill jag roa mig.

Min sambo brukar vara ganska lugn på den fronten, men nu har vi lite hantverkare hemma som håller på med ett annat projekt och då verkar renoveringsnerven ha vaknat till liv. Till detta hör att hon har ganska stora fysiska problem och har varit sjukskriven i många år, så även om det skulle vara skönt att kunna delegera mer så är det inte riktigt värt kostnaden om det innebär att hon blir sängliggande i två år.

Vi har bott i huset i snart 8 år och nytt golv har stått på listan i stort sett sedan vi flyttade in, så det var väl kanske dags nu. Själva golvläggandet är dessutom ganska kul, men det är allt annat som man vill göra "när man ändå håller på" som tar tid och är tråkigt.
Självfallet finns det undantag😌

Självfallet finns det undantag😌
Så är det. Jag brukar likna henne med en haj. Så länge det man är lugn och stilla så får man vara ifred, men så fort man börjar röra på sig så triggas jaktinstinkten och plötsligt blir man attackerad från alla håll. 😁

Det där skulle jag vilja se belägg på. Det är ganska få som klarar sig med 2-3 timmars sömn per dygn.
Effektivare? Vad är det som ska göras mer effektivt? Jag har inget behov av att producera utanför arbetstid. Då vill jag roa mig.

Sorry, jag skrev fel. Jag menade 3-4 h mindre per vecka.

Jag rättar mitt inlägg.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard