Mopedmuseum lägger ner

Tråkigt, och extra trist att hela samlingen splittras. Men det är väl rent krasst där pengarna ligger, inte i att sälja museet som en helhet.

Museet är ju inhyst i en ladugård på Anders tomt, så det är nog inte aktuellt att någon tar över på plats, så att sälja av m.h.a. auktionsfirma är nog bäst. Jag har varit där ett par ggr, Anders är en genuint trevlig snubbe och jag hoppas han får leva och ha hälsan länge till.

Museet är ju inhyst i en ladugård på Anders tomt, så det är nog inte aktuellt att någon tar över på plats, så att sälja av m.h.a. auktionsfirma är nog bäst. Jag har varit där ett par ggr, Anders är en genuint trevlig snubbe och jag hoppas han får leva och ha hälsan länge till.
Nej, just lokalen kan man ju inte behålla, men det går ju att börja om med samma grejer på ett nytt ställe. Det var ju samma sak med Mopedum i Nynäshamn, dom försökte sälja hela, men det gick inte.

Tråkigt, och extra trist att hela samlingen splittras. Men det är väl rent krasst där pengarna ligger, inte i att sälja museet som en helhet.

Det är ju oftast så, det börjar med ett personligt samlande som går lite över styr och blir ett inofficiellt museeum, man samlar lite till och fixar till lokalerna och öppnar ett riktigt museeum, man påtar på ett tag men det har blivit för stort och kräver antingen mer investeringar/ny lokal eller så säljer man / lägger man ner.

Få har dom ekonomiska musklerna att köpa hela samlingen, eller ens viljan, så då splittras samlingarna, någon samlare köper på sig några som han saknar i sin samling, andra går till sådana som just har börjat samla, och någonstans sätts fröet till ett nytt museeum...

The circle of life...

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...