Frugan renoverar sitt hemmakontor, och jag skulle hjälpa till. Jag borde ju, vis av erfarenheten vetat att det betyder att jag gör allt jobb, men visst, hemmapyssel är trevligt. Idag har vi slagit upp gips, på reglar som är 26mm istället för 45, och som är ditsatta av blindas riksförbund, alla sitter lite snett och med olika avstånd, från 11 cm till 32cm. Men det syns ju inte, så sak samma. Frugan måttade och skar till sista biten, men spegelvände måtten och gjorde den 5mm för stor. Det tar en stund att karva till, men till slut så stämmer den och jag borrar ett doshål och försöker måtta in den. Men vad jag än gör så sticker skivan ut 2mm. Till slut mäter jag och inser att sista skivan är 2mm tjockare än dom andra
Eller mer exakt, dom andra är 11mm, ett mått som Byggmax inte ens säljer, och sista skivan har rätt mått, och alla 3 låg i samma hög. Och man orkar ju inte ta loss alla och åka dit och uttrycka vad man egentligen tycker och känner heller, så frugan får träna på spackling helt enkelt.