Harley Davidson m fl glidarhojar

det ju det som är charmen med en HD
motorcyklarnas rolls royce

Det som är härligt med de nya hojarna är ju att HD dessutom petat in mycket bra teknik i dem. De ser gamla ut, men är ganska moderna under skalet. Nya uppdaterade Milwaukee-eight motorn (117) är dessutom riktigt vass. Satte den i ”sport”-läget när jag provkörde och helt plötsligt glömde man liksom bort att man satt på en 320kg cruiser Galet tryck i maskinen och ett fantastiskt ljud!

Nu ska man bara vänta 4 veckor på hojen

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det som är härligt med de nya hojarna är ju att HD dessutom petat in mycket bra teknik i dem. De ser gamla ut, men är ganska moderna under skalet. Nya uppdaterade Milwaukee-eight motorn (117) är dessutom riktigt vass. Satte den i ”sport”-läget när jag provkörde och helt plötsligt glömde man liksom bort att man satt på en 320kg cruiser Galet tryck i maskinen och ett fantastiskt ljud!

Nu ska man bara vänta 4 veckor på hojen

Polaren köpte en LowRider ST. Vilket jävla monster. Och så sjukt lättkörd att man glömde bort vikten. Tyvärr mycket plast som flärpar runt som värsta japanen. Men överlag är nya Harleys helt annat än de gamla.

Polaren köpte en LowRider ST. Vilket jävla monster. Och så sjukt lättkörd att man glömde bort vikten. Tyvärr mycket plast som flärpar runt som värsta japanen. Men överlag är nya Harleys helt annat än de gamla.

Kollade på Low ridern jag med. Den gick dock bort för att den inte kändes lika mycket ”HD” på nåt sätt. Mer plastdetaljer som du säger och inte alls lika skön att åka på. Jag trivs inte riktigt med körställningen på den, men det är ju subjektivt.

117 High output motorn som sitter i den är dock helt jävla galen Bara att hålla i sig

Men vill man verkligen köpa dessa nya Harley? Är inte det där klassiska och lite primitiva hela grejen?

Min 2015 Dyna WG är nog så modern jag kan tolerera en Harley. Jag ser dessa nyare HD med AC och fina ljudanläggningar mm bakom kåpan, det är väl som att köra en bil?

Säljer min Harley till förmån för annat, obestämt vad. Antagligen tvåhjuligt.

Ellie, Schäfer, gör stand-in för bikinibrud.

View attachment 527871
Fasen det känns tråkigt, men vad vill du ha som ersättare sedan? Eller har du helt lagt buller-glid bakom dig?

Men är din "super glide" en Dyna? Jag tycker den ser ut precis som min Dyna wide glide i ramen.

Men vill man verkligen köpa dessa nya Harley? Är inte det där klassiska och lite primitiva hela grejen?

Min 2015 Dyna WG är nog så modern jag kan tolerera en Harley. Jag ser dessa nyare HD med AC och fina ljudanläggningar mm bakom kåpan, det är väl som att köra en bil?

Fasen det känns tråkigt, men vad vill du ha som ersättare sedan? Eller har du helt lagt buller-glid bakom dig?
Jag vill ha en hoj som fungerar, inte kräver onödigt skruvande, inte kostar massa att serva, har reservdelar till salu om tio år = Alla japaner.

Min Harley började läcka olja från innanför primärkåpan. Ringde Harley och det är tydligen bara så att dom börjar läcka efter ett tag. Ålder. Så den ska lämnas på verkstaden i maj.

Dessutom har jag svårt finna en körställning som inte är obekväm. Ont i ryggen och kramp i benen efter en halvtimme hur man än gör. Men det kan vara mitt och inte hojens fel. Inte Harleyskapt kanske. Vilket är synd för det är ju en jävla missil att köra. Massa kraft och kul när det svänger.

Så här ser min 2015 Wide-Glide ut. Ser att mina fotpeggar sitter längre fram. Så annat än lite mer lull på din HD tycker jag dom ser identiska ut.

Min kanske har aningens större vinkel på framgaffeln.

IMG_5085.JPG

Dessutom har jag svårt finna en körställning som inte är obekväm. Ont i ryggen och kramp i benen efter en halvtimme hur man än gör. Men det kan vara mitt och inte hojens fel. Inte Harleyskapt kanske. Vilket är synd för det är ju en jävla missil att köra. Massa kraft och kul när det svänger.
Jag fattar precis. Jag körde till Åtvidaberg på min förra hösten. Vinden och körställningen pressade isär knäna på mig hela tiden. Så japp, det är inga bekväma hojar det här.

Så här ser min 2015 Wide-Glide ut. Ser att mina fotpeggar sitter längre fram. Så annat än lite mer lull på din HD tycker jag dom ser identiska ut.

Min kanske har aningens större vinkel på framgaffeln.

View attachment 527919
Jag får ont i ryggen med forwards. Jag är nog skapt för en crosshoj. För där kan jag sitta hela dagen även om sadeln är hård som en 3"2"

Men semestern är bokad i juli så hoj måste jag ha tills dess 😆

Jag får ont i ryggen med forwards. Jag är nog skapt för en crosshoj. För där kan jag sitta hela dagen även om sadeln är hård som en 3"2"
Samma här. Det är ju "enduro" dvs för just uthållighet.

Men vill du inte ha nån härmis-glidare då? Typ Yamaha Virago eller Kawa Vulcan? Dom ser ju ut som Harley, låter lite som en, men håller japansk kvalitet (tror jag).

Samma här. Det är ju "enduro" dvs för just uthållighet.

Men vill du inte ha nån härmis-glidare då? Typ Yamaha Virago eller Kawa Vulcan? Dom ser ju ut som Harley, låter lite som en, men håller japansk kvalitet (tror jag).
Nej för helvete! Ska man ha en Harley får man fan ha en Harley. Inte en, även om den är bättre på alla sätt, kopia.

Men är din "super glide" en Dyna? Jag tycker den ser ut precis som min Dyna wide glide i ramen.
Det är ju just därför hag fastnade för Heritage Classic. Den har den där klassiska fina Harleylooken med krom och läder. Den har väl egentligen bara det viktigaste när det kommer till modern teknik. Enkel färddator med räckvidd, växelindikator, körlägen typ, samt USB-C uttag. Sedan har den alla moderna säkerhetssystem - något jag uppskattar. Fick bakhjulssladd på slipprig asfalt häromdagen med Nightstern, antisladden grep in direkt och rätade upp hojen. Inget jag tar för givet, men det är en bra säkerhet att ha.

Har kollat på Road Glide/Street Glide, men det är inte min stil. Stora kåpor innehållande stor bildskärm, stereoanläggning mm....Inte min grej.

Möjligen skulle man sitta bättre med apes, men det kostar ju direkt 15 papp. Och det ör lire för mycket för att prova.

Hur är bromsar och chassi på de nyare modellerna? Har kört 883 sportbarer och den där med Porsche-designad motor vad-den-nu-hette för 20 år sedan… minns att det var bra tryck i motorn, men att den rakeade gaffeln gjorde att man lätt låste framhjulet.

Kom från en sporthoj så det är möjligt att förväntningarna var lite orimliga på den punkten. Annars charmiga och ganska mysiga att åka runt på. Fördelen är väl också att man kör lite långsammare.

Bromsarna på min 2009 är inte bra. Men inte så dåliga som från nittiotalet. Bakbromsen är bättre än fram

Bromsarna var det då inget fel på när jag provkörde i helgen hos HD handlaren. Inte heller på min Nightster-23. Funkar hur bra som helst, dessutom med ABS, antispinn, antilsladd, corner slip controll etc, etc….

*/ ?>
Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Back