"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Jag har samma upplägg men tränar i Zwift istället. Men sett reklam för Rouvy blir intressant att se hur du tycker om den
Hunnit köra några rutter. Gillar att miljöerna är filmade - det tillför en dimension att cykla i verkliga miljöer. Har tagit bort alla andra cyklister (man kan få med både avatarer och andra Rouvyprenumeranter som kör banan samtidigt) för att slippa "haka på" så här i början. Cyklat i Holland, Sydafrika, USA o Italien - idag tänkte jag testa en backe i Italien 10km/450 höjdmeter

Behöver du inte Lexia/Diagbox för PSA?

Det visade sig att inte heller Foxwell tog trim/live-data från spridarna... Bastarden med PSA-motor och BMWs elektronik är lite speciell. Suck. Det är iofs en jäkla bra läsare så den kommer till användning till annat, men jag hade hoppats på mer för just det här problemet.

Lexia fixar det utmärkt och kan trimma in spridare, men bara för Peugeot och Citroen och någon Opel. Inkompatibel med MINI.

Men jag pratade med tekniker på Bavaria och de kör ISTA-D och -P med en massa moduler för allt inkl MINI. Jag har precis fått tillgång till en installation av ISTA+ med en K+DCAN-kabel och ska försöka få kontakt med bilen den vägen. Så ännu är jag inte i mål. Nog för att bilen verkar gå bra nu efter rengöring och ompackning av spridarsäten, men jag vill ju ha möjligheten idall något börjar strula.

Edit: hittade banne mig inte på något ställe att få ut data och bara det vanliga med railtryck, temp osv. Men efter att kollat på Youtube, så visade det sig finnas en felsökningsprocedur "smothness" som man ska köra igång (fanns långt ner i en trädstruktur av instruktioner och procedurer. Ska testa den i morrn och se om det funkar. ISTA är skapat av någon född på 1800-talet och som aldrig gått en kurs i GUI och interaktion människa/dator - galet ologiska grejer. :näsblod

Last edited:
Vi ska gräva ner kabel och avlopp m.m. Letat lite efter någon begagnad, men nu blev det en ny i stället. Den beställdes förra veckan då det var bra med extrapris. Idag levererades den till landet, ska väl sättas ihop så snart som möjligt.

View attachment 522546
Joråsåattee.
Monterade ihop den igår, jag var mestadels själv och det rekommenderar jag inte. Grävarm satans tung men fick hjälp med att lyfta där så jag fick ihop det.

Idag började jag gräva. Har knappt petat på en grävmaskin tidigare så det blir en del åt fel håll, men det sätter sig väl någon gång. Men egentligen borde jag fortsätta i förbannad-tråden. En jävla packbox ger sig på ena hydraulkolven. Slutgrävt efter två meter.
0c4801efea304992d7401af3bde3da55.jpg
8a217c2d8039cc914d70e8149aa31809.jpg

Det visade sig att inte heller Foxwell tog trim/live-data från spridarna... Bastarden med PSA-motor och BMWs elektronik är lite speciell. Suck. Det är iofs en jäkla bra läsare så den kommer till användning till annat, men jag hade hoppats på mer för just det här problemet.

Lexia fixar det utmärkt och kan trimma in spridare, men bara för Peugeot och Citroen och någon Opel. Inkompatibel med MINI.

Men jag pratade med tekniker på Bavaria och de kör ISTA-D och -P med en massa moduler för allt inkl MINI. Jag har precis fått tillgång till en installation av ISTA+ med en K+DCAN-kabel och ska försöka få kontakt med bilen den vägen. Så ännu är jag inte i mål. Nog för att bilen verkar gå bra nu efter rengöring och ompackning av spridarsäten, men jag vill ju ha möjligheten idall något börjar strula.
Till vissa saker är standardisering faktiskt bra....

Standarder är bra - låt oss skaffa fler och bygga komplexa blandningar av alla!!

Jo, standarder är bra, det är därför alla vill ha en egen....

Sen kan man gärna ta någon annans standard som är bra, och använda den som grund för sin egen som absolut inte blir kompatibel...

Standarder är bra - låt oss skaffa fler och bygga komplexa blandningar av alla!!
Jag tänker mer att - så här ser stöpseln ut, programvaran ska följa med bilen, typ som en servicebok, den ska kunna köras på Windows och Android...
Nu är det ju så coolt att man kan ha en qr-kod för tankning av serviceprogramvara typ i handskfacklocket.

Nyheter
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad