Ska man vara orolig för USA?

Status
Ej öppen för fler svar.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Spännande uttalanden av Jack Smith igår förresten.
Naturligtvis 100% politiskt motiverat men ändå. 🙄

Tror inte Jack Smith får komma på sur-gubben kalas heller. 😁

Public Service har som jag tycker väldigt mycket från USA (och väldigt lite från EU jämförelsevis)
Det är väl ingen större anledning för Public Service reportrar att göra ett motsvarande reportage och som tack för det få besök av United States Immigration and Customs Enforcement (ICE) och enkel biljett ut ur USA.
Nick Shirley är amerikan, född i Utah, mormon så han är betydligt bättre skyddad i USA
än svenska Public Service reportrar.
Men om Sveriges Radio åker till Grönland istället för att äta semlor på Gärdet tror jag faktiskt inte de blir utvisade, inte av ICE i alla fall, ännu.

Skickat från min SM-A556B via Tapatalk

Det har ju ÅAS inte rysland heller, det enda dom har stal dom från Ukraina som byggde det.

Ukraina sålde sedan systerfartyget till det hangarfartyget till just Kina
Nej och ingen här påstår väl att Ryssland är särskilt väl utvecklat, läs gärna tråden innan du kommenterar, frågan rörde (förvisso konstigt nog) Kina.

Men om Sveriges Radio åker till Grönland istället för att äta semlor på Gärdet tror jag faktiskt inte de blir utvisade, inte av ICE i alla fall, ännu.

Det har du rätt i men jag gissar att Sveriges Radio på Gärdet inte har någon budget för Grönlandsresa. Enbart budget för semlor.
Grönland ligger väl redan inom SR USA-redaktionens Revir !

Last edited:
Delar verkligen inte bilden av Kina.
Outbildade, obegåvade, kulturellt helt underlägsna.
Allt från Kina har antingen dålig kvalitet eller styrs från väst alt stulits från väst.
Ju mer jag var där desto mindre intressant tyckte jag det var. I början blev jag hänförd Åh wow de kan bygga skyskrapor, ja som väst gjorde för runt förra sekelskiftet.
Har de fått ihop ett hangarfartyg än?

Vad ska man då säga om svenskarna som är så outbildade och obegåvade att dom inte klarar att tillverka Litiumbatterier till bilar. Klarar inte av att tillverka katodmaterialet vad jag förstått.
Har du tänkt på att krutet uppfanns i Kina, inte i Sverige.
Misstänker att du rörde dig i fel kretsar i Kina.
Åker man runt i Sverige, besöker tex Rinkeby som någon norsk minister ville (vet inte om hon fick för de svenska värdarna) så blir man nog inte heller så imponerad.

Trumpne farbrorn tackade tydligen övriga NATO länder idag med att tala om att dom inte var till någon hjälp i Afghanistan...
Ja, tacksam den där gubb-sur. 👍
Här är en lista på omkomna 2001-2021 enligt AI.
Detta är bara toppen så det var ett antal omkomna i flera länder till bla 5 från Sverige.
3695.png

Otur att han hade själv hade hälsporre...

Finns gott om kunnigt folk här med, men man kanske inte ska leta information om geopolitik här.

Det gjorde det förr iallafall. Det är möjligt att det finns någon i teknikforumet som kan trimma en brandgul push dakota, men de flesta vettiga medlemmar, har tröttnat på allt tjafs och flytt härifrån.

Ja, tacksam den där gubb-sur. 👍
Här är en lista på omkomna 2001-2021 enligt AI.
Detta är bara toppen så det var ett antal omkomna i flera länder till bla 5 från Sverige.
View attachment 524976

Otur att han hade själv hade hälsporre...
Tydligt att Trump aldrig hade Patton i lumpen.
1769203375426.png

Trumpne farbror har inte gjort lumpen, han duckade alla försök att värvas, pappas pengar räddade honom....

Och sedan spelar han gärna "Fortunate son" på sina rallyn också...

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back