Vad ser du för film eller serie just nu?

Task på HBO.

Den har potential såhär när jag sett drygt ett avsnitt, tycker jag.

Sen är det Resident på Netflix som snurrar som gemensam serie med frugan. Den funkar även om den så gott som bygger på kritik mot vårdapparaten i Usa.

Är inne på sista säsongen av Yellowstone. Efter att ha sett 1883 och 1923 i följd innan. 1883 var riktigt bra, även om det fanns saker som var väl anpassade till nutidens tankesätt. Brutal och sorglig. 1923 var blodig den med och även där vissa saker som stack ut - folk som var under attack, men ändå naivt traskade omkring ensamma och obeväpnade tex (det är samma i Yellowstone). YS tycker jag om, men berättar inte lika mycket en historia om en familj, som mer en såpa med tema. Våld, hästar och tilltufsade individer med skev syn på lag och ordning.

Kill Bill vol 1
Kan inte låta bli att älska allt av Quentin. 😁

Är inne på sista säsongen av Yellowstone. Efter att ha sett 1883 och 1923 i följd innan. 1883 var riktigt bra, även om det fanns saker som var väl anpassade till nutidens tankesätt. Brutal och sorglig. 1923 var blodig den med och även där vissa saker som stack ut - folk som var under attack, men ändå naivt traskade omkring ensamma och obeväpnade tex (det är samma i Yellowstone). YS tycker jag om, men berättar inte lika mycket en historia om en familj, som mer en såpa med tema. Våld, hästar och tilltufsade individer med skev syn på lag och ordning.
Har bara sett Yellowstone än.
Ska snart ta mig an siffer-säsongerna.👍

Det bästa med Yellowstone är Beth, hon är en så jävla färgstark karaktär. Dom kunde lätt göra en egen serie bara med henne.

Jag har tittat lite på svtplay senaste tiden.

Jag såg precis the others med Nicole kidman. Den är ganska bra.

Legends såg jag igår, den är ju rätt bra men den har väl de flesta sett redan.

The hole in the ground var också hyfsad.

Diplomat på Netflix.

Bra för att vara på den streamingtjänsten.

Annars är Task på HBO avklarad. Fem av fem möjliga varv på favoritbanan i betyg.

Har bara sett Yellowstone än.
Ska snart ta mig an siffer-säsongerna.
Jag fick skaffa Skyshowtime eller vad det heter, till Amazon Prime för att kolla på 1923. 1883 fanns på Netflix har jag för mig och Yellowstone med, men bara fyra säsonger. Så nu när jag skulle se sista säsongen som är fler avsnitt, fick det bli Prime igen.

Har sett mycket på fulstreaming tidigare, men nu försvann gmovies helt plötsligt och har inte hittat en bra ersättare. Stremio iofs, men inte alltid det finns bra källor tillgängliga.

Nackdelen med streaming är att det är uppdelat på så många olika leverantörer.
Man måste ha minst tre olika, ska man se särskilda sportbollsmatcher kan det bli tredubbelt.

Jag sa upp alla tjänster inklusive sattelit-tv då jag insåg hur låg nyttjandegraden var, och fulstreaming har ju inte funkar bra på länge, nu ser jag uteslutande på youtube, utom dom minuter jag ser nyhetssändningar på marksänd TV (som håller på att försvinna)

Idag såg jag "Bergtagen" en kort dokumentär om när man byggde vattenkraftverket i stornorrfors

Dock kommer jag att betala för WRC Svenska Rallyt den helg det körs här

Nyheter
Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...