Vad har jag missat, varför är han inte kvar? Hans insikter har förgyllt ens tillvaro här under flera år...Nu skulle vi ha haft kvar @Alatalo på forumet![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad har jag missat, varför är han inte kvar? Hans insikter har förgyllt ens tillvaro här under flera år...Nu skulle vi ha haft kvar @Alatalo på forumet![]()
Både han o Notrightrider har lämnat p g a att sidan totalt drunknat i pop-up reklam.Vad har jag missat, varför är han inte kvar? Hans insikter har förgyllt ens tillvaro här under flera år...

(Förlåt TS, detta är sista inlägget)Både han o Notrightrider har lämnat p g a att sidan totalt drunknat i pop-up reklam.
Bra jobbat där av de som driver sidan...
![]()
Tyvärr så har jag ingen aning!(Förlåt TS, detta är sista inlägget)
Tack, hade ingen aning... Vet vi om han är aktiv någon annanstans? Karln har ändå tämligen god insikt i en värld där dödliga bara får vara med via TVn.
Det har stått lite stilla eftersom jag väntar på några saker ska komma med posten.Wow, vilken drömhoj!
Har det hänt något med hojen i mars eller står det stilla i garaget?

Nu skulle vi ha haft kvar @Alatalo på forumet![]()
Vad har jag missat, varför är han inte kvar? Hans insikter har förgyllt ens tillvaro här under flera år...
Både han o Notrightrider har lämnat p g a att sidan totalt drunknat i pop-up reklam.
Bra jobbat där av de som driver sidan...
![]()
(Förlåt TS, detta är sista inlägget)
Tack, hade ingen aning... Vet vi om han är aktiv någon annanstans? Karln har ändå tämligen god insikt i en värld där dödliga bara får vara med via TVn.
Tyvärr så har jag ingen aning!
Förutom honom så saknar jag även @notrightrider kåseri
Tråkigt om detta forumet skulle dö ut för det ska kramas ur pengar i absurdum...
Den här tråden är väl inget du hittar på nämnda forum?Har inte forumet redan dött?
Hur många är vi som loggar in här och hur många av oss skriver något som är mc-relaterat?
Vi kunde lika gärna hänga på Flashback.
än
så kanske?Jag har aldrig haft det problemet men vet inte varför. Kanske för att jag inte läser i mobilen.Jag har inte fått en enda popup på över ett år iaf.. Kanske läge att ropa tillbaka dem?![]()

Nej jag som bara läser i mobilen har som många andra tröttnat på skiten - men det är väl bra för då blir det tid över till annat än skärmen men sporthoj är nära döden nu och går samma väg som soe.se som jag faktiskt saknar merDen här tråden är väl inget du hittar på nämnda forum?
Nu loggar jag inte in så ofta så jag hinner inte med att läsa allt. Då skippar jag mycket av det som inte har med motorcyklar att göra.
Men om vi alla försöker skriva om det forumet är till för och tillför merän
så kanske?
Jag har aldrig haft det problemet men vet inte varför. Kanske för att jag inte läser i mobilen.
Jag slog på Adblock sen var det problemet löstNej jag som bara läser i mobilen har som många andra tröttnat på skiten - men det är väl bra för då blir det tid över till annat än skärmen men sporthoj är nära döden nu och går samma väg som soe.se som jag faktiskt saknar mer
Ja det är ett alternativ men lägger hellre den femtilappen i månaden på avgaser och bensin över sommarn - har tröttnat mer eller mindre på annonshysterin ledsnat på sporthoj så dom har lyckats med vad dom vill uppnåJag slog på Adblock sen var det problemet löst
Ni får gärna starta en egen tråd där ni snackar om detta.Ja det är ett alternativ men lägger hellre den femtilappen i månaden på avgaser och bensin över sommarn - har tröttnat mer eller mindre på annonshysterin ledsnat på sporthoj så dom har lyckats med vad dom vill uppnå![]()
Gillar detaljen med Pierobon depåstödIgår tog jag tag i gaffelbenen, jag har velat serva dom ett tag nu men skjutit det framför mig eftersom man ofta gör det när det kommer till dämpning. Men min oro var HELT fel, lätt som en plätt var det, så nu har ingen något att skylla på.
Jag gjorde en så kallad ”dump n run” som Dave Moss kallar det.
Man lossar gaffelbenen ifrån styrkronorna och lossar på den översta öppningen på gaffeln, sen tömmer man ut innehållet och mäter hur mycket, slår sen tillbaka samma mängd med den nya oljan.
View attachment 527306
Mäter upp den gamla oljan, kollar hur den ser ut om det är mycket metallrester och skit i oljan. Vilket det inte var, det såg mycket bra ut, oljan hade lite gulare färg antagligen för att den stått ett tag.
View attachment 527307
Och sen den nya oljan. Jag har Öhlins R&T olja nr5, den ska vara mest kompatibel med mina dämpare.
View attachment 527308
Så här ser det ut efter påfyllningen, rengjorda och fina. Observera att man inte använder ”dammskyddet” utan man har bara packningen.
View attachment 527309
View attachment 527310
Tillbaka på hojen igen. Nu känns det bra!
Tyvärr så är det väldigt mycket ledigt över Påsken, så mina ”data” grejer ifrån Tyskland kommer nog inte fram innan helgen utan det får nog bli efter Påsken.
Man kan INTE ha bråttom när man restaurerar en sån här hoj!
Pierobon stödet var medföljande, det är EXTREMT lätt, väger fan ingenting.Gillar detaljen med Pierobon depåstöd
Varför har man inte dammskyddet? Mindre friktion antar jag? Inget du tänker blir ett problem med en hoj ”i verkligheten” eller denna kanske inte kommer gå så många mil att det blir ett problem?
Tack för peppen! Det kommer mer uppdatering här snart när jag kan fortsätta.Fantastisk restaurering, verkligen intressant att följa.![]()
Tack för peppen!Snyggt jobbat med den mycket noggranna servicen, lite nyfiket undrar jag om vi kan förvänta oss att det färdiga resultatet blir som bilden i inlägg 140 där sponsorerna hittas på båten och att övriga kåpor är rena förutom då den nödvändiga numreringen ?

|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller