KTM Freeride E-XC som pendlarmoppe?

Varför i hela friden ska man ha en tuouringrymdskeppsmegakryssarskoooter för 5km ? :va

Nä, klart som fanken att snubben ska ha en Enduro, pendlingen är ju ändå ett magert svepskäl!

(Hade helt missat att freeride gick att få vägreggade dock?)

Han gör förstås som han vill. Tanken bakom att tipsa om scooter var primärt Det Svenska Vädret och i steget efter att fylla på lite om scootern i den färgglada bilden som Wiseguy lade upp.

Men han behöver inte 300 cc och 190 kg för 5 km. En Honda Innova (med typ 8 hästar?) duger för det, och med stor ruta på en sådan får han ett visst väderskydd.

Det kanske är dagens tips? Honda Innova med biffig ruta och toppbox. Inte vackra, men funktionella och billiga i drift, sägs det. De är så ekonomiska och "förståndiga" köp att priserna man ser ofta är tokhöga för något som i grunden är ett väldigt enkelt fordon.

Han gör förstås som han vill. Tanken bakom att tipsa om scooter var primärt Det Svenska Vädret och i steget efter att fylla på lite om scootern i den färgglada bilden som Wiseguy lade upp.

Men han behöver inte 300 cc och 190 kg för 5 km. En Honda Innova (med typ 8 hästar?) duger för det, och med stor ruta på en sådan får han ett visst väderskydd.

Det kanske är dagens tips? Honda Innova med biffig ruta och toppbox. Inte vackra, men funktionella och billiga i drift, sägs det. De är så ekonomiska och "förståndiga" köp att priserna man ser ofta är tokhöga för något som i grunden är ett väldigt enkelt fordon.
Absolut har en scooter funnits i beräkningarna. Ligger en Honda inova som favorit på Blocket tom. För "inga" pengar och en halvtimme bort bara.
Men Monkeyn är roligare att titta på och symaskinsktmen kan jag ha roligare på..
Tror jag. Jag vet inte. Kanske inte blir något alls. Skönt att åka bil med.
Men jag har precis fyllt 50 och inte köpt någon present till mig själv än.

För min del blev det aprilia sr 200 gt.

Gjort 7 mil bara, men känns lovande.

Kampanj pris 39.900

Skickat från min SM-S928B via Tapatalk

Vad f-n är Suzuki Adress?
Blocket är fulla av sådana av olika årsmodeller, nya från 24 tuss och med 7 års garanti
Sedan finns dom begagnade med 250 mil, vilket ju inte ser så lovande ut.

Dom är väl förmodligen tillverkade i Indien eller Pakistan
Men om Suzuki törs ge 7 års garanti så borde dom ju inte vara utstansade ur kinesium?

Jag förstår ju att det inte är någon raket, ens med scootermått, men som men trimmad moppe ungefär

Blocket är fulla av sådana av olika årsmodeller, nya från 24 tuss och med 7 års garanti

Men om Suzuki törs ge 7 års garanti så borde dom ju inte vara utstansade ur kinesium?

Jag förstår ju att det inte är någon raket, ens med scootermått, men som men trimmad moppe ungefär
Så här ser den ut. Motorpaket nedan också. Vad kan man säga om motorpaketet?suzuki-address-125.jpegAddress_125_M3_Engine.png

Några filmer som är lite sådär:
Motor:
Svensk säljsida:
Det kanske kan vara till någon hjälp...

Men, alltså...
Praktisk pendlarhoj med lite sprättskydd är väl det här?
Jag lurade på en såndär som pendlarhoj när jag köpte förra, men de var på tok för dyra för en pendlarmoppe för min smak, och ser att de håller värdet ganska bra. :hihi
Vågar man anta att de lämnar asfalten ungefär lika ofta som den genomslittliga äventyrshojen?

Jag lurade på en såndär som pendlarhoj när jag köpte förra, men de var på tok för dyra för en pendlarmoppe för min smak, och ser att de håller värdet ganska bra. :hihi
Vågar man anta att de lämnar asfalten ungefär lika ofta som den genomslittliga äventyrshojen?
Det tror jag säkert. Tyvärr är det väl samma maskineri som NC750X och då känns det som att köra 125:a.

Jag kollade på en monkey förra året men det som gjorde att jag inte köpte en var fjädringen. Då vägde jag 98 kg och den typ bottnade bara av att provsitta. Jag skulle rösta för en vespa 300cc. Min kompis pendlade som du ca 3000mil med sin innan han sålde den för drygt vad han gett…galet bra på att hålla värdet

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back