Navigeringsappar

Annars finns ju klassikern. Strömoberoende, snabb överblick, inga projektionsfel och tillförlitlig. Gratis världskarta life-time.

b23a14c6db1640c1717a137e53c90fa3.jpg

Med vänlig hälsning,
Jag har en med Jugoslavien och Östtyskland...🫣

Provat MyRouteApp, CaliMoto, Kurviger, OsmAnd, Furkot och en hel del andra som jag inte kommer ihåg namnen på, men återvänder oftast till Google Maps. Kommer dock prova TomToms gratisapp och plan.tomtom.com och se om det är något att hänga i julgranen.
Vad är det du gillar med Google Maps? Riskerar man inte att råka köra kortaste vägen om man använder den?

Ja det är lite störande. På min Garmin är det så också. Man kan välja kortast tid eller kortast sträcka 🤔

Jag kanske inte bryr mig om varken eller. Ge mig den roligaste sträckan bara 😁brukar bli bäst om man är lite aktiv själv och väljer intressanta vägar vartefter. Eller ruttar med flera waypoints där man manuellt väljer några fina vägar på vägen så kan GPS'en få knyta ihop dem iaf.

Idag hittade Kurviger ännu en väg som var försedd med bom ett par kilometer in. Jag försökte markera vägen som blockerad, men det var tydligen en oväntad händelse enligt appen.
En annan väg kändes som ett motionsspår och avslutades med en skylt om endast behörig trafik. Jag brukar inte strunta i dem, men nu visste jag att det var ett par hundra meter för att nå en vanlig väg så jag körde extra försiktigt i stället.

Jag såg att man kunde få rabatt nån vecka på Aoocci C3 plus via The Missenden Flyer. Det är efterföljare till den jag använder.

Jag såg att man kunde få rabatt nån vecka på Aoocci C3 plus via The Missenden Flyer. Det är efterföljare till den jag använder.

Jag fick 21% rabattkod hos Aoocci då jag mailade och frågade om när C3 skulle komma in lager igen. Kan kanske vara bra att veta att man nog kan få rabatt om man bara mailar och frågar om nåt. Jag mailade och frågade om en extra strömkabel om man enkelt vill flytta skärmen mellan flera hojar och det kunde man få dock lite dyr 20 dollar.

Har köpt också deras snabbfäste så man enkelt kan ta in skärmen om man tex lämnar hojen över natten vid ett hotell.

Hittills är jag nöjd med Aoocci skärmen, tillsammans med OsmAnd och Google maps på telefon.

Nyheter
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad