"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Ett onyktert beslut på nyårsafton att inte fika eller äta godis på två månader. :(
Det kan löna sig i längden, jag har skippat godis/fika (nästan, man ska leva och inte bara överleva) och dragit ner på mängden mat, speciellt sånt som kan omvandlas till alkohol, potatis, ris, pasta mm, från 108 -> 88 sen september. Några öl och andra maltdrycker slinker ju ner.
(ev att promenader har bidragit oxå, 10000 steg om dagen minskar magen)

Det kan löna sig i längden, jag har skippat godis/fika (nästan, man ska leva och inte bara överleva) och dragit ner på mängden mat, speciellt sånt som kan omvandlas till alkohol, potatis, ris, pasta mm, från 108 -> 88 sen september. Några öl och andra maltdrycker slinker ju ner.
Vinnande koncept.

Äta mindre och skita mer...

Starkt jobbat - gjorde en liknande från 107-77 i min ungdom. Håller fortfarande den vikten 50 år senare men de första åren var jobbiga. Mycket träning (cykel o styrkelyft) parat med örnkoll på matintaget - det går inte att slappna av, då sticker vikten iväg som en raket.

Nåja, det kunde vara värre, att hålla sig nykter i 2 månader.
Förra året hade jag ett tema att vara utan någonting varenda månad.
En månad fika. En annan godis och en tredje månad öl osv. Osv.
Under sommaren ville jag inte ha så mycket restriktioner så jag körde en månad utan nikotin..... Gick hur enkelt som helst med tanke på att jag slutade med båda två för 25 år sedan 😂

Starkt jobbat - gjorde en liknande från 107-77 i min ungdom. Håller fortfarande den vikten 50 år senare men de första åren var jobbiga. Mycket träning (cykel o styrkelyft) parat med örnkoll på matintaget - det går inte att slappna av, då sticker vikten iväg som en raket.
Jag hittade skinnstället jag använde för drygt 30 år sedan, det låg nedpackat i en låda i mit förråd. Det hade krympt.

Livskvalitet med gott kaffe! 🤩

:tummenupp
Jag kan ha berättat det här på sporthoj förr men i Filippinerna växer det enligt mig världens bästa kaffe. Men vad gör bönderna med sina kaffebönor? Jo dom säljer dessa bönor för en spottstyver och sedan köper dom snabbkaffe som smakar skit. Det populäraste kaffet är dessutom sk 3 in 1, dvs lite kaffe, endel mjölkpulver eller vanligare transfetter som ska se ut och ge någon slags mjölksmak plus en jävla massa socker.

Nu har jag av olika skäl inte druckit mitt favoritkaffe sedan 2019, och så nu då för en timme sedan.

:tummenupp
Jag kan ha berättat det här på sporthoj förr men i Filippinerna växer det enligt mig världens bästa kaffe. Men vad gör bönderna med sina kaffebönor? Jo dom säljer dessa bönor för en spottstyver och sedan köper dom snabbkaffe som smakar skit. Det populäraste kaffet är dessutom sk 3 in 1, dvs lite kaffe, endel mjölkpulver eller vanligare transfetter som ska se ut och ge någon slags mjölksmak plus en jävla massa socker.

Nu har jag av olika skäl inte druckit mitt favoritkaffe sedan 2019, och så nu då för en timme sedan.
Jag jobbade en hel del i Finland för några år sedan.
Kontaktpersonen på ett av företagen hade en pappa som jobbade i Filippinerna och Malaysia.
Pappan tog med sibettkatt-kaffe hem till sonen som sedan bjöd mig.
Fortfarande det bästa kaffe jag jag någonsin druckit. 😍
Det blev nästan något annat/mer än kaffe men vansinnigt gott.
Detta trots att killen bryggde det hemma och sedan tog med till mig i en termos så jag fick det timmar efter nybryggt.
Gott kaffe=livskvalitet! :fakta

Jag jobbade en hel del i Finland för några år sedan.
Kontaktpersonen på ett av företagen hade en pappa som jobbade i Filippinerna och Malaysia.
Pappan tog med sibettkatt-kaffe hem till sonen som sedan bjöd mig.
Fortfarande det bästa kaffe jag jag någonsin druckit. 😍
Det blev nästan något annat/mer än kaffe men vansinnigt gott.
Detta trots att killen bryggde det hemma och sedan tog med till mig i en termos så jag fick det timmar efter nybryggt.
Gott kaffe=livskvalitet! :fakta

Sånt kaffe har jag inte provat, dom hade det på krokodilfarmen i Davao men jag kände mig inte så sugen på att betala flera gånger mer för nåt som nåt djur har bajsat ut.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back