Pja, kanske idé att starta en tråd om ekiperingsmåsten och regler, också? Lämpligen skrivet med trubbiga pekpinnar och i en strängt förmanande ton. Vad klär mig bäst i modell 59, GrBrGr? Hojtyp och märke...Tack på förhanden!
Jag har snuddat vid ämnet några gånger.
Ska man förändra världen så bör det göras i små steg.
Att folk tycker olika är självklart helt okej även för mig.
Ganska många är early adopters till skillnad mot teknikfientliga bakåtsträvare (vilket kan vara en överdrift för komisk effekt).
Sedan jag fick epitetet teknikfientlig bakåtsträvare (troligen med en glimt i ögat) så har jag läst flera inlägg om att teknikutvecklingen gått för långt, att motorcyklar och bilar har blivit för komplicerade. System och varningar som inte behövs. Jag såg någon ny motorcykel som hade döda vinkel-varning i backspegeln. Wow! Jag har aldrig ens tänk tanken.
Att vara först med det nya, trendsetter, haka på trender, tvåa eller trea på bollen. Men visst, vara öppen för sådant som är nytt.
SUP, stand up paddel. Så otroligt fånigt. Jag tycker synd om dom som håller på med sådant. Har de verkligen inget bättre för sig?
Testa kajak åtminstone.
Paddel, kör ni mycket? Banor läggs ner, byggplaner skrotas.
Jo det var ju några som sa att internet var en fluga. Där var jag faktiskt tidig då jag fick genom jobbet en av fyra av de 20 på vår avdelning. 28-8- modem, minns inte år men det är väl ingen tävling.
Jag har kört hoj lagligt sedan 1976. Har inte tröttnat på svart sadel eller handskar. Jag har haft lite olika färger på hjälm, skinnställ och stövlar med sedan 90-talet är det svart som gäller. Brunt går fetbort. Min mörkblå bil tonar lite svagt i lila när solen ligger på. Inte ens där är jag med i matchen med vit bil, gråaktig eller svart. Fast är det en rädsla att inte sticka ut när man köper bil för 800’? Finns bara de färgerna?
Min KLE är lite blå-lila. Jag kan tänka mig en CB350 från tidigt 70-tal även den i lila. Ingen favoritfärg såklart. Men brunt går inte. Lika så dessa gul-beiga cowboy-handskar för de som kör bobber(?).
Det var länge sedan vi hade någon tråd om hur man ska klä på sig.
Jag byter från sporthoj till motard, eller från cross till sporthoj. -Vad är det som gäller nu?
Kan jag köra på asfalt i crossbyxor, ska byxorna vara nedstoppade i stövlarna eller utanpå osv osv.
Jag förstår inte varför äventyrs/rally/advetureåkare har en crosskärm på hjälmen i kombination med heltäckande visir? Varför? Förklara varför? Påverkade av att de ser att andra har det? Vill känna gemenskap? Borde jag haka på?
Jag läste att många döper sina ungar till Truls nu. Hur kommer det sig tro? Imponerande.
Intresset för curling hör ökat kraftigt. Fast kanske mest hos barn. Barn ska ju få prova på olika aktiviteter.
Jag hörde också att i år räknas långfärdsskridskor som äventyr. En en aktivitet som funnits mycket länge. Jo att gå igenom isen är ett spänningsmoment och kan vara farligt och dödligt. Att gå på isen på Riddarfjärden är säkert ett ”äventyr”. Att åka buss är ett äventyr precis som vissa guidade turer i Stockholm. Allt enligt några annonskampanjer.
Om jag använder ordet äventyr så är det ironiskt eller sarkastiskt. Åker jag hoj så är det inget äventyr.
Jag körde mycket på sjön Drevviken med min DR500. Skitkul med snö på isen. Körde bl a en gång när det töat så det var vatten på isen, sedan frös det på och snöade så där lagom, 5-10 cm. Åkte i 60 kanske när framhjulet gick genom isen och det sprutade vatten som fan tillsammans med is och snö.
Då blev det nästan brunt i kallingarna. Blev ju skiträdd och undrade hur fan jag skulle få upp hojen. Säkert 10 meter djupt. Det går fort att tänka på sånt. Nu gick jag inte igenom isen, ”bara” ner till nästa lager tjock is. Jag fortsatte i en svag böj ca 15 meter till, faran kanske inte var över. Åkte upp på land och har nog inte kört på isen sedan dess.
Det var jäkligt läskigt men något jävla äventyr var det inte.

Vägbeskrivning mha Google Maps i en Biltemahållare inköpt 2017. Första gången jag använde den i våras när jag åkte till Vestkapp, Stryn, Dalsnibba mfl fantastiska platser.
Telefon på styret är fult. Jag åker hellre fel, har telefon på tankväskan eller stannar och fiskar upp telefonen ur fickan. Jag skruvade bort den där hållaren senare den dagen. Mycket snyggare utan. Jag ser ju andra med dubbla telefoner eller separat gps plus tft-skärm på hojen. Jag är inte imponerad. Jag tänker att dessa gubbar också har en jättestor nyckelknippa. Den typen liksom.

Jag kan inte så mycket franska men jag tror att jag håller med.
Kul ändå att vi är ett liten men tapper skara som hänger på ett internetforum, det är ju annars ersatt sedan länge med ”sociala medier”.
Vi har anonyma användarnamn. Så jävla 2002!
Ska jag ange ort i min profil? Aldrig!
Vi håller oss kvar i det gamla invanda och trygga. Haha! Ni också!