KTM Freeride E-XC som pendlarmoppe?

Han gör förstås som han vill. Tanken bakom att tipsa om scooter var primärt Det Svenska Vädret och i steget efter att fylla på lite om scootern i den färgglada bilden som Wiseguy lade upp.

Men han behöver inte 300 cc och 190 kg för 5 km. En Honda Innova (med typ 8 hästar?) duger för det, och med stor ruta på en sådan får han ett visst väderskydd.

Det kanske är dagens tips? Honda Innova med biffig ruta och toppbox. Inte vackra, men funktionella och billiga i drift, sägs det. De är så ekonomiska och "förståndiga" köp att priserna man ser ofta är tokhöga för något som i grunden är ett väldigt enkelt fordon.
För fem km är det väl ändå mest praktiskt och ekonomiskt någon av de elektriska scootermopederna? Bensindrivet låter tokigt i vilket fall för på så kort sträcka hinner en förbränningsmotor inte ens bli varm innan det är dags att parkera igen.

För fem km är det väl ändå mest praktiskt och ekonomiskt någon av de elektriska scootermopederna? Bensindrivet låter tokigt i vilket fall för på så kort sträcka hinner en förbränningsmotor inte ens bli varm innan det är dags att parkera igen.

Mest praktiskt och ekonomiskt vore att cykla eller gå, och tror du inte att en förbränningsmotor är varm efter 5km kan du väl ta tempen på kylflänsarna på en nykörd moped med ollonet och berätta sen hur det kändes?

En RGNT, kanske? Snygg och faktiskt rätt kul.

Last edited:
En RGNT, kanske? Snygg och faktiskt rätt kul.

Går inte de i konkurs titt som tätt?

Det blev ju som sagt en Supercub istället för det jag tänkte från början.. Jag har åkt till jobbet på den några dagar nu, nuvarande jobb har jag ~18 km till så avsevärt längre än det blir till nya jobbet. Funkar fint att åka på. Den hade det lite jobbigt när jag åkte hem i går pga kraftig motvind, och kanske pga den kraftiga klumpen bakom styret. :crash
Annars håller den med lätthet 80 km/t backe upp och backe ner. Återkommer med bränsleförbrukning när det är dags att tanka.
Lite problem med växellägena har jag.. Alla är ju neråt på denna. Och halvautomat. Gjorde en riktig tabbe i går på hemvägen, fullt på tvåa ut ur rondellen och skickade i ettan i stället för trean. :3freak🔫

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd