Frågor man vågar ställa

Varför jag frågar är för att barnens mormor envisas med att förvara sina batterier där och hade inget riktigt bra svar på varför.

Japp, mina föräldrar gjorde också det, vilket ledde till att jag också gör det, trots att jag vet att det inte spelar någon roll längre...

Batterier har alltid funnits i översta facket på kylskåpsdörren.

Hur byter man urverk på en klocka med sådan här låda?
Jag antar att det är pyssligt med visarna?
Jag har en lite kul klocka som inte funkar oavsett batteribyten.
1000049011.jpg

Hur byter man urverk på en klocka med sådan här låda?
Jag antar att det är pyssligt med visarna?
Jag har en lite kul klocka som inte funkar oavsett batteribyten.
View attachment 528339
Dra loss visarna (kan vara en mutter att skruva loss först) och skruva av centrummuttern som gömmer sig därbakom så bör allt vara löst sedan.
Kolla om denna verkar ha fungerande mått. Om visarna passar är oklart men billigt nog att testa om det går att få ihop.

Vad ska jag göra idag mellan 15.30-21.00 när jag är ensam hemma?

Städa garaget? Träna? Spela Outer Worlds 2? Köpa snabbmat o ta en starköl? Titta på snuskfilm? Dreva ner hojen ett kugg? Leta backspegel till densamme?

Städa garaget? Träna? Spela Outer Worlds 2? Köpa snabbmat o ta en starköl? Titta på snuskfilm? Dreva ner hojen ett kugg? Leta backspegel till densamme?
Du har lyxen att ha egentid och har ännu inte planerat vad du ska göra!!! Snabbmat och starköl låter som en bra start, sedan gör du vad som faller dig in, tar en öl till kanske :)

Själv skulle jag testa att ha långtråkigt. Har inte haft det på typ 10 år. Det har min familj sett till.

Men det här med snabbmat och bärs låter fint. Sen se en film baserad på väpnad konflikt.

Vad blev det?
Låter lite typiskt. När man har det där man saknat och inte vet vad man ska göra med det…

Jag har nästintill obegränsat med egentid, men när jag inte hade det var en klar favorit när man hade en hårt uppbokad kväll, och allt blev inställt så man istället fick en hel kväll egentid.

Människor av hankön är helt tillfreds med att oväntat kunna ta en öl och stirra på väggen en helkväll (eller på TV'n/datorn) medans människor av honkön får panik om vad dom istället ska fylla tiden med, så då blir det något idiotprojekt som att möblera om bara för att....

Jag har nästintill obegränsat med egentid, men när jag inte hade det var en klar favorit när man hade en hårt uppbokad kväll, och allt blev inställt så man istället fick en hel kväll egentid.

Människor av hankön är helt tillfreds med att oväntat kunna ta en öl och stirra på väggen en helkväll (eller på TV'n/datorn) medans människor av honkön får panik om vad dom istället ska fylla tiden med, så då blir det något idiotprojekt som att möblera om bara för att....
Jag tror att du bara är lat.

Tror att min att göra lista ligger på en bit norr över 50k timmar.
Är familjen mot förmodan frånvarande ett tag så är det kneg minst 20 timmar i dygnet. Något skall byggas, städas, repareras, servas, etc.

Är familjen mot förmodan frånvarande ett tag så är det kneg minst 20 timmar i dygnet. Något skall byggas, städas, repareras, servas, etc.
Detta!

Så fort det blir lite tid över så blir jag stressad som fan, för om jag lyxar till det med egentid betyder det bara att jag skjuter den där "att göra-listan" på framtiden, och det hinner bli ännu fler punkter på den.

Apropå tid så har jag funderat på det där med folk som säger att de tränar för att leva längre. Räknar de av alla timmar de spenderat på träning från sin totala livslängd sen? Tränar man fyra dagar i veckan är det minst 6 timmar som går åt till det. Det är 300 timmar om året som man då ligger back från själva levandet.
Jag undrar om det går ihop i slutänden...

Apropå tid så har jag funderat på det där med folk som säger att de tränar för att leva längre. Räknar de av alla timmar de spenderat på träning från sin totala livslängd sen? Tränar man fyra dagar i veckan är det minst 6 timmar som går åt till det. Det är 300 timmar om året som man då ligger back från själva levandet.
Jag undrar om det går ihop i slutänden...
Sen finns folk tex jag som tycker det är kul att träna och må bra istället för att vara lat och sen gå runt och klaga på tex ryggont

Sen finns folk tex jag som tycker det är kul att träna och må bra istället för att vara lat och sen gå runt och klaga på tex ryggont
Fast det där stämmer inte enligt min erfarenhet. Det är alltid de som regelbundet tränar som har sträckningar i olika muskler eller vrider knän ur led eller behöver byta ut slitna höftkulor.

Delvis, men jag har min egen att göra lista, jag ser bara till att inte fylla den med skit.
Jag har till exempel aldrig känt behovet av att bygga en pergola, eller anlägga en rabatt.
Jag möblerar inte heller om i gästrummet för att möblerna har stått på samma plats i ett år.

Har jag bokat in att åka iväg på en middag en kväll och det blir inställt pga av att värdfamiljen blir sjuk så är det ju tid jag inte har avsatt till min att göra lista heller, alltså kan jag göra absolut ingenting utan att min att göra lista drabbas, och det värderar jag.

Nu sitter jag ju inte och tittar på väggen heller även om jag skrev det som exempel, utan jag kanske läser en bok, pysslar med en hobby eller gör något annat som inte är ett måste på en lista, och sådan tid värderar jag högt.

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard