"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Livskvalitet med gott kaffe! 🤩

:tummenupp
Jag kan ha berättat det här på sporthoj förr men i Filippinerna växer det enligt mig världens bästa kaffe. Men vad gör bönderna med sina kaffebönor? Jo dom säljer dessa bönor för en spottstyver och sedan köper dom snabbkaffe som smakar skit. Det populäraste kaffet är dessutom sk 3 in 1, dvs lite kaffe, endel mjölkpulver eller vanligare transfetter som ska se ut och ge någon slags mjölksmak plus en jävla massa socker.

Nu har jag av olika skäl inte druckit mitt favoritkaffe sedan 2019, och så nu då för en timme sedan.

:tummenupp
Jag kan ha berättat det här på sporthoj förr men i Filippinerna växer det enligt mig världens bästa kaffe. Men vad gör bönderna med sina kaffebönor? Jo dom säljer dessa bönor för en spottstyver och sedan köper dom snabbkaffe som smakar skit. Det populäraste kaffet är dessutom sk 3 in 1, dvs lite kaffe, endel mjölkpulver eller vanligare transfetter som ska se ut och ge någon slags mjölksmak plus en jävla massa socker.

Nu har jag av olika skäl inte druckit mitt favoritkaffe sedan 2019, och så nu då för en timme sedan.
Jag jobbade en hel del i Finland för några år sedan.
Kontaktpersonen på ett av företagen hade en pappa som jobbade i Filippinerna och Malaysia.
Pappan tog med sibettkatt-kaffe hem till sonen som sedan bjöd mig.
Fortfarande det bästa kaffe jag jag någonsin druckit. 😍
Det blev nästan något annat/mer än kaffe men vansinnigt gott.
Detta trots att killen bryggde det hemma och sedan tog med till mig i en termos så jag fick det timmar efter nybryggt.
Gott kaffe=livskvalitet! :fakta

Jag jobbade en hel del i Finland för några år sedan.
Kontaktpersonen på ett av företagen hade en pappa som jobbade i Filippinerna och Malaysia.
Pappan tog med sibettkatt-kaffe hem till sonen som sedan bjöd mig.
Fortfarande det bästa kaffe jag jag någonsin druckit. 😍
Det blev nästan något annat/mer än kaffe men vansinnigt gott.
Detta trots att killen bryggde det hemma och sedan tog med till mig i en termos så jag fick det timmar efter nybryggt.
Gott kaffe=livskvalitet! :fakta

Sånt kaffe har jag inte provat, dom hade det på krokodilfarmen i Davao men jag kände mig inte så sugen på att betala flera gånger mer för nåt som nåt djur har bajsat ut.

Varför rostar du själv? Det är väl inte så j-kla enkelt?

Min farmor rostade själv långt in på 80 talet.
Det är inte helt enkelt att få det bra, men det mesta sitter i rutin, och det hade hon skaffat sig.

När hon hade rostat färdigt så fick vi barn mala i en handvevad kvarn och sedan fick vi nygjort kaffe och bullar som tack för hjälpen.

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back