"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Leverantören skötte det bra. Skickade min bild, jag ringer. I det samtalet (i måndags) säger han bara, vi skickar ny cylinder. I torsdags kom den, idag monterade jag den.
Gissa vilken grävmaskin barnbarnen föredrar?

Han som är 4,5 blev riktigt duktig efter ett tag och kunde gräva själv med mycket lite direktiv.
79a7cc2d008f7d2b1a1e155ae3943b55.jpg
723b288f68b56fdc075a95acaea6d9e6.jpg

En helt ny cylinder? Jag misstänker att den gamla skulle blivit bättre än en ny original ifall du bara bytte till en tätning med lite kvalitet.

En helt ny cylinder? Jag misstänker att den gamla skulle blivit bättre än en ny original ifall du bara bytte till en tätning med lite kvalitet.

Det kanske inte kom någon returfraktsedel på den gamla?

Då är det ju bara att renovera den och ha som reserv.

Själv har jag ett hatkärleksförhllande med hydraulik, det är enkel lättförstådd teknik och enkelt att jobba med, men jag absolut hatar hydraulolja och lukten av den
Jag gjorde en hel del hydrauljob i min ungdom, och ibland luktade man svagt av hydraulolja i flera dagar efteråt.

Det kanske inte kom någon returfraktsedel på den gamla?

Då är det ju bara att renovera den och ha som reserv.

Själv har jag ett hatkärleksförhllande med hydraulik, det är enkel lättförstådd teknik och enkelt att jobba med, men jag absolut hatar hydraulolja och lukten av den
Jag gjorde en hel del hydrauljob i min ungdom, och ibland luktade man svagt av hydraulolja i flera dagar efteråt.
Stämmer precis. Ska byta packbox i den gamla så får den ligga på hyllan i reserv. Jag är 99% säker på att alla 4 hydraulkolvar är likadana så man har en i reserv till alla ställen.

Nyheter
Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

Back