jomo
Sporthojsnörd
Har idag en flång ny BMW S1000R. Grym maskin, med allt jag kan tänka mig i form av motor, fjädring, elektriskt trams osv. Kanonfin. Men, i förhållande till mig så är den så jäkla kompetent så jag börjar fundera på om den är FÖR mycket, för mig. Drar man ur andra växeln så är man ju uppe i ca 170. Att "använda hela hojen" går ju bara inte på allmän väg. Känslan är att man mest åker omkring och finåker.
Funderar därför på en Motard. Men underhåll, gångkultur på tex. en KTM 690 är inte helt vad jag är ute efter. Lite för stökig, samt lite för hög för mig som är 175 cm.
- Finns någon tvåcylindrig motardliknande variant på typ max 860 cm i sadelhöjd, typ 70-80 hästar?! Det skulle nog vara nära idealet som busig kortpendlarhoj. Jag hittar fan inget sånt på marknaden! Är det inte ett hål i marknaden?!
/Jomo
Funderar därför på en Motard. Men underhåll, gångkultur på tex. en KTM 690 är inte helt vad jag är ute efter. Lite för stökig, samt lite för hög för mig som är 175 cm.
- Finns någon tvåcylindrig motardliknande variant på typ max 860 cm i sadelhöjd, typ 70-80 hästar?! Det skulle nog vara nära idealet som busig kortpendlarhoj. Jag hittar fan inget sånt på marknaden! Är det inte ett hål i marknaden?!
/Jomo