Finns den här hojen...?

Husqvarna Svartpilen 801. Parallelltwin med dryga 100 hästar och 820 mm sadelhöjd borde passa som handsken.

Är sugen på en själv, men det blir inget nytt i år. Eller…?

Är sjukt sugen på en Hypermotard, men eftersom man är halvt dvärg (175 cm) så har jag märkt att max typ 830 cm sadelhöjd är vad jag max vill ha på en "vanlig" hoj, medans typ 860 funkar på en offroad/motard där fjädringen ju ger mer sig lite mer när man sätter sig och att de är smala. En Hyper är ju typ 900 eller nåt...

Är sjukt sugen på en Hypermotard, men eftersom man är halvt dvärg (175 cm) så har jag märkt att max typ 830 cm sadelhöjd är vad jag max vill ha på en "vanlig" hoj, medans typ 860 funkar på en offroad/motard där fjädringen ju ger mer sig lite mer när man sätter sig och att de är smala. En Hyper är ju typ 900 eller nåt...
Är dvärg med taxben, inga problem med Hypern då sadeln är såpass smal. SP versionen blir väl dock lite väl mastig.

Jag är 5cm längre än dig och trivdes hur bra som helst på en Hyper 821, fick ner båda fötterna i marken utan problem.

Sinnessjukt rolig hoj för övrigt, åk och testa en så blir det garanterat köp.

En mellanklassare letar du efter!

Jag kör idag en Triumph STR 675, helt perfekt hoj som man faktiskt kan dra ut.

Men en MT09 och 790/890/990 duke är lite mer åt motardhållet än min STR. Kanske dessa är ett alternativ för dig?

Efter en del tankearbete och provkörningar så blev det en Monster V2! Kändes väldigt nära det jag är ute efter.
Nu har du ju hittat och beställt din hoj redan men om någon annan ev. letar efter liknande så verkar BMW F900R också vara nära det du söker. Parallelltwin, ”lagom” mycket effekt (105 hk) men lättkörd och smidig.

Monstern blir dock säkert alldeles toppen. Har ungefär samma motor i min SuperSport 950 och den är behaglig. Möjligtvis att den saknar litegrann ”omg”-känsla på topp när man kör bana men på gata passar karaktären fint.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard