"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Vad är fördelarna med Pixel vs Samsungs telefoner mer än mindre bloatwareZ i Pixeln?
När jag köpte 7a var det pris/prestanda.
Nu köpte jag 9a för att jag var nöjd med 7'an.
Har inte gjort någon jämförelse denna gång.

Jag kan inte se en sån utan att det blixtrar ”Starstriker” genom skallamentet.

Ja, han hade väl dessutom flera såna genom tiderna?

Jag har svängt fram och tillbaka i frågan, och det är ett sånt där korkat fordon som jag ironiskt skulle kunna tänkas ha, lite som en sån där kinesisk lastbilsmotorcykel, en tuktuk eller den där trehjuliga skapelsen från ryssland som dök upp i en tråd här.

Jag är dock för snål/fattig för att köpa på mig fordon för att dom är ironiskt kul, men akta er om jag vinner stort på något lotteri, då kommer gården att fyllas med korkade fordon

Joråsåattee.
Monterade ihop den igår, jag var mestadels själv och det rekommenderar jag inte. Grävarm satans tung men fick hjälp med att lyfta där så jag fick ihop det.

Idag började jag gräva. Har knappt petat på en grävmaskin tidigare så det blir en del åt fel håll, men det sätter sig väl någon gång. Men egentligen borde jag fortsätta i förbannad-tråden. En jävla packbox ger sig på ena hydraulkolven. Slutgrävt efter två meter.
0c4801efea304992d7401af3bde3da55.jpg
8a217c2d8039cc914d70e8149aa31809.jpg
Leverantören skötte det bra. Skickade min bild, jag ringer. I det samtalet (i måndags) säger han bara, vi skickar ny cylinder. I torsdags kom den, idag monterade jag den.
Gissa vilken grävmaskin barnbarnen föredrar?

Han som är 4,5 blev riktigt duktig efter ett tag och kunde gräva själv med mycket lite direktiv.
79a7cc2d008f7d2b1a1e155ae3943b55.jpg
723b288f68b56fdc075a95acaea6d9e6.jpg

Leverantören skötte det bra. Skickade min bild, jag ringer. I det samtalet (i måndags) säger han bara, vi skickar ny cylinder. I torsdags kom den, idag monterade jag den.
Gissa vilken grävmaskin barnbarnen föredrar?

Han som är 4,5 blev riktigt duktig efter ett tag och kunde gräva själv med mycket lite direktiv.
79a7cc2d008f7d2b1a1e155ae3943b55.jpg
723b288f68b56fdc075a95acaea6d9e6.jpg

En helt ny cylinder? Jag misstänker att den gamla skulle blivit bättre än en ny original ifall du bara bytte till en tätning med lite kvalitet.

En helt ny cylinder? Jag misstänker att den gamla skulle blivit bättre än en ny original ifall du bara bytte till en tätning med lite kvalitet.

Det kanske inte kom någon returfraktsedel på den gamla?

Då är det ju bara att renovera den och ha som reserv.

Själv har jag ett hatkärleksförhllande med hydraulik, det är enkel lättförstådd teknik och enkelt att jobba med, men jag absolut hatar hydraulolja och lukten av den
Jag gjorde en hel del hydrauljob i min ungdom, och ibland luktade man svagt av hydraulolja i flera dagar efteråt.

Det kanske inte kom någon returfraktsedel på den gamla?

Då är det ju bara att renovera den och ha som reserv.

Själv har jag ett hatkärleksförhllande med hydraulik, det är enkel lättförstådd teknik och enkelt att jobba med, men jag absolut hatar hydraulolja och lukten av den
Jag gjorde en hel del hydrauljob i min ungdom, och ibland luktade man svagt av hydraulolja i flera dagar efteråt.
Stämmer precis. Ska byta packbox i den gamla så får den ligga på hyllan i reserv. Jag är 99% säker på att alla 4 hydraulkolvar är likadana så man har en i reserv till alla ställen.

En jobbarkompis tyckte att fördelen med el är att den inte rinner ut på golvet när den går sönder.

En jobbarkompis tyckte att fördelen med el är att den inte rinner ut på golvet när den går sönder.
Det är en jävligt giltig anledning faktiskt, och det luktar inte kattpiss heller.
(det var någon olja vi hade som luktade kattpiss x 100 )

Några svenskar jag känner, boendes i USA har nyss bytt bil, dom hade en Volvo-suv som dom var väldigt nöjda med, men så skaffade dom husvagn, och då räcker ju inte en Volvo SUV att dra med, så dom bytte in den mot en F150...

Husvagnen ifråga är en T@b, ni vet den där lilla teardrop formade saken som folk här hemma köper när dom har en liten dragbil.

Så nu pendlar (sitter still i bilköer) dom med en sån istället...

Du jobbade ju med din bil så du kanske har mer nytta av storleken, grattis!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back