Vad fick dig att le idag?

Såg ett några veckor gammalt inlägg på facebook från en som just fick en hayabusa hemlevererad, det var hans 151'a tunga motorcykel, mestadels Suzuki.

Om jag räknar rätt så har han snittat 5 om året sedan han fick körkort.

Oftast brukar folk göra youtubefilmer onödigt långa för att hålla kvar folk utan att få något sagt. Därför blev jag glad av att se när nathanthepostman la ut en 47 minuter lång jämförelse mellan två motorcyklar och det här kom 17 sekunder in.
Screenshot_20251230_182833_YouTube.jpg

En stackars förvirra tjej på DN behöver en karta.

"
Varningen gäller nu stora delar av nordöstra Svealand och södra Jämtland, däribland Västerås och Örebro.

Snöfallet kan bli kraftigt och väntas ge 7–12 centimeter snö, skriver SMHI."

"
Varningen gäller nu stora delar av nordöstra Svealand och södra Jämtland, däribland Västerås och Örebro.

Perspektiv öht verkar inte vara den vassa sidan.
7-12cm snö är väl ändå inte någon nödsituation?

Jag fick 15 i natt, och ja, vilken naturkatastrof;

PXL_20251231_091403024.jpg

:hihi

Det syns förvisso inte att jag plogade igår kväll, men det är ju mest roligt att jag får putta igång fyrhjulingen och leka en timme. :)

"

En styv dm snö är väl inget att oroa sig för? Speciellt inte utanför Stockholm? Folk köper ju awd-suvar som galna, har man bara halvdana däck är det ju bara att tuta och köra.

Min egen bil åas, har lite för dålig markfrigång och når inte ner till marken med så mycket snö. :hihi

Kraftigt snöfall betyder väl inte katastrof enligt smhi?
Kraftigt, ymnigt och på kort tid är ju besvärligare pga nedsatt sikt, stora tunga flingor. Det går inte att åka med visiret halvöppet när snön lägger sig tungt. Öppet gör ont i ögonen, stängt immar igen, vänster torkarm vill helst hålla i styret. Gashanden letar grepp.

Var det 2008 bla Stockholm korkade igen helt?
Mycket tack vare bussar som körde fast i minsta motlut och blev stående. Bilarna kom inte om. Essingeleden var bokstavligen en parkeringsplats. Bilarna kom inte uppför backen vid Stora Essingen söderut. Är det en backe? Knappt. Fyrfiligt och fem bilar i bredd.
Jag svängde av på avfarten mot Essingen ner mot påfarten igen. I nedförsbacken motorbromsade jag, fotbromsade lätt (manuell ABS) och bromsade lagom med frambromsen. En fot nere lite fegt. Bilar framför. Nåja, vid påfarten var essingeleden tom på bilar. De kom ju inte uppför ”backen”.
Jag det var spännande. Höll på att vurpa direkt när jag kom upp från parkeringsgaraget. Teflon under snön. Odubbade TKC80. Släppte vid minsta gaspådrag i köerna mellan bilarna. Bäst grepp 10 cm från trottoarkanten. Eller den smala vägrenen på Essingeleden.
Det tog 45 minuter att ta sig hem mot 11 när det är torrt. Trött i ljumskarna när jag kom hem.
För bilisterna tog det 8-11 timmar att komma hem. Om de inte lämnade bilen och gick hem.
Jag såg folk både pissa och skita utanför sina bilar på essingeleden. Ovanligt.

IMG_1970.jpeg
Samma hoj fast vid ett annat tillfälle.

Perspektiv öht verkar inte vara den vassa sidan.
7-12cm snö är väl ändå inte någon nödsituation?

Jag fick 15 i natt, och ja, vilken naturkatastrof;

View attachment 524245

:hihi

Det syns förvisso inte att jag plogade igår kväll, men det är ju mest roligt att jag får putta igång fyrhjulingen och leka en timme. :)
Skit också, efter 45 minuter var all snö slut!
Blir att åka till pulkabacken istället. :glömdet

*/ ?>
Back