Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Nu kanske de börjar dyka upp, 2000 talets kåplösa sporthojar med Biltemalykta och eloxerade grepp. Billig!

Kommit på en sak som faktiskt är bra med nya blocket: Man kan se vad som stod i annonserna även efter att de tagits bort :tummenupp

Den är 10kkr för dyr.
Men det är en av de trevligaste 2V-motorerna.

Varför är den inte eftertraktad? Deras mer extrema maakiner är ju inte alls lika vackra eller harmoniska i sin design.

Varför är den inte eftertraktad? Deras mer extrema maakiner är ju inte alls lika vackra eller harmoniska i sin design.
Det enkla svaret är att alla andra tycker annorlunda. :)

Jag hade själv för många år sedan en 900SSie men gillade aldrig designen på den med helkåpa som jag hade, tyckte nuda med halvkåpa gjorde sig bättre. Svårt med vissa Ducatimodeller, vissa vinner hjärtat direkt medan andra växer på en. Tycker bättre om designen idag än då jag hade den och kräktes nästan åt gammel multin när den kom men jag har nästan börjat gilla den också..
Lite mycket pengar tycker jag men det tycker jag om de flesta begagnade hojar, är nog en kombination av att jag lever lite i det förgångna när det gäller prisbild och minns vad jag sålde min för.

Jag vill köpa den här. Ska man det? https://www.blocket.se/16975532
Fortfarande en av de snyggaste Ducatis ever. Enligt mig. Annars köp du den och spara den till mig 😬😆

Klart du ska köpa :) helt klart en fin hoj, ser bra ut från alla vinklar utom kanske framifrån, lite tveksam till toppkåpan/lyset. Har själv haft en 2000 900SSie. Innan du slår till kanske du ska fundera på att hitta en senare Supersport 1000DS istället, du får fullt justerbar fjädring bak/fram, aluminiumsving, 5-ekrade Marchesini, 95hp ist för 75 hp i 800:an. Rätta mig om jag har fel men 800SS var en snikmodell med stålsving och ej justerbar fjädring.

Klart du ska köpa :) helt klart en fin hoj, ser bra ut från alla vinklar utom kanske framifrån, lite tveksam till toppkåpan/lyset. Har själv haft en 2000 900SSie. Innan du slår till kanske du ska fundera på att hitta en senare Supersport 1000DS istället, du får fullt justerbar fjädring bak/fram, aluminiumsving, 5-ekrade Marchesini, 95hp ist för 75 hp i 800:an. Rätta mig om jag har fel men 800SS var en snikmodell med stålsving och ej justerbar fjädring.
Snik låter bra för mig. Inget behov av att justera nånting. Vill bara köra på kurviga vägar.

Nu kanske de börjar dyka upp, 2000 talets kåplösa sporthojar med Biltemalykta och eloxerade grepp. Billig!

Kan tyckas billigt i inköp men sticker snabbt iväg i pengar om man vill göra något vettigt eller OEM av dem. Vissa delar kan ju vara kluriga att hitta också. Men kul projekt är det :brinnerup.

Fattar dock fortfarande inte vilken typ av människor som bygger om dem med såna delar från första början, ingen kan ju ever tycka att det en nästan ser ok ut...

Men vad tycker du om SS fram till -97 då? Dessa efter -97 sjönk som en sten prismässigt på nolltid efter introduktionen samtidigt som -97 och tidigare behöll värdet. Tycker det säger ngt och jag håller med
Jag har alltid haft svårt för de äldre SS-modellerna. Inser att det kan vara som att svära i kyrkan för Ducati-frälsta, men nä, tack men nej tack till de gamla.

Samma med 851 och 888. Är de coola? Ja. Är de ikoner? Också ja. Men snygga? Inte i min värld.

Jag har alltid haft svårt för de äldre SS-modellerna. Inser att det kan vara som att svära i kyrkan för Ducati-frälsta, men nä, tack men nej tack till de gamla.

Samma med 851 och 888. Är de coola? Ja. Är de ikoner? Också ja. Men snygga? Inte i min värld.
Jag tycker du har FEL! 😁 😁
Tillhör själv tråkmånsarna som tycker att 900SS fram till -97 är typ höjdpunkten på hojdesign.

Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...